Dere med så himla FAST/HARDT håndtrykk

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Har dere tenkt over at deres håndtrykk kan "ødelegge" de andres håndtrykk?
Jeg anser mitt håndtrykk som helt normalt. Ikke slapt men heller ikke hardt. Greit fast vil jeg påstå.
MEN greia er at når folk tar meg for hardt i hånden (regner med de da anser det som fast og er stolt av det....) så blir jeg helt slapp i hånda, fordi den andre klemmer hånda mi for hardt :P
Må innrømme at jeg da synes det er litt spesielt at jeg anses som en person meg lite selvtillit fordi den andre har "for mye selvtillit som den har behov for å bevise" (i mine øyne) :P For hadde vedkommende hatt mindre behov for å vise fram sitt faste håndtrykk (vil anta det er litt sånn siden de med så fast håndtrykk skryter av det og ser ned på de med slapt håndtrykk) i denne "maktkampen" så hadde mitt håndtrykk blitt ansett som vanlig fast også :P

Sånn... enda ett syn på dette med håndtrykk siden vi behøvde atter en tråd om det :P

Har skjedd flere ganger hånden min er blitt klemt ihjel :p jeg syns ikke for hardt håndtrykk gir mer positivt inntrykk iforhold til de med slapt

Er vel forskjell på fast og hardt håndtrykk, skal ikke klemme ihjel handa til folk :P men heller ikke kjennes ut som du tar i en fisk :P

Ja der fikk du sagt det jeg også tenker på :-D

Man kan jo drukne et normalt håndtrykk i et hardt ett :-P

Har dere tenkt over at deres håndtrykk kan "ødelegge" de andres håndtrykk?
Jeg anser mitt håndtrykk som helt normalt. Ikke slapt men heller ikke hardt. Greit fast vil jeg påstå.
MEN greia er at når folk tar meg for hardt i hånden (regner med de da anser det som fast og er stolt av det....) så blir jeg helt slapp i hånda, fordi den andre klemmer hånda mi for hardt :p
Må innrømme at jeg da synes det er litt spesielt at jeg anses som en person meg lite selvtillit fordi den andre har "for mye selvtillit som den har behov for å bevise" (i mine øyne) :p For hadde vedkommende hatt mindre behov for å vise fram sitt faste håndtrykk (vil anta det er litt sånn siden de med så fast håndtrykk skryter av det og ser ned på de med slapt håndtrykk) i denne "maktkampen" så hadde mitt håndtrykk blitt ansett som vanlig fast også :p

Sånn... enda ett syn på dette med håndtrykk siden vi behøvde atter en tråd om det :p
Haha, skreiv noe av det samme akkurat på en annen håndtrykk-tråd :D

Ja det er jo forskjell på å barbere seg, og på å kutte av seg hodet da :p

Hvis noen klemmer så hardt, så har de misforstått helt, litt sånn styrkemåling i en hilsen :p
Jeg har et normalt fast håndtrykk, men skjønner akkurat hva du mener, for noen ganger har jeg blitt håndhilst på så hardt at jeg hadde merker på handa etterpå :p

For min del er tankene når det gjelder håndhilsen slik (primitivt fremstilt):

Hardt: gidder du eller? Dust! Gidder nødvendigvis ikke å snakke mer med deg.
Slapt: æsj. Vedkommende er sikkert ikke interessert. Hun/han bruker jeg ikke tid på.
Fast: så hyggelig å hilse på vedkommemde!

For hardt er jo bare irriterende. :P jeg har et passe fast håndtrykk. Ikke slapt, men ikke knusende heller. Klemmer man for hardt blir jo den andres hånd som gelé. :P

Dette har eg aldri tenkt på sikkelig men husker en gang eg fikk veldig vondt og da spurte eg om det var nødvendig :-P

Stor forskjell på fast og hardt håndtrykk. Fast er ikke vondt, og jeg syns det er hyggelig å hilse på noen som virker interessert i å hilse på deg ved å vise dette gjennom et fast håndtrykk.

Jeg klemmer ikke hardt. Og så justerer jeg håndtrykket - klemmer noen hardt gjør jeg det også, klemmer noen løst så slipper jeg litt opp selv om jeg holder hands mi "stiv" og ikke slapp. Men jeg synes ærlig talt noen folk er pinglete, når de slipper opp og trekker til seg handa når jeg såvidt holder i den. Jeg anser det som unnvikende og lite villig og interessert.

Men det sier jo noe om din "selvtillitt" i denne "maktkampen" (for å bruke dine ord) når du velger å backe ved motstand ;)

Jeg klemmer ikke hardt. Og så justerer jeg håndtrykket - klemmer noen hardt gjør jeg det også, klemmer noen løst så slipper jeg litt opp selv om jeg holder hands mi "stiv" og ikke slapp. Men jeg synes ærlig talt noen folk er pinglete, når de slipper opp og trekker til seg handa når jeg såvidt holder i den.

Men det sier jo noe om din "selvtillitt" i denne "maktkampen" (for å bruke dine ord) når du velger å backe ved motstand ;)

Man backer kanskje pga smerte og ikke dårlig selvtillit ;)

Man backer kanskje pga smerte og ikke dårlig selvtillit ;)
Nå snakker jeg om fast håndtrykk, ikke hardt.

Men det har nok litt med personlighet å gjøre forde. Som sagt tilpasser jeg meg og klemmer ekstra til om vedkommende klemmer hardere enn meg. Har opplevd kun et par ganger der voksne mannfolk har klemt så det har gjort litt vondt. Jeg skviser til enda hardere og ser de rett i øya før jeg velger bestemt å avslutte håndhilsen om det blir for hardt. Jeg velger ikke bare å overgi handa mi. Om det hadde gjort skikkelig vondt hadde jeg sagt klart i fra au. Folk reagerer forskjellig: freese/fight/flight

Last edited:
Jeg klemmer ikke hardt. Og så justerer jeg håndtrykket - klemmer noen hardt gjør jeg det også, klemmer noen løst så slipper jeg litt opp selv om jeg holder hands mi "stiv" og ikke slapp. Men jeg synes ærlig talt noen folk er pinglete, når de slipper opp og trekker til seg handa når jeg såvidt holder i den. Jeg anser det som unnvikende og lite villig og interessert.

Haha.. Nei har ingenting med selvtillit å gjøre.. Jeg blir bare så himla forfjamsa når folk klemmer hardt, for jeg skjønner ikke poenget! Er ikke snakk om et fast håndtrykk - for det har jeg selv også. Men når det er så hardt at jeg får vondt hvis jeg prøver å klemme tilbake, da blir hånda mi veldig slapp altså ;)

Ja noen tar så hardt i at jeg får vondt. Prøver å unngå å ta noen i hånden da jeg er redd for å få vondt :S

Prøver alltid å justere håndtrykket etter personens trykk. Men er det en som ikke bruker musklaturen i hånda da blir mitt selfølgelig fast

Haha.. Nei har ingenting med selvtillit å gjøre.. Jeg blir bare så himla forfjamsa når folk klemmer hardt, for jeg skjønner ikke poenget! Er ikke snakk om et fast håndtrykk - for det har jeg selv også. Men når det er så hardt at jeg får vondt hvis jeg prøver å klemme tilbake, da blir hånda mi veldig slapp altså ;)
Jeg klemmer ekstra hardt tilbake jeg, tenker det har noe med personlighet å gjøre. "Åjasså prøver du å måle styrke eller psyke meg ut? Nå skal jeg vise deg!" :p
Noen kjenner kanskje ikke sin egen styrke?

Skal jo ikke klemme så folk får vondt eller man faktisk bruker muskler. Man skal være fast slik at man faktisk holder, men ikke klemmer. Litt fast må det være da, kjedelig når det kjennes ut som man holder i en død fisk. :p

Back
Topp