Dere med litt større barn...

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
hvilke spill spiller barna deres på spillkkonsoller? Får de spille f.eks skytespill?

Nå er mi jente straks 9 år. Og favoritter er jeg super mario og disney infinity. Mange spill og roller i infinity da. Hu er f.eks mannen i fra De Utrolige. Og slåss jo og sånt da. Men ikke noe farlig akkurat. Absolutt ikke noe realitetsspill akkurat :p

Tenker det er jo aldersgrenser og sånt å ta hensyn til utenom det da. Men hu får ikke spille samme spill som jeg og mannen gjerne spiller. Enkelte spill er ganske voldelige, brutale og språket er ganske grovt. Får hu vente til hu er gammel nok gitt :)

Min er 8 år og spiller Infinity til PS3.. Det er jo "slossing" i den skala som er i tegnefilmene rollene er fra.. Ingen dreping osv..
Jeg veit det er gutter i hans klasse som spiller både GTA og andre ting.. Det får han IKKE lov til..

Han her på 11 må forholde seg til aldersgrensen som er satt på spillet. Enkelt og greit:)
Vet at flere av hans venner ikke har noen grenser på tv spill, tragisk spør du meg...

Samme som dei andre her. Vi følger aldersgrensene. Disney infinity og Lego star wars er vel dei "verste", i den forstand at det er noko slags våpen. Dog ingen blod eller dreping.

Det går mykje i super Mario og sånt og. Eg bare elskar Mario kart, så eg prøvar å lokke guttungen vekk frå Disney infinity for å spele med meg av og til...

Eg antar for øvrig det er mulig å gjere meir ut av Infinity enn å springe rundt og sprenge ting. Guttungen har akkurat kjøpt det, så han har nettopp begynt å utforske litt. (Men det var jo sånn han holdt på i minecraft og til å begynne med: jo større eksplosjonsar jo bedre, mens no lagar skikkeleg kompliserte ingeniørkunstar og byggverk!)

Guten er 9 år forresten. Lillesøster på 7 bryr seg lite, men speler av og til litt Mario.

Back
Topp