Dere med morkaken på fremsiden

*Mille*

Oktober 08, Februar 12 og Oktober 15 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Oktoberskattene 2015
Hvor kjenner dere sparkene best?

Jeg har kjent de best helt nede ved bikinikanten lengst, også der jeg kjente det på utsiden, men nå kjenner jeg de endelig kjempe godt også langt opp på magen både på innsiden og utsiden. Ligger i sofaen med toppen over magen og ser magen hoppe og danse. Utrolig kjekt!

Eg skal ha morkaken fremme på innsiden av min navle :P eg har kjent spark og bevegelse over alt.. han er ein aktiv liten krabat : D kan og kjenna når han sparker nedover mot "utgangen" (kom ikkje på ka da hette)  :P og litt mot korsryggen/rompo mi :p 

Eg synst og da er skikkelig fasinerande å sjå magen bevega seg rundt :) Har bf kjent nåke utanpå endo?

her har han kjent litt eit par gonge, men ikkje så veldig masse ( kanskje fordi bf sover når da har vore mulighet for å kjenna da :P )

Tesemor 89 skrev:

Eg skal ha morkaken fremme på innsiden av min navle :P eg har kjent spark og bevegelse over alt.. han er ein aktiv liten krabat : D kan og kjenna når han sparker nedover mot "utgangen" (kom ikkje på ka da hette)  :P og litt mot korsryggen/rompo mi :p 

Eg synst og da er skikkelig fasinerande å sjå magen bevega seg rundt :) Har bf kjent nåke utanpå endo?

her har han kjent litt eit par gonge, men ikkje så veldig masse ( kanskje fordi bf sover når da har vore mulighet for å kjenna da :P )

Ja, han har kjenner sparkene på utsiden, han ser det også :D Storebroren har også kjent lillesøster i magen og spør ofte om hun ikke kan komme ut nå slik at hun kan sitte på fanget hans :p Tror han syntes det er litt spennende med disse bevegelsene i mammas mage.

Jeg har visst mokaken på fremsiden, og føler jeg kjenner mye mindre spark nå enn i det forrige svangerskapet.. kjenner svake spark ganske langt nede.. gleder meg til å kunne kjenne litt mer.. jeg vet så lite om det å ha morkake fremme, hvor lang tid tar det egentlig før den eventuelt strekker seg på plass? noen som vet?

Jeg har også morkaken på fremsiden. Utrolig irriterende egentlig :P
De andre svangerskapene har den ligget bak, og da har jeg kjent spark skikkelig tydelig.

Nå kjenner jeg de fleste bevegelsene helt nederst. Kjenner bevegelser, men ikke skikkelige spark enda. Jeg har prøvd å kjenne utenpå, men det klarer jeg ikke enda.

Jeg spurte jordmoren min litt om dette med morkaka på fremsiden da. Hun sa at det varierte veldig når man kunne kjenne spark. Men fra uke 24 skulle man kjenne noe da. I de ukene vi er nå så er morkaka større enn babyen. Derfor tar den i mot nesten alle spark. Men får tro det snart kommer noen skikkelig spark :D

Å det var fint å høre.. Gleder meg til å kjenne hardere spark og bevegelser både i og utenpå magen, men da er det vel kanskje ikke så lenge igjen :-)

Begynte å kjenne skikkelige spark i uke 19, og kjenner tydelige spark utenpå - overalt - hver dag nå :-) Morkaken ligger vel rett under navelen, på fremsiden.

Kjenner like mye denne gangen som forrige, og da hadde jeg morkaken bak, nå er den foran. Har en skikkelig turner i magen, buler ut i hytt og pine =)

Eg har også morkako foran, kjenne mindre spark no enn v forrige svangerskap..
Kjenner mest spark ned mot "utgangen" eg og.. Håpe det tar seg opp at eg kjenne noe skikkelige spark snart :))
Menne, e det noen fare med at den ligger der då??

Ingen fare med at den ligger der. Det måtte jeg spørre jordmor om ;)  Eneste var at den tok i mot mere for støt fra utsiden, men det var ikke farlig :)

Okay, godt å vite, blir gjerna noen ekstra dult ifra storebroren ;)

jeg har morkaken på fremsiden, og jeg kjente sparkene fra utsiden mye senere enn på de andre. men kjente de selv fordet. men nå kjennes det godt og pappan kjenner også godt fra utsiden. men gu hvor kjedelig det var å gå å vente på at han skulle få kjenne den fantastiske følelsen.

Back
Topp