Dere med Phil&Teds

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Jeg har vært i butikken i dag og prøvetrillet vognen og sett på den sånn på nært hold. Virker solid og lett å trille.

En ting jeg stusser på er den mye bagen man kan ha i nedfellt rygg og søsken kan sitte i søskensete over. Den bagen er veldig liten eller? Hvor lenge er det beregnet at en baby kan ligge i den bagen? Eller i plassen under der uansett, i voksipose eller annet. 

dytt

Den er ikke av di største mykbagene nei. Nå som d er litt mildere ute så har vi bynt å bruke ligge delen til minsta uten den mykbagen. Har faktisk brukt vogna på lang tur både i går og i dag og den funker veldig bra. Er ikke plass til voksibag i den mykbage, det blir nok litt trangt. Vi brukte bare en sånn bilstolpose vi (altså en liten utgave av voksibagen). Men den funker fint å bruke uten den mykbagen altså nå som babyene er litt større...

Ja jeg mente jo ikke å bruke pose/voksipose oppi mykbagen, men i stedet for mykbagen. Leste nå at mykbagen cocoon er 60cm lang. Det er knappt. Hvor god plass er det inni der egentlig? Jeg trykket liksom på søskensetet som stod over i butikken, og det svaiet jo ned på liggedelen der hvor babyens bein evt ville være. Er det trygt?

Ja, den er veldig liten.

Har hatt to høstbabyer (og da også vinter- såklart), og vi droppa bagen, og hadde skinnpose istedet. Funka glimrende det, trengte ikke noe bag. :)

Det går fint ann å bruke voksiposen ja, men det kan bli litt små trangt da. Det er generelt ikke sånn kjempe god plass inni der. Så vi har brukt den minimalt nå i vinter. Den er ganske smal både i hoveddelen(liggedelen) og det søskensete. Men jeg har hatt minsta godt pakket ned i liggedelen med den bilposen og størsta har også hatt pose når hun har sotte i søskensetet over. Når d kmmer til voksiposen så kommer d nok litt ant på hvilken pose du har. Jeg har den godegamle sorten der det er ganske mye pose. Og den blir litt i størstelaget. da blir d veldig klumpete.

Er det forkjell på setene i de forskjellige vognene?
  De jeg så på i dag var Vibe, og syns ikke det var no mer plass i det nedfellbare enn akuratt til cocoon bagen jeg da. Så skjønner ikke hvordan annet enn helt nyfødt skal få plass inni der liksom. Men de andre vognene av andre modeller er kanskje annerledes, eller jeg må dra å sjekke enda en gang. :)

Når ungen blir større å kan sitte kan du bare sette det søsken sete bak, sånn at du bruker ligge delen som sitte del. Er d vi har tenkt i allefall

Ja, det forstod jeg jo... men hvor lang kan de bli uten at de blir for store liggende der?
60-70cm? Jeg får lange slanke barn tydeligvis.. så det er liksom lengden som blir et problem i såfall. Men er absolutt det det rimeligste alternativet.

Back
Topp