Dere med nikkelallergi og hull i øra..

Fru.Kongshaug

April 2013s nerd!
VIP
Hva slags ørepynt bruker dere?

Jeg gir snart opp, reagerer tilogmed på kirurgstålet og alt av sølv og gull.

Jeg vil liksom også ha noe i ørene!

Har dere prøvd plastikk? Veit det brukes på barn i noen tilfeller.

Jeg har egentlig ikke nikkelallergi, men reagerer på ALT av ørepynt. Plast også. Gitt opp hele greia. Vittig at jeg hadde nesedobb i mange år og reagerte ikke på noe i nesa!!!!

Jeg kan nesten ikke bruke noe jeg heller.. Har kjøpt noen vanlige nikkelfrie, men funker ikke.. Helt til jeg fikk noen øredobber til jul nå, kjøpt på gullsmed.. Og de var visst ganske dyre ( rundt 700 kr).. DE kunne jeg faktisk bruke.. :) Så kanskje det er øredobber som er kjøpt på gullsmed som er tingen.. SOm er nikkelfrie og allergivennlige, eneste som funker her :)

MEN det er jo ganske dyrt :( Jeg KAN bruke andre øredobber, men det går i maks noen timer, også må jeg la være å ha noe i ørene på noen dager sånn at såra kan gå bort :P Men det går jo når jeg skal noe spesielt og ha på ørebobber en liten stund.

Jeg ber bare om nikkelfrie produkter i butikken. Ikke reagert på noe etter det.

Jeg bruker alt som er nikkelfritt.
Har du testet om du reagerer på noe annet, for du skal jo ikke reagerer om du bruker nikkelfrie produkter.

Kjøper kun nikkelfritt hos gullsmed og det går bra. Ellers er/blir det et katastrofeområde ;).

Jeg var plaget i mange år, men fant ut at jeg tålte kirurgisk stål. Og det er jo logisk. Vita har en god del som jeg tåler, samt pilgrim-ørepynten er fine. Anbefales. Ikke er det dyrt heller.

Kan du ha mangel på zink? Jeg har nikkelalergi og når jeg har zinkmangel så blir det mye værre. Om du skal ta zink så lønner det seg også å ta c vitamin, da tar kroppen opp zinken lettere :-) Etter jeg begynte med det så kan jeg bruke det meste, men før det kunne jeg ikke ha beltespenner med nikkel i engang...

Men man skal jo ikke reagerere på nikkel om det ikke er nikkel i produktet, da må det være noe annet du reagerer på?
Jeg kan ikke holde penger i hånda engang, og jeg tester alt som er i tvil om nikkel eller ikke i hånda, jeg klør med engang. Og har aldri tatt feil :)

Ikke lov med nikkel i smykker lenger. Men det er mange andre tungmetaller som bly ol som finnes i uekte smykker. De reneste materialene må bli gull, Rhodonert sølv, titan og plast. OgSå er det de som ikke tåler noe desverre.

Det er nok ikke bare nikkel du reagerer på da...

Jeg reagerer på noen av øredobbene mine, sånn juggel kjøpt på glitter osv. Men funker en kveld liksom.

Jeg fikk et tips i jula ang nikkelallergi. Har ikke fått testet det ut selv enda da... Tipset er å tørke over øredobben med en papiklut med vadimecum på.

Tåler kun ørepynt fra merket Blomdhal, litt usikker hva de er laget av, men.. reagerer på alt annet, til og ned bunadsølvet..

Jeg fikk et tips i jula ang nikkelallergi. Har ikke fått testet det ut selv enda da... Tipset er å tørke over øredobben med en papiklut med vadimecum på.

Jeg sliter ikke nå like mye som før,så produktene er blitt myye bedre med årene.Men er det fake av noe slag så klør jeg som besatt,både av øreringer,kjeder og armebånd.Men det kan hjelpe å ta klar neglelakk :)Hvis du har noen du føler for å bruke.

sikker på at det er nikkelallergi? Er ikke lov å bruke nikkel i smykker... Sikkert noe annet du reagerer på:)

Jeg har kunnet bruke gull og sølv, men ikke kirurgisk stål.

Fikk ett tips om å ta ett lag med klar neglakk på øredobba, da kan jeg fint bruke alt :)

Back
Topp