Dere med mange barn (4 eller fler)

BabyMuff

Blir kjent med forumet
Jeg er gravid med vårt 4 barn. De 3 vi har fra før er alle under skolealder. Eldste begynner på skolen neste høst og minste er kun 19 mnd ved termin. Er det noen her som har 4 eller fler barn som vil dele litt om hverdagen sin? Hvor hektisk det er, noen smarte løsninger på å få alt til å gå rundt (spesielt når man er alene, samboeren min jobber en del).

Og sist, men ikke minst, hva slags bil har dere som har 4 barn som sitter bakovervendt? :hilarious: Eldste blir nok snudd fremover når babyen er stor nok til å bytte stol, både for å slippe å bruke mange tusen på en stol som varer 1 år til, også er hun da over 6.. Men en fremovervendt stol bruker jo mer plass så samme problem. Vi har sett på caravelle, men finnes det andre biler med god plass til en haug unger? Kjenner jeg er litt nervøs for å skulle kjøre en så diger bil.
 
Jeg venter nr. 4 - vår nr. 7 til sammen. Vi har en Mercedes Benz EQV 300 8-seter. Disse store bilene er helt fantastiske å kjøre: du sitter høyt, upåklagelig komfort, har god oversikt og god plass til alle! Ryggekamera er et MUST for min del iallfall, men det gjelder uansett størrelse på bilen.
 
Har 4 stk, men de er ikke så tette som dine. Yngste er snart 1 år, eldste blir 15. Hadde en ford Smax før (7 seter). Der er det 3 individuelle seter bak og to små seter helt bakerst. Hadde plass til barnestol både i midten der, og helt bakerst, men testet bare sånn beltestol helt bak. Kjører akkurat nå rundt i en femseters Subaru. Er sjeldent vi kjører alle sammen, så det FUNKER jo på sett og vis, men er helt ræva plass for så mange. Har også en Multivan, den er fantastisk mtp plass. Planen er å bytte til den fast. Ja, det er en stor bil, men det må nesten til. Du får tak i mindre 7 setere, men synes det blir veldig klønete selv med sånne biler og masse barnestoler. :p det går, men det er trangt.

Og.. mannen min jobber også mye. Det funker helt greit, det er helst de to minste som er litt hektiske sammen, ettersom de har mye mamma-behov. Man får til det man må få til, så.. :p
 
Har 4 stk, men de er ikke så tette som dine. Yngste er snart 1 år, eldste blir 15. Hadde en ford Smax før (7 seter). Der er det 3 individuelle seter bak og to små seter helt bakerst. Hadde plass til barnestol både i midten der, og helt bakerst, men testet bare sånn beltestol helt bak. Kjører akkurat nå rundt i en femseters Subaru. Er sjeldent vi kjører alle sammen, så det FUNKER jo på sett og vis, men er helt ræva plass for så mange. Har også en Multivan, den er fantastisk mtp plass. Planen er å bytte til den fast. Ja, det er en stor bil, men det må nesten til. Du får tak i mindre 7 setere, men synes det blir veldig klønete selv med sånne biler og masse barnestoler. :p det går, men det er trangt.

Og.. mannen min jobber også mye. Det funker helt greit, det er helst de to minste som er litt hektiske sammen, ettersom de har mye mamma-behov. Man får til det man må få til, så.. :p
Helt enig i dette med mindre 7-setere.. Vi hadde tidligere en Toyota Verso og den var TRANG!
 
Back
Topp