Dere med premature barn

mammamilla

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Stopper dere med en gang med jern nå når de blir ett år
Eller skal vi trappe gradvis ned? [:)]
 
ORIGINAL: superida

Aner ikke.
Har jeg ikke tenkt på.
Skal til legen med lillegutt neste onsdag,kan høre da[:D]


Gi en lyd da [:D]
 
Mini har aldri fått jern!
Fikk aldri noe beskjed om at han trengte det vi.
 
Han ble født i uke 36+2 og veide 2420 gram!
Nå følte jeg meg grusomt slem her altså [:(]
Men har aldri hørt noe om det, og ingen leger som har nevnt det.
 
Vi har ikke fått beskjed om å gi jern, kun multivitaminer, og det har jeg heller ikke gitt siden i sommer [8D]
 
hmm.. hedda ble født i uke 36 og veide 2630.. fikk ikke beskjed om noe slik vi heller..

når er deres født?
 
Jonathan var 5 uker før og veide 2.4 kg.
Men det virker som om de praktiserer det ulikt på ulike sykehus [:)]
 
Det er veldig opp og ned fra sykehus til sykehus hva man får beskjed om.
begge mine kom i uke 36 og har ikke fått jern
 
Min er født i uke 27, og skal ha jern og multivitamin til 1 år, og deretter begynner han med vanlig tran :) Der er det som er vanlig tror jeg.
 
Åj, uke 27.
Det var fryktelig tidlig stakkars [:(]
 
husker ikke =( Kasper er prematur
 
ORIGINAL: ranveigl

Min er født i uke 27, og skal ha jern og multivitamin til 1 år, og deretter begynner han med vanlig tran :) Der er det som er vanlig tror jeg.


Oii det var tidlig!!
Kan jeg spørre hva som skjedde? [:)]
Jeg har fått samme beskjed som deg ang vitamin, jern og tran [:)]
 
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=20710459&mpage=1&key=�
her skrev hun litt om det =)
 
Mammamilla. Det står skrevet litt om lillegutten min i den linken overfor :) Hvorfor fødselen startet så tidlig har vi desverre ikke funnet ut av. Jeg gikk med rier i 4 døgn, da det først startet oppsøkte jeg sykehuset og ble undersøkt men de kunne ikke finne noe galt, og jeg fikk et inntrykk av at de mente jeg var rimelig hysterisk. På dette tidspunktet hadde også slimproppen gått, men heller ikke det trodde de på...
Så jeg ringte legevakta en del ganger, smertene ga seg jo ikke, og kom takvis og regelmessig gjennom alle dagene, men de mente det ikke kunne være rier siden det hadde stått på så lenge. Til slutt føler man seg jo hysterisk og terskelen for å ta kontakt med lege eller sykehus blir større. På natta 4. døgnet, da klarte jeg ikke mer. Takene i ryggen var så sterke og hyppige at samboeren min måtte ringe og mase seg til kontroll hos jordmor. Da fikk jeg komme, og hadde 3 cm åpning. Rakk akkurat til rikshospitalet før pressreiene startet og lillegutt ble født ca 15 minutt etter ankomst.

Det gledelige i det hele, til tross for en tøff start emd hjerneblødning og litt av hvert, Er at gutten vår utvikler seg akkurat slik som han skal, både motorisk og sosialt. I tillegg ble det nylig tatt en MR av hodet, for å sjekke om det er skader på hjernen etter hjerneblødningen. Og det er det ikke, hjernen var heeeelt perfekt og slik den skal være!! :):)
 
Mammamilla. Det står skrevet litt om lillegutten min i den linken overfor :) Hvorfor fødselen startet så tidlig har vi desverre ikke funnet ut av. Jeg gikk med rier i 4 døgn, da det først startet oppsøkte jeg sykehuset og ble undersøkt men de kunne ikke finne noe galt, og jeg fikk et inntrykk av at de mente jeg var rimelig hysterisk. På dette tidspunktet hadde også slimproppen gått, men heller ikke det trodde de på...
Så jeg ringte legevakta en del ganger, smertene ga seg jo ikke, og kom takvis og regelmessig gjennom alle dagene, men de mente det ikke kunne være rier siden det hadde stått på så lenge. Til slutt føler man seg jo hysterisk og terskelen for å ta kontakt med lege eller sykehus blir større. På natta 4. døgnet, da klarte jeg ikke mer. Takene i ryggen var så sterke og hyppige at samboeren min måtte ringe og mase seg til kontroll hos jordmor. Da fikk jeg komme, og hadde 3 cm åpning. Rakk akkurat til rikshospitalet før pressreiene startet og lillegutt ble født ca 15 minutt etter ankomst.

Det gledelige i det hele, til tross for en tøff start emd hjerneblødning og litt av hvert, Er at gutten vår utvikler seg akkurat slik som han skal, både motorisk og sosialt. I tillegg ble det nylig tatt en MR av hodet, for å sjekke om det er skader på hjernen etter hjerneblødningen. Og det er det ikke, hjernen var heeeelt perfekt og slik den skal være!! :):)


Hei, kan jeg spørre hvordan det går med gutten din idag?

Jeg fødte en gutt den 27.2 som har fått hjerneblødning ut til hjernevevet på venstre side, legene kan ikke si om hvor stor skade det kan har gitt - i utgangspunktet er jeg takknemlig for at han ikke lider lengre med blødningene - men jeg prøver å se etter følger det kan gi. For meg er gutten min perfekt uansett slik som han er <3
 
Back
Topp