dere med peis/vedovn

Vi har ikke fyrt ennå, men når vi begynner med det går jeg til innkjøp av DENNE [:D]

ORIGINAL: Kaizer

Vi har ikke fyrt ennå, men når vi begynner med det går jeg til innkjøp av DENNE [:D]

Det var smart, men jeg tenker på peiser og ovner når man er på besøk hos folk. Kan jo liksom ikke drasse med seg en slik [8D] Hva gjør man da [8|]?

Det skal jo finnes sånne barnesikkringer til peiser, vennina mi har et galler som avgrenser, men det tar jo en del plass og ene ungen hennes klarte å få opp dette en gang, fikk dessverre brennskader og måtte til sykehus så vi skal nog fyre når P sover...

Jepp - den kommer nok vi også til å kjøpe. Blir ikke så lenge til vi begynner å fyre heller tenker jeg, så den må vel snart i hus...

ORIGINAL: *lai*

Det var smart, men jeg tenker på peiser og ovner når man er på besøk hos folk. Kan jo liksom ikke drasse med seg en slik [8D] Hva gjør man da [8|]?

Hahaha, nei man kan jo ikke akuratt det! [:D] Men på besøk får man vel bare passe veldig godt på da....

vi har ingenting forann, jeg sier bare "huff huff auua" hver gang han ser på den, og han har enda ikke vært i nærheten[:)] men vi har klebersteinsovn, noe som gjør at han kan bare brenne seg hvis han tar på selve luken

vel vi har en hjemme å en på hytta, det vi gjorde var å fyre vanlig. Å når han begynte å vise innteresse å ville bort å se så tok vi han med bort _( ikke helt bort) å lot han kjenne at her er det varmt. Å han har aldri gått nærmere enn 1 meter for han kjenner det er varmt =)
Ellers er det sånne grinder som dere kan sette rundt det hadde egentlig vi tenkt å gjør men nå går han ikke bort pga varmen =)

tåler den varmer som kommer fra ovnen da?

ORIGINAL: KiNiZ

tåler den varmer som kommer fra ovnen da?

3 produkter i 1 MyGate Multigitter er en romslig lekegrind når du trenger avlastning for en kort stund og barnet kan leke uten fare for varme ovner, trapper eller andre ting barnet kan skade seg på. Et mykt teppe til å ha inni grinden kan kjøpes ekstra. MyGate Multigitter er en sikkerhetsbarriere foran større åpninger, for eksempel foran trapper, kjøkken eller veranda. MyGate Multigitter kan sperre av åpninger opptil 389 cm. Veggbraketter følger med. MyGate Multigitter kan også brukes som peisbeskytter.

Regner med det ja.... [;)]

Den ser genial ut ja! tror vi ender opp med å kjøpe den vi å!
men har ett lite håp om at hvis han brenner seg engang eller to så lærer han at der skal han ikke borti! han elsker å klatre opp på hylla foran peisen her da, så vi må nok kjempe litt uansett! vi har det overlaget av en peis vi shø..

Den har vi, og bruker den foran ovnen når vi fyrer. Blir litt varm den og, men ikke så varm at han kan skade seg på den. Er veldig fornøyd med den[:)]

I vinter var det ikke noe problem siden snuppa omtrent ikke bevegde seg, NÅ derimot kommer det til å bli verre. Hun er stadig borte på den og skal vri om håndtaket. Så vi kommer til å kjøpe sånn gitter som Kaizer linket til. Ikke snakk om at det skal bli "brent barn skyr ilden"-metoden her[:)]

med eldste hadde vil null problem, han gikk i bue fra det varme

men mini er noget mere klåfingret, men kommer bare til å si au og ta han bort
håper han skjønner at varme er vondt

heldigvis er det mur, så det blir ikke så varmt at man brenner seg, men selve døra er varm ja

blir det for ille, kjøper vi grind å ha rundt

passer på de...........

aldri hatt grind på vedovn til noen av ungene vi... ikke trengt det så mye heller. de lærer fort at det er off-off om man tar de velig nærme når det er steike varmt der... har nå i hvertfall funka her!

Tenkte litt på den Kaizer nevnte, men tror heller vi bruker varmepumpen og passer ekstra godt på om vi skulle fyre når han er våken. Ser det litt an når det blir fyring.

Vi hadde vedovn der vi bodde før men nå har vi peis.
Vi kommer nok ikke til å sete opp gitter eller noe som helst......mye bedre at vi heller lærer barna at det er auau slik at de vet det når de kommer en annen plass som IKKE har gitter.

Jeg mener at det blir et lite hysteri blandt foreldre innimellom.......skal ha barnesikring i kontakter,skapdører,vinduer,ovner osv.......

Når jeg var liten,brukte aldri mine foreldre noen form for barnesikring,men jeg lever jo enda...... :)

Nei,jeg syns det heller er bedre å bare lære barnet at dette er fyfy,så slutter barnet å ville røre sånne ting.
Men dette er min mening,andre må få gjøre som de vil :)

Har heller ikke hatt noe foran ovnen med de 2 eldste, men han her er ekstra klåfingra og skyr ingen ting[8|]så jeg tror vi må gå til innkjøp av ett sånt gitter, fyrer bare med ved[8D]

Back
Topp