Dere med litt vogn erfaring på vinteren ❤️

Tvillingen88

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Hei❤️ Det er jo noen år siden jeg har kjøpt vogn ( datteren min er 11) og jeg lurer på om noen har erfaring med vogn på vinterføre ? har dere noen gode anbefalinger ?
hva slags type vogn burde jeg se etter ?
her jeg bor kommer det mye snø så vil gjerne ha noe som er godt å trille med på snøføre ❤️ t
Tar imot alt av tips :happy::happy:

Hei❤️ Det er jo noen år siden jeg har kjøpt vogn ( datteren min er 11) og jeg lurer på om noen har erfaring med vogn på vinterføre ? har dere noen gode anbefalinger ?
hva slags type vogn burde jeg se etter ?
her jeg bor kommer det mye snø så vil gjerne ha noe som er godt å trille med på snøføre ❤️ t
Tar imot alt av tips :happy::happy:
Kjelke?

Styrer bevisst unna vogner med små hjul, og vogner med punkteringsfrie hjul. Til gode å finne en vogn som er god på vinterføre, men kommer meg frem med både Emmaljunga edge duo og Simo kombi. Begge disse er vel dessverre tatt ut av produksjon, men noe tilsvarende fungerer sikkert ok.
Kan ikke si det samme om feks Stokke trailz. Den ble stående i hele vinter.
Generelt foretrekker jeg kurv i metall fremfor tøy, da de i tøy har hatt en tendens til å ta inn snø. Dette gjelder ihvertfall når hjulene er små. Her brøytes det dårlig, så dette føret her (og verre) er helt normalt hver eneste vinter.

Vedlegg

• Screenshot_20210615_163059_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20210615_163059_com.android.gallery3d.jpg
    988,2 KB · Visninger: 37
Jeg har god erfaring med emmaljunga edge duo, den fungerte godt med desemberbarnet i 2015, så tenker den duger like godt i år :happy:
Her er det stort sett dårlig brøyting på kommunal grusvei så stødige lufthjul er et must for oss !

men velger man slike vogner så går det gjerne utover andre ting man har som krav, da disse vognene gjerne er litt tunge og tar litt plass i bil :)

Anbefaler vogn med gode lufthjul. Vi har Emmaljunga Edge Outdoor S 2019 modell, veldig fornøyd:)

Screenshot_20210528-215903_Gallery.jpg

Jeg har god erfaring med emmaljunga edge duo, den fungerte godt med desemberbarnet i 2015, så tenker den duger like godt i år :happy:
Her er det stort sett dårlig brøyting på kommunal grusvei så stødige lufthjul er et must for oss !

men velger man slike vogner så går det gjerne utover andre ting man har som krav, da disse vognene gjerne er litt tunge og tar litt plass i bil :)

Hadde også denne modellen til januar baby, og det funka veldig fint :)

Jeg lurer på dette! Har kikka litt på Thule urban glide med bassinet, men det er kanskje ikke så ideelt?

Jeg lurer på dette! Har kikka litt på Thule urban glide med bassinet, men det er kanskje ikke så ideelt?

sniker
Dette er en rågod vogn, den aller beste jeg har trillet. Den eneste veldig store ulempen for meg er at sittedelen kun er forovervendt. Det betyr at rundt 6 mnd når du bytter til sittedel, vil du ikke kunne se og snakke ordentlig med babyen. Det syntes hverken babyen eller jeg noe om så tidlig, så vi har brukt en annen vogn i mellom 5-6 mnd og 18 mnd.

sniker
Dette er en rågod vogn, den aller beste jeg har trillet. Den eneste veldig store ulempen for meg er at sittedelen kun er forovervendt. Det betyr at rundt 6 mnd når du bytter til sittedel, vil du ikke kunne se og snakke ordentlig med babyen. Det syntes hverken babyen eller jeg noe om så tidlig, så vi har brukt en annen vogn i mellom 5-6 mnd og 18 mnd.
Nei ikke sant! Det har jo ikke jeg tenkt på studert språkutvikling så det er faktisk veldig viktig!

Nei ikke sant! Det har jo ikke jeg tenkt på studert språkutvikling så det er faktisk veldig viktig!

Jeg har løst det med å ha to vogner :hilarious: for jeg liker denne til jogging og tur med større barn som snakker selv om kanskje går litt av turen selv også. Men som hovedvogn ville jeg sjekket ut litt andre alternativer også :D

Back
Topp