Dere med små jenter, og hårklipp...

gutt09jente11

Forumet er livet
Har ei datter på 21 mnd.. Og hun har naturlig hockey sveis om jeg kan kalle det det :P hehe..

Tynt hår, går ned på ryggen bak,men ellers ganske kort, ned til panna fremme.. Vi har ikke klippet henne, men må vel gjøre noe med det nå, noen som har forslag?

De skal aldri legges an pannelugg på jenta vår :P haha

Hvis luggen ER kort så klipp den pent som en lugg til den blir lang nok til å ikke ha lugg lenger. Klipp det så det er gjevnt istedenfor det er pistrete i flere lengder.

Hvis luggen ER kort så klipp den pent som en lugg til den blir lang nok til å ikke ha lugg lenger. Klipp det så det er gjevnt istedenfor det er pistrete i flere lengder.
signerer;) om du klipper det tynne "babyhåret" kommer det mye tykkere hår ut igjen:)

Sånn hadde jenta vår også.. Tok de lengste lengdene så det ble mest mulig like langt også ble det lugg selv om jeg hadde sagt at hun aldri skulle ha det.. Det ble rett og slett lettest ettersom hun ikke vil bruke spenner og sånt og vil ikke at hun skal gå med luggen i øynene..

Hun bruker alltid spenne, og det er tynt og såpass langt at hun kan ha spenne i for å få sideskill.. men det er håret bak som er vanskelig :P

Blir det klippet oppover bak eller hva skal vi gjøre? :p

Hun bruker alltid spenne, og det er tynt og såpass langt at hun kan ha spenne i for å få sideskill.. men det er håret bak som er vanskelig :P

Blir det klippet oppover bak eller hva skal vi gjøre? :p
Legg ut bilde så er det lettere å si noe om

Dattra mi kommer også til å få hockeysveis snart.. :P Ho har en halv fingerlenge ( voksen person) langt hår bak, og nesten ikke noe foran, bortsett fra en lten flik som vokser og vokser. Jeg har tenkt å klippe den lille fliken foran snart, når den går nedover panna hennes, også klipper jeg håret hennes bak når det blir litt lenger. Når det virkelig nærmer seg hockey. Kommer til å klippe det så det blir litt likere lengden bak, men jeg er jo ingen frisør.. :P

Har ei datter på 21 mnd.. Og hun har naturlig hockey sveis om jeg kan kalle det det :p hehe..

Tynt hår, går ned på ryggen bak,men ellers ganske kort, ned til panna fremme.. Vi har ikke klippet henne, men må vel gjøre noe med det nå, noen som har forslag?

De skal aldri legges an pannelugg på jenta vår :p haha

Åhhnei haha.. er det slik mi kommer til å se ut :p
Skal ikke ha lugg vi heller, har det opp så lenge men sikkert bare bra med stuss :)

Datteren min var også sånn. Klippet henne hos frisøren når hun var to. Litt rett over bak liksom, ble mye tykkere og lettere å spare ut.

Datteren min var også sånn. Klippet henne hos frisøren når hun var to. Litt rett over bak liksom, ble mye tykkere og lettere å spare ut.

Ja blir nok frisørtime på onsdag :P må vel få klippet det nå, så det blir finere og jevnere. :) Men nå er hun jo så nydelig når hun har fletter eller to hårstrikk bak da :P Og spenne foran!

Dattra mi kommer også til å få hockeysveis snart.. :P Ho har en halv fingerlenge ( voksen person) langt hår bak, og nesten ikke noe foran, bortsett fra en lten flik som vokser og vokser. Jeg har tenkt å klippe den lille fliken foran snart, når den går nedover panna hennes, også klipper jeg håret hennes bak når det blir litt lenger. Når det virkelig nærmer seg hockey. Kommer til å klippe det så det blir litt likere lengden bak, men jeg er jo ingen frisør.. :P
Jeg tror alle får hockey hvis man ikke klipper det. Det vokser jo like langt over hele hodet og da bli automatisk det oppå kortere...

Så lenge ho godtar å bruke klemmer/strikk i håret ville eg berre latt det vokse. Ta tuppane viss dei er slitte.

Var hos frisør første gong då jenta mi var knapt fire (veeeldig seintvoksande hår), tok kanskje 3 cm bakpå. Var ikkje nødvendig å ta meir, håret var ikkje slitt eller tørt.

Først som femåring (etter andre klipp) har det begynt å bli nok hår til at det er ein slags fasong på det. Eg skulle for øvrig *aldri* ha lugg på jenta mi, men plutseleg fekk ho sjølv svært sterke meiningar om den saka... Ho har ein virvel på sida då, så luggen ser kanskje litt snodig ut, men eg synest ho kler det.

Små jenter med hockey er jo så søte :) men skjønner at dere vil rette det opp..minsten hadde det han og men nå etter å ha klipt han x-antall ganger har han fått kjempe tjukt hår

Aksepterer hun hårstrikk og spenner hadde jeg kun stusset litt og latt det vokse. :)

Back
Topp