Dere med muskelplager...

Sweetypie

Forelsket i forumet
Jeg hadde stiv nakke i går og det førte til lettere hodepine. Opplever dere det når dere har stiv nakke? Og har dere noen tips til meg for å unngå dette. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg får stiv nakke, gjør jo ikke noe spesiell tungt arbeid.

Er det slik at en gang man har fått det så har man det problemet ganske lenge?

Dytter litt på den:)

Jeg har vært plaget med nakken siden en bilulykke for 2 år siden..
Hvis det er "jævlige" dager på jobb med mye løfting og sånn, er jeg gåen.com når jeg kommer hjem..

Har noe som heter Tei-Fu jeg smører med.. Nesten det samme som Tigerbalsam.. Mmmm, herlig! Blir litt bedre...

Jeg har muskelplager grunnet feilstilling i føttene mine. Dermed blir alt feil. Har hatt muskelplager siden jeg var 12 eller noe, ikke mye gøy.
For meg er det viktig å gå med riktig sko, ha riktig holdning og trening. Siste punktet er jeg ikke mye flink til, dermed har jeg mye vondt.

jeg har hadd nakkeplager i 3 år.. myalgi har jeg og..
hodepinen sitter starmt over panna hver dag, om jeg ikke tar d yderst med ro[&o]

Men er dere kvalme også? For det er jeg ganske så ofte, lurer på om det henger sammen med muskelplager, noe nerver i klemme.

Trine: Myalgi, whats that?

jeg har hatt spenningshodepine så lenge jeg kan huske. Gjør heller ingenting som tilsier at jeg skal ha stiv nakke, men ja det fører til hodepine. Og slik hodepine er vond. Har akkurat begynt med sånn spikerpute og tror det fungerer. Får veldig mye hodepine i begynnelsen nå men tror det gir seg etterhvert..

ORIGINAL: nothernstar

jeg har hatt spenningshodepine så lenge jeg kan huske. Gjør heller ingenting som tilsier at jeg skal ha stiv nakke, men ja det fører til hodepine. Og slik hodepine er vond. Har akkurat begynt med sånn spikerpute og tror det fungerer. Får veldig mye hodepine i begynnelsen nå men tror det gir seg etterhvert..

Ja kanskje jeg skulle prøve sånn pute! Men når du har spenningshodepine, hvor på hodet gjør det vondt? Får meg så er det fra nakken og oppover bak på hodet. Ikke sånn i panna liksom.

ORIGINAL: merete_80

Har du råd, ville jeg prøvd akupunktur.

Selv foretrekker jeg akupunktur gitt av fysioterapeuter, da jeg syns mange akupunktører kan bli veldig alternative.

Har slitt mye med nakkespenninger som setter seg som hodepine og tidvis som migrene. Har hatt god hjelp av trening, fysioterapi, tøying flere ganger om dagen, samt passe på hvordan jeg bærer.

Jeg har prøvd akupunktur hos fysio. Det har hjulpet litt, men tror nok jeg bør ta flere behandlinger. Skal spørre fysio om hun kan gi meg et treningsopplegg.

Jeg får litt sånn vondt i øret også når det strekker seg fra nakken.

Jeg er plaget av stiv nakke. Jeg bruker å svømme én gang i uken også smører jeg meg inn med Heat lotion fra Forever Living, helt fantastisk!

ORIGINAL: Sweetypie

Men er dere kvalme også? For det er jeg ganske så ofte, lurer på om det henger sammen med muskelplager, noe nerver i klemme.

Trine: Myalgi, whats that?

Hun mener kanskje fibromyalgi??? er iallefall det eg har og det fører til muskelplager

Etter en arbeidsulykke så har jeg hatt dette. Vært til utredning.

Det er lite de kan gjøre noe med annet enn fysio for min del. For Fikk beskjed om at det blir en ond sirkel der man først får vondt, så begynner man å spenne seg, og deretter spenner man seg for at det gjør vondt. Sitter man hele tiden med muskelene i spenn så blir de kortere på en måte. Det samme skjer forresten da man aldri tøyer ut.

Men ihvertfall så passer jeg på å bevege hodet jevnlig slik fysio har sagt, og er det ekstra ille så smører jeg med muskel krem aloe vera.

Blir nok aldri helt bra, og har innimellom spenningshodepine. Men slik i dag 4 år etter så er jeg temlig bra, kan ihvertfall ikke klage[:)]

Gikk på smertestillende en uke for å slappe ordentlig av å begynt med fysio.

Jeg har vært plaget med spenninger i rygg, nakke og hode i mange mange år! I mange år har jeg holdt det i sjakk med å gå til kiropraktor, men det bare kom igjen og igjen. Jeg har ofte ligget rett ut med vondte skuldre,nakke, hode, ansikt oppkast og kvalme fra fler ganger i uka og på det minste 1 g pr mnd....
Når jeg trente regelmessig så hadde jeg mindre vondt enn når jeg var mye i ro, merket også at stress var en skikkelig utløsende faktor!
I sommer begynte jeg hos en soneterapaut som har massert, brukt vakum kopping og akupunktur og jeg er MYE bedre. Nå kan det gå både to og tre mnd før jeg er sengeliggende pga disse plagene! Det er dyrt (400 kr timen) men absolutt verdt det. JEg har fått en mye bedre livskvalitet etter jeg begynte hos henne[:D]
Det er virkelig å anbefale!

Back
Topp