Dere med småbarn fra før av og sommerferie fra barnehagen

Jippihippi2015

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
vi har fått lapp om at sommerferien fra barnehagen må levers allerede nå dere andre som har småbarn.. når tenker dere det er lurest å legge ferien til storebror (3år)? Har termin i begynnelsen av juni. Tenker da egentlig at det et best at stprebror får ferie i slutten av juli/august? Slik at vi får god tid til den lille i starten.

Vi har 5åring, skal ikke ha ferie før i fellesferien( så vi får litt "fred" istarten. Å 5åringen får litt "fri" fra babyen. Ellers så er det slik her at jeg bare gir beskjed viss den ikke kommer den å den dagen.( får ikke komme tilbake etter fellesferien, så kan bli lenge å gå hjemme med meg..)

Her tar vi ferie når barnehagen er stengt, dvs de tre siste ukene i juli. Min datter blir tre til sommeren, og jeg tenker at det er bare bra for både henne og oss at hun går i barnehagen fram til den er sommerstengt. Jeg har også termin i starten av juni, og det er stor sannsynlighet for at jeg har behov for den tiden med den nye babyen uten å ha dårlig samvittighet for storesøster. Hun trives godt i barnehagen og vil ikke ha noe vondt av det.

Jeg har OUL-termin helt i begynnelsen av juli, og hun må ha 3 uker sammenhengende sommerferie. Så vi har spurt om vi kan få den så tidlig som mulig, helst i mai, så hun forhåpentligvis er i barnehagen når lille kommer. Vi har ikke familie i nærheten, så hadde vært til stor hjelp å kunne levere henne i bhg

Jeg har termin i slutten av juni, og frøkna på fire skal ha ferie siste uka i juli, og de to første i august. Da har hun fri samtidig som mannen, og vi skal på ferie. Vi skal også ha halvannen uke ferie i mai, hvor vi passer på å gjøre litt "stas" på henne, kanskje legge inn noen overraskelser. I tillegg kommer hun nok til å ha litt fri innimellom ellers også, litt avhengig av hvordan formen min er helt på slutten, og hvordan alt går etter fødsel.

Vår barnehage er stengt i hele juli, og jeg har termin i slutten av juni, så her blir det full rulle når babyen kommer...

Vi har tenkt å ta litt sen ferie i år. Tenker da slutten av juli/begynnelsen av august. Har termin 4. Juni. Håper jo ting går seg fint til med babyen slik at han kan få noen ekstra fridager og kortere dager i bhg før ferien også.

Tror det blir lettere å reise litt rundt på ting om vi venter til babyen er noen uker. Føler alt løsnet veldig rundt 6 uker sist, selv om det ikke nødvendigvis blir slik nå [emoji28]

vi har fått lapp om at sommerferien fra barnehagen må levers allerede nå dere andre som har småbarn.. når tenker dere det er lurest å legge ferien til storebror (3år)? Har termin i begynnelsen av juni. Tenker da egentlig at det et best at stprebror får ferie i slutten av juli/august? Slik at vi får god tid til den lille i starten.

Kommer til å gjøre likt det du har tenkt. Er godt å få litt tid med den lille alene før det er ferie for søsken[emoji16]

Nå går mine på skole og på SFO, og jeg har termin i begynnelsen av juni. Så vi skal si opp SFO, men de skal gå ut juni. Så har de sommerferie juli og til skolen starter. Mine er så pass store (blir 9 og 7 år) så det skal gå greit.

Back
Topp