Dere med mye kynnere

Bkno2667410

Blir kjent med forumet
Kynnere: Dere som er plaget med masse kynnere, hvordan har legen anbefalt dere å forholde dere til dette? Var på føden på tirsdag fordi jeg føler jeg får kynnere av hver minste ting, alt så normalt ut, ingen tegn til premature rier og alle blodprøver fine, fikk beskjed om å slappe av i noen dager og se om det ble bedre. Men det blir det altså ikke. Det er ikke vondt, men magen er liksom på spreng hele tiden. Utenom når jeg ligger blir liksom ikke helt klok på om jeg kan fortsette normal aktivitet og bare «overse» kynnerne eller om jeg bør være sengeliggende. Som dog er veldig kjedelig. Håper noen har noen erfaringer å dele! (Ikke skremselspropaganda, siden det allerede er sjekket ut på føden og jeg er over gjennomsnittet bekymret hehe)

Kynnere: Dere som er plaget med masse kynnere, hvordan har legen anbefalt dere å forholde dere til dette? Var på føden på tirsdag fordi jeg føler jeg får kynnere av hver minste ting, alt så normalt ut, ingen tegn til premature rier og alle blodprøver fine, fikk beskjed om å slappe av i noen dager og se om det ble bedre. Men det blir det altså ikke. Det er ikke vondt, men magen er liksom på spreng hele tiden. Utenom når jeg ligger blir liksom ikke helt klok på om jeg kan fortsette normal aktivitet og bare «overse» kynnerne eller om jeg bør være sengeliggende. Som dog er veldig kjedelig. Håper noen har noen erfaringer å dele! (Ikke skremselspropaganda, siden det allerede er sjekket ut på føden og jeg er over gjennomsnittet bekymret hehe)
Jeg har også slitt med det ett par dager etter jeg har vært veldig aktiv og trent styrketrening. Nevnte det for jordmor i går, og hun sa at det er normalt. Prøver hvile i dag selv, men tar gjerne i mot tips hvis det finnes noen.

Ringte tilbake til føden jeg og jordmor ba meg bare overse det og «leve» normalt siden jeg allerede var sjekket ut. Så lenge det Ikke var vondt skulle jeg ikke bry meg. Så da får jeg prøve det selvom det føles som jeg har en stor basketball i magen :0 :D

Sengeligging over tid er overhodet ikke bra, det øker faren for diverse komplikasjoner.

Jeg hadde masse kynnere, og fikk beskjed om at jaja, bare lev som normalt, så lenge det ikke er vondt. Trente styrke, spinning, gikk en del, osv.

Ringte tilbake til føden jeg og jordmor ba meg bare overse det og «leve» normalt siden jeg allerede var sjekket ut. Så lenge det Ikke var vondt skulle jeg ikke bry meg. Så da får jeg prøve det selvom det føles som jeg har en stor basketball i magen :0 :D
Jeg fikk eksakt samme beskjed. Da får vi bare ignorere dem.

Jeg hadde masse kynnere forrige svangerskap. Var og på sykehus og sjekket der som deg da de var regelmessig. Fikk beskjed om å slappe mest mulig av men leser nå flere steder at de ikke lengre tror de henger like tett med aktivitet som før. Jeg var da sykemeldt pga bekken og shoppet en del og det hjalp (?) :p altså gjøre hyggelige ting

Sengeligging over tid er overhodet ikke bra, det øker faren for diverse komplikasjoner.

Jeg hadde masse kynnere, og fikk beskjed om at jaja, bare lev som normalt, så lenge det ikke er vondt. Trente styrke, spinning, gikk en del, osv.
Signerer denne. Jeg har tvillinger på 3 mnd. Hadde kynnere fra uke 17. Virket som triggerne hos meg var rask gange og stress. Økte veldig på i uke 25, ble da sykemeldt 50% og jobbet slik til uke 33. Trente likevel styrke gjennom hele svangerskapet, hadde aldri kynnere da. Fødte spontant 36+0.

Je
Signerer denne. Jeg har tvillinger på 3 mnd. Hadde kynnere fra uke 17. Virket som triggerne hos meg var rask gange og stress. Økte veldig på i uke 25, ble da sykemeldt 50% og jobbet slik til uke 33. Trente likevel styrke gjennom hele svangerskapet, hadde aldri kynnere da. Fødte spontant 36+0.

takk for svar begge to, jeg sliter i tillegg med bekkenet så er ikke så mye jeg klarer å gjøre Før smertene kommer. Men gjør nå det jeg kan av daglige gjøremål og 50% jobb. Er ikke barebare å være gravid har jeg merket.

Jeg hadde masse kynnere forrige svangerskap. Var og på sykehus og sjekket der som deg da de var regelmessig. Fikk beskjed om å slappe mest mulig av men leser nå flere steder at de ikke lengre tror de henger like tett med aktivitet som før. Jeg var da sykemeldt pga bekken og shoppet en del og det hjalp (?) :p altså gjøre hyggelige ting
Helt innafor spør du meg, man blir jo koko hvis man kun skal ligge hjemme med egne tanker. Jeg sliter også med bekkenet så er litt begrenset hvor mye jeg får beveget meg, gleder meg til å kunne shoppe og ordne til babyen <3

Hadde kynnere fra uke 18 med første og fra uke 12 med andremann. Med begge opplevde jeg at de ble regelmessige hvert femte minutt gjennom ei natt rundt uke 28. Dette skjedde etter jeg hadde vært på stressende, fysisk tunge kveldsvakter i hjemmesykepleien. Jobbet ikke mer etter det. Kynnere i seg selv er ikke farlig, bare slitsomt. Men hvis de blir vonde eller regelmessige skal man ta det med ro. Jeg var veldig plaget sist svangerskap, og da lå jeg mye på sofaen i perioder. Hadde en liten under to år også, så var sliten og ble litt bæring og tung trilling, så det hjalp nok ikke. Merker jeg får kynnere nå hvis jeg blir redd eller stressa, og hvis jeg er ute og går mye. Men mye mindre nå enn ved de to første svangerskapene

Et dumt spørsmål, men hvordan kjennes kynnere ut? Jeg er førstegangs.. :smiley-angelic002

Sniker fra desember.

Er nå 36+0. Har hatt mye kynnere daglig siden uke 18.
Kommer når jeg endrer stilling mellom sittende, liggende, stående, bøyer meg, hver minste ting av husarbeid, går mer enn 20 meter, har full blære, nettopp har tømt blæra, litt ekstra tankevirksomhet som å planlegge ukeshandling også videre.:confused:

Har også hatt mye kynnere i hvile på kveld og natt om jeg er litt sliten.

Har fått beskjed om å leve som normalt og bare fortsette med aktiviteter som før selv om mager er so. En vannmelon det meste av dagen.
Fått beskjed om å kontakte jordmor eller føden om kynnere blir regelmessige (varer opp mot ett minutt og kommer oftere enn hvert 10 minutt, og om de blir sterkere og sterkere slik at det gjør vondt.)
Hadde regelmessige kynnere 1minutt med ca 4 minutt hvile i 7 timer da jeg var 33 uker. De var ganske ubehagelige men ble ikke vondere i løpet av de 7 timene.
Var inn på sjekk på føden og alt var ok med livmorhals og baby.

Sniker fra desember.

Kommer når jeg endrer stilling mellom sittende, liggende, stående, bøyer meg, hver minste ting av husarbeid, går mer enn 20 meter, har full blære, nettopp har tømt blæra, litt ekstra tankevirksomhet som å planlegge ukeshandling også videre.:confused:

Har fått beskjed om å leve som normalt og bare fortsette med aktiviteter som før selv om mager er so. En vannmelon det meste av dagen.
Fått beskjed om å kontakte jordmor eller føden om kynnere blir regelmessige (varer opp mot ett minutt og kommer oftere enn hvert 10 minutt, og om de blir sterkere og sterkere slik at det gjør vondt.)
Hadde regelmessige kynnere 1minutt med ca 4 minutt hvile i 7 timer da jeg var 33 uker. De var ganske ubehagelige men ble ikke vondere i løpet av de 7 timene.
Noen som forresten vet hvorfor det føles som man mister pusten når man får kynnere?

Sniker fra desember.

Blæ, akkurat sånn jeg har det og har hatt siste 4 ukene nå ca. Er 28+2 i dag. Veldig slitsomt og hemmende i hverdagen. Har det blitt verre ettersom ukene har gått for deg, eller vært noenlunde stabilt? Jeg synes selv det blir verre for hver uke som har gått.. Klarer ikke se for meg at jeg enda har over 10 uker igjen og det skal bli enda verre enn nå, grøsser av tanken :nailbiting:

Hyppigheten har ikke blitt verre, men varigheten og styrken har det. Livmoren vokser jo å blir større, så tenker det er naturlig at de kjennes sterkere ut.
Jeg har ikke vært fysisk aktiv eller gått mer enn 100meter siden sommerferien.
Hjemme ligger jeg kun på sofaen/senga og sover 12-14 timer i døgnet. Samboer tar det meste av ting som må gjøres. Han har to fra før på 10 og 12, de klarer det meste selv, men kjenner at den ekstra aktiviteten i huset gjør meg mer sliten annenhver uke når de er.
Jobber fortsatt 3 halve dager i uka, siste uka før permisjon starter i morgen. Men har en jobb jeg kan styre aktivitet og belastning selv.

Back
Topp