• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

dere med med melkeallergibarn ;-)

Molly80

Forumet er livet
Har dere prøvd Neocate?
Mattis har drukket havremelk en stund nå, fordi han ikke har takla mme som han fikk uten melk... Skjønner jeg godt, for den smaker [:'(][:'(]
Klage min nød sist han var på sykehuset, og da fikk han ny blåresept, på noe som skulle smaker mye bedre, men var dyere, derfor skriver de ikke ut resept på det først... Henta produktet i dag, og det var jammen lettvint. Kan blandes i kaldt vann og og kan brukes i matlaging som ikke innebærer koking. Og det beste av alt, det gikk ned på høykant [:)]

Guttungen min tåler ikke Nutramigen fordi den er laget av Soya. Vi fant jo ikke det ut før en stund etterpå da... men fikk iallefall byttet til Neocate og fikk en helt ny hverdag etter det. En gutt som sov godt om natta og sluttet å gulpe! Nå som han er over 10 kg fikk vi resept på Neocate Active fordi han fortsatt har allergi og ikke kan spise eller drikke noe med melk eller soya i. Neocate er jeg veldig fornøyd med og det er gutten min også. Han drikker en hel del av det og da føler jeg meg trygg på at han får dekket behov for kalsium og forskjellig som han går glipp av når han ikke kan drikke vanlig melk. [:)] Havremelk bruker vi i mat som skal kokes og sånt noe. Han får det av og til som sånn kose-drikk og han er veldig glad i det så havremelk er ikke bare dumt altså. [:)]

ORIGINAL: Surita

Guttungen min tåler ikke Nutramigen fordi den er laget av Soya. Vi fant jo ikke det ut før en stund etterpå da... men fikk iallefall byttet til Neocate og fikk en helt ny hverdag etter det. En gutt som sov godt om natta og sluttet å gulpe! Nå som han er over 10 kg fikk vi resept på Neocate Active fordi han fortsatt har allergi og ikke kan spise eller drikke noe med melk eller soya i. Neocate er jeg veldig fornøyd med og det er gutten min også. Han drikker en hel del av det og da føler jeg meg trygg på at han får dekket behov for kalsium og forskjellig som han går glipp av når han ikke kan drikke vanlig melk. [:)] Havremelk bruker vi i mat som skal kokes og sånt noe. Han får det av og til som sånn kose-drikk og han er veldig glad i det så havremelk er ikke bare dumt altså. [:)]

Så bra det fungerte! Ingen ting er bedre enn det [:)]Først da han var over ett år slo de fast at det nok var melk som skapte magevondt for Mattis.
Mattis tåler soya... Men man skal jo være forsiktig med det har jeg fått beskjed om. Irriterer meg litt at vi ikke har hørt det før... Menmen. Havremelk er veldig greit det, men betryggende å ha erstatning som vi vet gir nok næringsstoffer. Det er den active vi har fått. Finnes den bare i porsjonspakninger, vet du noe om det?

Tror den bare finnes i porsjonspakninger ja dessverre... Jeg skulle likt å hatt det sånn som det var med den forrige typen Neocate som er beregna fra fødsel. Den får man i en boks sånn som Nutramigen og kan måle opp så mye man trenger. Det ble mye mindre å kaste på den måten når man visste sånn ca hvor mye barnet drikker. Man blir jo etterhvert godt kjent med hvor mye barnet orker å drikke i løpet av en dag.

ORIGINAL: Surita

Tror den bare finnes i porsjonspakninger ja dessverre... Jeg skulle likt å hatt det sånn som det var med den forrige typen Neocate som er beregna fra fødsel. Den får man i en boks sånn som Nutramigen og kan måle opp så mye man trenger. Det ble mye mindre å kaste på den måten når man visste sånn ca hvor mye barnet drikker. Man blir jo etterhvert godt kjent med hvor mye barnet orker å drikke i løpet av en dag.

kjekt med porsjonspakning i barnehagen, men hjemme kunne vi jo hatt en boks synes jeg. Ser vi fikk med den boksen også, så vi kan jo bruke den opp.. Om han vil ha da, han er så vant til kald melk nå

Back
Topp