ORIGINAL: Windy
Snuppa mi er 35+2, så ikke veldig prematur egentlig.. Hun er 9 mnd om 1 uke. Men hun ligger litt etter.. ikke kommer hun seg fremover enda, bare bakover og snurrer i sirkel.. hun snur seg til rygg, men kun på flaks.. ikke noe hun gjør bevisst enda..
Hun kan sitte i noen sekunder hvis vi setter henne, men hun setter seg ikke opp selv.. så hun kan ikke sitte enda.
Hun står på alle 4 å jynger, men ikke noe tegn til å flytte bena enda.
Det veldig veldig snåle er at storesøster, som var født i uke 28, var tidligere ute!! Hun var utrolig tidlig ute motorisk sett i forhold til sin reelle alder, og ikke terminalder.. Alder's-messig så var storesøster tidligere ute enn lillesøster, selv om man trekker fra de 3 mnd hun var prematur..
Så her synes jeg at lillesøster er innmari treg!! he-he...
men.. er jo så store forskjeller også da..
Godt at dere får fysio-hjelp. De sier at innen 2 år har de premature tatt igjen de månedene de er født prematurt, og er på nivå med jevnaldrende.
Ja, du har jo også fått 2 premature.
Er jeg frekk hvis jeg spør deg også om du vet grunnen?
Det viser seg at jeg har delt livmor. Noe jeg er ganske bitter på at ikke noe fant ut av før...
Etter 3. abort ble jeg sendt på utredning, men de fant ikke noe galt. Så vi fortsatte å prøve.. og fikk oss mange flere skuffelser.
Heldigvis gikk det greit denne gang, som jeg hadde bestemt meg for skulle bli den siste gangen...
Det virker som om legene ikke tar en så seriøst så lenge man blir gravid, men det hjalp jo ikke meg så lenge jeg ikke greide å holde på det..
Fikk til og med beskjed på sykehuset når jeg skulle ha dattera for snart 9 år siden at de forsket så lite så slike kvinnesykdommer... Det var for lite penger i det, mye mer penger i å forske på mannsykdommer som hjerte/kar sykdommer[:@]
Pussig nok så var den største her også som var tidligst ute.
Men jeg har jo i alle år vært redd for senskader... sånn som lærevansker f.eks.
Det har heldigvis vært uten grunn, for hun er kjempeflink på skolen[:D]
Gøy å høre historier om andre premature også, hverfall når det går så bra[:)]