Dere med peiling på hund

4xS

Forumet er livet
VIP

Jeg har en springer spaniel på litt over 1 år og er idag valpepasser for en Chihuahua og Shitzhu blandings valp på ca 10 uker. Er så usikker på hvor mye jeg skal la dem holde på sjøl, hvor mye den lille tåler osv. 

Dem har fått hilse osv, men siden dem er lekne begge to så tørr jeg ikke å la dem hilse for mye siden springeren er såpass  mye større og jeg er redd han skal bli for ivrig og ødelegge den lille.

Samtidig er jeg redd for at jeg skal beskytte den lille for mye også, så springeren kanskje blir sjalu eller noe? Dem er hannhunder begge to. og det er min søsters valp så håpet er jo at dem kan fungere fint sammen etterhvert. Noen som har gode tips til hva som er best å gjøre?

Har skilt dem nå så valpen skal få hvile litt 

Jeg har jo en golden på 40 kg, og passer ofte en mops på 2,5 kg, og en chihuahua på 1,4 kg. (begge de små er dverger;) )
Jeg lar de hilse og sånn først, så leker de sammen etterpå.
Jeg var veldig nervøs de første gangene, men jeg ser at Laban skjønner at han er mye større enn de to små.
Så når de leker, tar Laban labben så vidt borti de, for å dytte, mens de små biter, hopper og er helt gale med Laban.

Men det kommer helt ann på hunden din også da.. Hvordan den er, og om den tar "hensyn" til at den andre hunden er mindre...
Ville sittet på gulvet med de jeg, og sett hvordan de leker.

Må bare vise noen bilder:)
Her leker han med to små,og da lar han de styre som de vil uten at han gjør noe:

Og sånn leker han med store hunder:

Så jeg tror hundene har mer kontroll enn hva man tror:)

hehe, så deilige bilder er bare så redd for at en min hund skal "slå" med labben og at den lille ikke tåler det. Jeg vet jo ikke hva så små hunder tåler. Min er superleken og girer seg fort opp, men han er som regel flink til å roe ned litt hvis jeg korrigerer han. kanskje jeg skal ta dem ut i hagen når valpen våkner igjen, for da er sikkert min hund mest opptatt av alt annet rundt.

3xS skrev:
hehe, så deilige bilder er bare så redd for at en min hund skal "slå" med labben og at den lille ikke tåler det. Jeg vet jo ikke hva så små hunder tåler. Min er superleken og girer seg fort opp, men han er som regel flink til å roe ned litt hvis jeg korrigerer han. kanskje jeg skal ta dem ut i hagen når valpen våkner igjen, for da er sikkert min hund mest opptatt av alt annet rundt.

Hunder tåler nok mer enn man tror, men er jo greit å være ekstra forsiktig også, så lenge hundene ikke kjenner hverandre så godt (hvis det er sånn det er da:) )
Lurt å ta de i hagen:D

er det fler som har noe å si om dette? nå ligger btw valpen og sover oppå puppene mine <3

Back
Topp