Dere med migrene

Daizy

Forumet er livet
Har dere tatt migrenemedisin i svangerskap?
Har fått et ufattelig vondt migreneanfall nå og har Imigran nesespray liggende,men vet ikke om jeg bør ta den...?Har selvfølgelig kastet pakningsvedlegget men dette står i Felleskatalogen:
Graviditet og amming.
Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.
Det er mulig at fosteret kan påvirkes. Rådfør deg derfor alltid med lege før bruk av Imigran dersom du er gravid.

Jeg har så vondt og vil ta neseprayen min men vet ikke om jeg bør[&:]

Eg brukar Zomig mot migrene, og har fått beskjed om å ikkje ta migrenemedisin no når eg er gravid. Kun paracet eg fekk ta.

Fikk beskjed om å holde meg unna, bruker imigran tabletter.

Uff da...regner med at tabletter og nesespray går for det samme,så lenge det er migrenemedisin.Fanken...har så voondt...[&o]
Får ta 2 paracet og gå og legge meg i i senga,orker ikke å ligge på sofaen og se på tv,og så ringe legen imorgen.Natta,takk for svar!

Drikk MASSE vann, det pleier å hjelpe..... Pluss sove....

æ har fått beskjed om ikke å bruke imigran sprøyter under sv.skapan.
bytta det ut med paralgin major. tok ikke smertan,men la ett "lokk" på dæm

Jeg ble nødt til å ta migrenemedisin 3-4 ganger i løpet av svangerskapet, gikk bra det, men er jo ikke selvfølgelig at det går bra for alle andre av den grunn. Medisinen snevrer inn blodårene så faren er jo at fosteret får for dårlig blodforsyning. 

Sist jeg var gravid fikk jeg beskjed av legen om at jeg ikke kunne ta noe. Men etter å ha snakket med jordmor og lest en del på nettet, fant jeg ut at det gikk an å bruke imigran. Snakket med legen om dette og hun var enig. Limer inn fra felleskatalogen: Data fra et større antall gravide kvinner som har brukt sumatriptan indikerer ikke fosterskadelige effekter.

Nei jeg har ikke tatt det, bruker vanligvis Relpax, men har måtte klart meg med Paracet i svangerskapet. Jeg sleit veldig med migrene i noen uker og begynte hos naprapat (uke 16), etter uke 20 har jeg ikke hatt et eneste migreneanfall [:)]

Nå bruker jeg naproxen når hue slår seg vrang å gjorde det et par ganger i svangerskapet også med ok fra legen...
Men jeg var heldig hadde nesten ikke migrene når jeg var gravid... En av grunnene til at jeg savner å ha barn i magen!!! [8D]

Jeg tok ikke medisinene i svangerskapet. Men jeg var superheldig og fikk bare et anfall helt på starten, før jeg visste jeg var gravid. Og siden jeg visste jeg KUNNE være gravid turde jeg ikke ta sjansen, noe som viste seg å være lurt! [:D]

Det er spesielt de første 12 ukene fosteret er superfølsomt mot kjemikalier og slikt, men jeg ville vært utrolig restriktiv med migrenemedisin ellers også - de fungerer ofte ved å bl.a. trekke sammen blodårene i hjernen, og jeg vet ikke hvor gunstig det er om de virkestoffene går over til barnet...

ORIGINAL: Zol80

Sist jeg var gravid fikk jeg beskjed av legen om at jeg ikke kunne ta noe. Men etter å ha snakket med jordmor og lest en del på nettet, fant jeg ut at det gikk an å bruke imigran. Snakket med legen om dette og hun var enig. Limer inn fra felleskatalogen: Data fra et større antall gravide kvinner som har brukt sumatriptan indikerer ikke fosterskadelige effekter.

Brukte/bruker imigran jeg også, og fikk beskjed av legen min at jeg ikke måtte ta den under graviditeten, men paracet kunne jeg bruke så mye jeg ville. Ja, flott det (quote Nils Georg), paracet har jo null effekt på min migrene iallefall. [:-] Det jeg fikk beskjed om var det der med blodårene som trekker seg sammen og at det muligens ikke var bra for fosteret. Men jeg ble altså nødt til å ta ta imigran 3-4 ganger da jeg hadde hatt anfall som varte i 2 dager uten bedring, med oppkast og ikke klarte å spise noe, dette var i siste trimester. Var ellers heldig når det kom til migrene under svangerskapet, sliter med kronisk migrene til vanlig, men har ikke hatt så lite migrene på mange år som jeg hadde da. Var himmelsk å være gravid ja. [:D]

Jeg har aldri tatt noe sterkere enn paracet. Tar med meg en stor brusflaske med vann og spybøtte på soverommet. Stenger alt lys ute og prøver å få sove det av meg...

når eg va gravid med guttungen så hadde eg aldri migrene eller vondt i hodet.....men nå når eg visstnok har jente inni der, så har eg hyppig vondt i hodet.....ikke akkurat migreneanfall hele tiden....men plagsomt nok. Føler eg knasker paracet.......kan ikke være bra det heller nei....[8|]

æ fikk beskjed om at det va greit me imigran nesespray...
men nu va æ heldig å slapp unna migrena i svangerskapet, hadde det bare 2 ganga trur æ.

Back
Topp