Dere med premature

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Merker dere at barna deres blir lett overstimulert?

BabyJ trenger så mye ro, nesten sånn at jeg har dårlig samvittighet å dra han med ut på ting. Han blir sååå urolig å det gjør helt vondt i mammahjerte
 
Samme her, han blir fort overstimulert når vi er ute på ting. Begynner alltid å grine når andre barn gråter og det er mye bråk. Jeg passer på å ha en fin balanse mellom uteaktiviterer og ro hjemme. Regner med at det går seg til etterhvert!
 
Merker stor forskjell på han når vi er ute på farten ja. Blir skikkelig urolig. Måtte melde meg ut av barselgruppa pga den ble for stor, han fikk ikke til å slappe av..
 
Litt kjipt å ha det sånn, men håper å det går seg til. Storesøster tåler ikke høye lyder, hun er 4 1/2 år, holder seg for ørene også hun er prematur. Men er ikke var for sin egen roping :eek:
 
Ja. Og dagen er ødelagt hvis det blir kluss med rutinene. Han elsker å oppleve nye steder og se nye mennesker, men det må være mens jeg eller pappaen holder ham, så han kan gjemme seg inntil oss når det blir for mye.

Han avskyr farmor, hun er altfor vill, hopper og roper og klapper og skal leke hele tiden. Prøver å oppdra henne, men det virker som hun glemmer fra gang til gang. Det er kun en person utenom meg og faren som er fullstendig godtatt, og det er broren min, som er en av Norges mest rolige menn. Av en eller annen grunn har lillingen likt ham helt siden han var knøttliten. Ingen andre får holde ham, men han holdt fint ut med onkel i 7 timer mens vi var i bryllup! Dessverre bor broren min i et annet fylke, så det ble med den ene kvelden med barnevakt..

Opplever dere også å få kommentarer om at barna er bortskjemte fordi de blir fort urolige og krever mye foreldrekontakt? Jeg lar det ikke gå inn på meg, ettersom jeg vet at lillingen har hatt et ekstremt stressende opphold på jorda så langt, og mammahjertet sier at jeg gjør rett i å gjøre alt som får ham til å føle seg trygg. Men det er unektelig irriterende..
 
Ja, får ofte høre at han blir bortskjemt, kommer til å lage myte styr for meg når han skal avvennes ditt og datt. Men pytt sann. Lar det gå inn ene øret og ut det andre. Har han behov for nærhet, samsoving, smokk, what ever, så får han det.
Må være rutiner her også. Spesielt rundt legging, hvis det avviker noe så nytter det ikke å få han til å sove.
Men han kan faktisk sitte i fanget på de fleste folk da, gråter ikke, sitter og studerer de noe veldig :)
 
Ikke prematur men blir ekstremt fort overstimulert og sliten
 
Synes det er litt slitsomt og være med andre som har veldig voldsomme babyer/barn fordi jeg vet hun blir utslitt og fort redd!

Ja det skjønner jeg godt. Her er han vant til en veldig veldig energisk storesøster, men blir veldig fort sliten, overstimulert og sur når vi er sammen med andre eller er ute!
 
Babyer skal skjemmes bort...på kjærlighet <3
 
Back
Topp