Dere med pulsmåler

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Hva ligger gjennomsnittshvilepulsen deres på nå i fht. før dere ble gravid?

Min er på 73 nå. Lå vanligvis på 60-61 før jeg ble gravid. Vet at pulsen skal øke, men synes 73 virker høyt.

73 er ikke høyt :) Hvilepulsen øker i gjennomsnitt med 10-15 slag per minutt ved graviditet.

Har ikke hatt på meg Fitbit’en min etter jeg ble gravid, så vet ikke hva min ligger på nå, men nå ble jeg nysgjerrig! Så skal få ladet den og se :p

73 er ikke høyt. Det er fortsatt innafor som normal hvilepuls. [emoji4]

Jeg har litt høyere puls selv, ca 84-86 slag i minuttet. Og har ekstra-systole som jeg kjenner mer til nå enn ellers. Vet at det ikke er farlig, men det er ekkelt når hjertet banker ekstra hardt. [emoji37][emoji854]

Jeg har alltid hatt rett over 70 i hvilepuls, både nå og før graviditeten.

73 er ikke høyt. Det er fortsatt innafor som normal hvilepuls. [emoji4]

Jeg har litt høyere puls selv, ca 84-86 slag i minuttet. Og har ekstra-systole som jeg kjenner mer til nå enn ellers. Vet at det ikke er farlig, men det er ekkelt når hjertet banker ekstra hardt. [emoji37][emoji854]
Vet at 73 er normalt, men det var mest stigningen jeg tenkte på.

Min hvilepuls varierer normalt mellom 63 og ca 75 gjennom syklusen. I begynnelsen av graviditeten lå den godt oppe på 70-tallet. Rundt uke 8, tror jeg det var, sank den til lavt på 60-tallet, mens nå i uke 10 er den plutselig oppe på 69 igjen. Gøy å følge med på! Ble veldig bekymret da pulsen sank, men alt var fint med den lille og googling viste at det var vanlig at pulsen sank i uke 8. :-)

Jeg lå på ca samme som deg før graviditeten og i graviditeten har den lagt på 70-76[emoji4]

Jeg har fitbit charge 2 aktivitetsklokke/pulsmåler. Før graviditeten lå resting bpm på 63 +/-, nå er den på 77+/-, så jeg har også steget en god del! Det skjedde veldig raskt etter at jeg ble gravid, og det kjennes det på formen, for å si det sånn :P

Jeg har fitbit charge 2 aktivitetsklokke/pulsmåler. Før graviditeten lå resting bpm på 63 +/-, nå er den på 77+/-, så jeg har også steget en god del! Det skjedde veldig raskt etter at jeg ble gravid, og det kjennes det på formen, for å si det sånn :p
Hehe. Det merker jeg også. Nesten så jeg blir utmattet av å gå fra kjelleren til 2. etasje.

Dette er jo veldig individuelt, men mange får økt puls. Min går litt opp og ned, men før svangerskapet var hvilepuls i følge fitbit ca 58 og nå ligger jeg på ca 62.

73 i puls er helt fint.

Min ligger på 75-85 for tiden..
Lå på rundt 70-75 før graviditeten.
Vet ikke om mine målinger teller da jeg har strevd med hjertearytmi pga en diagnose jeg har og generelt har høyere puls enn form skulle tilsi. [emoji54]

Back
Topp