Dere med litt større barn

smash

Forumet er livet
VIP
Når begynte barna deres å tørke seg selv etter de hadde bæsja?
Storejenta her var 5 år, mens lillesøster som nettopp har blitt 4, maser om å få tørke seg selv, men ho er ikke så nøye enda....

Her ropte datteren til mannen at han måtte komme og tørke frem til hun var 8.. Men det var nok latskap mer enn noe annet :p 

hun er 6år og har lært seg sånn høvelig å tørke seg etter hun har bæsja... vi pleier å sjekke over da hun ikke alltid får med seg alt...

3,5åringen min tørker seg som regel etter hun har tissa og bæsja, men hun har omtrent aldri bæsj i rompa etter at hun har bæsja så er nok derfor det går så fint.... :)

Han begynte når han var 4.5 ca..
De trener veldig på det siste året i bhg, for at de skal kunne gjøre det selv når de begynner på skolen..

Her blir hun 4.. Vi øver litt på det, men er ikke alltid det er like lett å treffe! ;)

Begge mine begynte å tørke seg selv da de ble 4 år. Første halvåret eller så sjekka vi dem bare for å være sikker på at de har fått med seg alt. :-)

Når jenta vår ble 5 år sa jeg at nå var det slutt på at vi tørket henne. I begynnelsen tørket hun først og vi en ekstra gang etterpå. Etter noen måneder klarte hun det selv. Her får vi beskjed fra skolen om at de må kunne tørke seg selv før de begynner på skolen. Jenta vår var motvillig til å tørke seg selv i starten, men det gikk fort over.

3-4 år..våtservietter ved siden av doen. har aldri vært et problem at de ikke har fått med seg alt. 
Rompevask i dusjen hver kveld og ny truse. Jentan har kommen veldig tidlig inn i de selv og gjort en god jobb ;)

hun eldste slutta med bleie da hun var 2 år og tørka seg selv fra hun var 3,4-4 år.
nr 2 slutta ikke med bleie før han var rett over 4 år, og begynte tørke seg selv siste året i barnehagen (de "presset" han litt i barnehagen fordi på skolen var det ingen som kunne komme å tørke)

Her så nektet gutten, så vi måtte tvinge han siden de måtte klare dette selv når de startet på skolen. Han var da 5 1/2år
Jenta har prøvd selv siden ho sluttet med bleie ved 4års alder, vi har da sjekket om ho har fått tørket ordenlig

Jr. på 4,5 jobber med saken. Gjør det en del i barnehagen, men ikke her hjemme - men det er egentlig greit, han har litt fordøyelsesproblemer og det er faktisk ikke bare-bare å få det rent.
Har skjedd et par ganger at han har hatt både bæsj og papir i rumpa når jeg har hentet ham i bhg - ikke greit, det skal lite til før han blir sår!

Tara er 5 nå og har prøvd noen ganger men det blir ikke helt bra så vi hjelper ho enda litt til..innen skolen tenker jeg da at de må kunne det 

Back
Topp