Dere med PCOS......

Berrycerry

Blir kjent med forumet
Hei
Siden vi jenter med Pcos har økt sjangse for svangerskapstiebetes å andre komplikasjoner. Er dere veldig nøye med kostholdet? Vet jo at en generelt skal prøve å spise sunt når man er gravid. Jeg vil nå si jeg har et ganske normalt kosthold, men det har blitt en del is og ekstra snadder nå i ferien, som jeg prøver å spise med måte. Sitter nå i stuen med en stor skål med snop[8|]. Ellers kan jeg nevne at jeg er normalvektig og går tur hver dag! Hvordan er kostholdet til dere andre???
Kjenner et stikk dårlig sannvittighet når jeg leser om folk med Pcos som har et veldig "nøye kosthold". Ikke så lett å styre unna alltid[&:]

Jeg prøver å unngå det meste av sukker og raffinerte karbohydrater så lenge jeg er på hjemmebane. Når jeg kommer til andre spiser jeg det som blir servert, men begrenser kanskje mengden. Blir en is av og til da, nå når det er sommer. Og så spiser jeg kanskje for mye frukt, men jeg kan ikke greie meg uten. I går (lørdag) greide jeg å stappe i  meg potetgull, og det er jo ikke akkurat det sunneste [&:].
Jeg har veldig lett for å legge på meg, og har allerede gått opp to kilo. Forrige svangerskap gikk jeg opp 26[:-]. Har virkelig tenkt å holde meg på et mer moderat nivå denne gangen.

Back
Topp