dere med pusekatter

Apeloffen

Forumet er livet
ang katter som er ute, f.eks på natta... holder dere dem inne da når det er så kaldt ute?

Gråtass her pleier å være ute om natta.. men nå er det vell rundt bikkjekaldt...-15 og mere kanskje,om natta... Så han har fått lov å være inne da. Sendt han ut ett par timer før vi tar kveld, så slipper vi han inn når vi går iseng... Men hvor mye kulde tåler egentlig en voksen pusekatt...?

Ganske mye, tror jeg. De finner jo alltids et eller annet sted å gå inn. Nå skal det sies at jeg står på trappa og gauler for å få de inn om kvelden da.. hehe-kan være sikker på at om jeg lar de være ute så står de under soveromsvinduet kl ett om natta.

ORIGINAL: elber13

Ganske mye, tror jeg. De finner jo alltids et eller annet sted å gå inn. Nå skal det sies at jeg står på trappa og gauler for å få de inn om kvelden da.. hehe-kan være sikker på at om jeg lar de være ute så står de under soveromsvinduet kl ett om natta.

hehe, var endel plaga med det i sommer, at han kom til soveromsvinduet å ræmja! Men det gikk over[;)] Har jeg han inne om natta så raserer han blomtrene mine og holder ett helsikkes liv[&:]

Så har mest lyst å ha han ute da, han er jo ute hver natt ellers så. Men vil jo ikke at det skal bli for kaldt for pusen min[:)]

Tror pus tåler ganske mye, men det kommer vel litt an på om han har mulighet for å komme inn noe sted eller ikke (garasje, uthus el), og hvor vant han er med å være ute.

Men jeg lar han ofte få lov å være inne i gangen om natta nå om vinteren, spesielt når det er over ca 10 minus[;)]

takk for svar[:)]

Flere som har noe å si..?[:D]

ORIGINAL: Snuppe*mor*

Her nekter katten å gå ut om det er litt kaldt, blåser, snør og generelt er litt surt. Han er alltid inne på natten, men bruker å være ute hele dagen. Nå som det har vært kaldt på dagtid, sånn -15 +/- så snur han med en gang han stikker hodet ut av døren[:D] De gangene han har blitt slengt ut for lufting så kommer han ganske raskt på døren og vil inn igjen.

Akkurat det samme her... Jommen sa jeg Norsk Skogkatt... [8D]

De har garasje å gå inn i, med mat, vann, kattesenger og tepper av alle slag så de lider ingen nød.

hva de tåler kommer alt ann på pelsen og fettlaget de har dannet seg.

Mine puser får ikke lov til å være ute om natten, da sover de heller inne  og følger vår døgnrytme. Er som oftest om natten katter blir påkjørt, tatt av reven o.l...Da har jeg som regen den ene pusen ved siden av meg i sengen

Her er kattene inne når de vil da, men vi ahr katteluke.. Vet at katter som ikke har mulighet til å varme seg ikke tåler kulde på mer enn -10 før de blir syke. Noe med urinveiene eller noe?? Er jo kaldt til de selv om de har pels da.

Har de ute på natta uansett vær. Har prøvd å ha dem inne av og til når det er natt men da vekker de oss hele tiden pga at de vil ut. Og med tre katter som skal ut og inn på forskjellige tidspunkt kan dere tenke dere hvor mye man sover de nettene. Så nå går de ut før vi legger oss. Må si at vi har mange kryp-inn til dem ute med pledd og isopor under så de lider ikke.

Back
Topp