Dere med migrene

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Har dere noen matvarer som er triggere for dere, i så fall hvilke?
Er det noe som hjelper?

For meg er det matvarer med et høyt innhold av karbohydrater som er trigger, koffein (sterk te eller kaffe) hjelper
 
Koffein hjelper. Har ikke funnet noen matvarer som trigger, unntatt kanskje blåmuggost [emoji21]
 
Tror ikke det trigges av mat her.

Aldri funnet noen fellesnevner iallefall..

Her trigges det av stress, lite mat og drikke, lite søvn og skarpt lys. Så vil helst sitte med vindu i ryggen hvis det er sol.
Og alt dette har vær til stede den siste mnd, så da har jeg vært belønnet med 4 migreneanfall, der det ene varte i 3 dager forrige uke. Hodepinen ga seg aldri etter det, så hatt nesten konstant vondt i hodet den siste uka..
 
Ingenting som trigger, og ingenting som hjelper:(
 
Nei. Egentlig ikke. Min migrene er nok mer hormonelt betinget. Sånn ca 1 gang i måneden, og fraværende når jeg går gravid.
 
Ikke noe mat som trigger, men fet mat og sukker gjør det gjerne verre. Koffein kan gå begge veier... har nesten ikke hatt migrene siden jeg fødte, håper det varer!
 
Jeg har ikke migrene selv, men hos svigerfar så trigger sjokolade migrene. Jo mørkere jo verre.
 
Ikke som jeg kommer på. Pepsi max hjelper da [emoji85]
 
Nei dessverre, men jeg føler jeg må finne mat å stappe i meg når jeg har anfall. Da tar jeg vekk den faktoren liksom. Så må jeg på do og vekk fra lys, lyd og lukt.
 
Tror ikke det trigges av mat her.

Aldri funnet noen fellesnevner iallefall..

Her trigges det av stress, lite mat og drikke, lite søvn og skarpt lys. Så vil helst sitte med vindu i ryggen hvis det er sol.
Og alt dette har vær til stede den siste mnd, så da har jeg vært belønnet med 4 migreneanfall, der det ene varte i 3 dager forrige uke. Hodepinen ga seg aldri etter det, så hatt nesten konstant vondt i hodet den siste uka..


Sånn hos meg også, dette er mine triggere.
Jeg har det siste året hatt 1-3 anfall i uken.
Har nå gått ytterligere ned i stilling på jobb i håp om at det hjelper [emoji57]

God bedring klatremus og lillemann, håper hodepinen gir seg [emoji5]
 
Sånn hos meg også, dette er mine triggere.
Jeg har det siste året hatt 1-3 anfall i uken.
Har nå gått ytterligere ned i stilling på jobb i håp om at det hjelper [emoji57]

God bedring klatremus og lillemann, håper hodepinen gir seg [emoji5]
Huff, håper det hjelper for deg å gå ned i stilling.

Jeg er litt sykmeldt om dagen i håp om at det blir bedre med litt mer ro.
 
Trigges ved høye temperaturer og hete. Ved svinekjøtt og stress. ( psykisk stress)

Kutta ut svin og fikk svakere anfall.

Begynnte å kjenne meg selv og vippe punktene mine, derfor har jeg blitt flinkere til å trekke meg vekk før jeg for no sinnsyke anfall, for jeg blir veldig deprimert i slike episoder. Så har unggått mye store anfall de siste årene. Men det hjalp virkelig med p-stav da jeg fikk lov å bruke det.

Hadde 4 5 anfall under graviditeten mye pga varme og stress.

Ved anfall er det Redbull og vann med sitronsaft ( lunka) som funker. Men orker ikke mat og annet tull.. popcorn som var Santa funker også.... bare skjelden jeg for poppa i slike tilfeller
 
Jeg har ikke hatt ordentlig migrene på mange år. Trigger hos meg er sukkererstatning, aspartam er verstingen. Jeg blir skikkelig ødelagt av det.
 
Sjokolade
Kaffe
Sitrus

I tillegg tåler jeg dårlig Trykkforskjell (så torden er drepen her hvis det har vært skikkelig godvær først)
Hete
For mye sol i øynene/skarpt lys
Stress på morgenen/etter oppvåkning
Sterke lukter
 
Last edited:
Ikke hatt skikkelig migrene etter at jeg tok en brystreduksjon for noen år siden. Nå har jeg kun mindre anfall ved menstruasjon. Klarer å kontrollere det med paracett.
 
I dårligere perioder så kan jeg få anfall av det meste, lyd, lys, lukt.

Når jeg har anfall så får jeg behov for å spise fet mat, med masse karbohydrater, så bestiller gjerne pizza fra en av pizzasjappene her, kroppen blir helt utladet så trenger vel gjerne påfyll.
Pleier ikke ellers å spise den type mat, til vanlig kan jeg heller bli kvalm av det:p
 
Tror ikke det trigges av mat her.

Aldri funnet noen fellesnevner iallefall..

Her trigges det av stress, lite mat og drikke, lite søvn og skarpt lys. Så vil helst sitte med vindu i ryggen hvis det er sol.
Og alt dette har vær til stede den siste mnd, så da har jeg vært belønnet med 4 migreneanfall, der det ene varte i 3 dager forrige uke. Hodepinen ga seg aldri etter det, så hatt nesten konstant vondt i hodet den siste uka..
Uff det høres ikke ut. Er det normalt at du har det slik? God bedring
 
Tror ikke det trigges av mat her.

Aldri funnet noen fellesnevner iallefall..

Her trigges det av stress, lite mat og drikke, lite søvn og skarpt lys. Så vil helst sitte med vindu i ryggen hvis det er sol.
Og alt dette har vær til stede den siste mnd, så da har jeg vært belønnet med 4 migreneanfall, der det ene varte i 3 dager forrige uke. Hodepinen ga seg aldri etter det, så hatt nesten konstant vondt i hodet den siste uka..
Sign deg....
Helt grusomt!
Men tror ikke jeg har migrene. Er ikke ensidig og blir ikke uvel, med mindre det har gått for lang tid uten smertestillende..
 
Back
Topp