Dere med litt peil på vektnedgang

Nisa

Betatt av forumet
Jeg trenger litt hjelp nå i starten til å miste noen kiloer - håper å gå ned 12-15 kilo men uansett hva jeg gjør så står jeg bom fast... har gjort dette siden fødselen. Så nå må jeg gjøre noen grep.

For å styre antall kalorier per dag har jeg begynt med måltidserstattere (nutrilett barer, shaker etc). Jeg erstatter 1-2 måltider om dagen og spiser grønnsaker innimellom, sunn middag og havregrøt til frokost.

Er det noen som har erfaring med disse barene/shakene? Og noen som kan se om dette er en grei måte å gjøre det på?

Jeg kjenner ei som har hatt stor suksess med Nutrilett. Hun gjorde det samme som deg, erstattet 1-2 måltider om dagen, og resten spiste hun sunt. Men husk å unne deg selv noe godt av og til da[;)]

jeg bruker nutrilett bar...og jeg har gådd ned(med barn og vann i kroppen)40 kilo...men ca 20 av de forsvant den første mnd med ammingen og at vannet dro...etter jeg mistet melken begynte jeg på de...jeg erstatter alt fra 1-6 måltider om dagen...en halv nutrilett bar er et måltid..og det intar jeg med MASSE vann...da blir jeg mett og god[:)]
du må gå ut ifra  små måltider om dagen sa de til meg...

ORIGINAL: juliejepp

jeg bruker nutrilett bar...og jeg har gådd ned(med barn og vann i kroppen)40 kilo...men ca 20 av de forsvant den første mnd med ammingen og at vannet dro...etter jeg mistet melken begynte jeg på de...jeg erstatter alt fra 1-6 måltider om dagen...en halv nutrilett bar er et måltid..og det intar jeg med MASSE vann...da blir jeg mett og god[:)]

En halv bar er ett måltid? Trodde en bar var ett måltid jeg?

ORIGINAL: Nisa

Trodde det var to nutrilett i pakka jeg, og at en er et måltid. Kanskje det hun mener med en halv? Eller er dette forandret siden jeg kjøpte en sist (som nok dessverre er lenge siden)

ORIGINAL: Godemine

Trodde det var to nutrilett i pakka jeg, og at en er et måltid. Kanskje det hun mener med en halv? Eller er dette forandret siden jeg kjøpte en sist (som nok dessverre er lenge siden)

Det er fremdeles 2 i en eske ja[:)] Så hun mener nok den ene i esken som et måltid

Jeg har brukt nutrilette selv, og tror jeg må kaste meg på en ny kur snart da jeg står bom fast. Da jeg startet (før graviditet) spiste jeg 4 pulvermåltid og kun middag. Da var det masse grønsaker eller salat. Lite poteter, ris osv. Å passe med kjøtt, fisk. Du må huske å drikke veldig mye vann. Jeg fikk vondt i hodet om jeg trakk for lite vann en dag. Lurt å erstatte 2 måltider, da tar det nok litt lenger tid, men kroppen får god tid til å gå ned kiloene i stede for å rase ned, og rase opp igjen. Nå finnes det supper pgså som du kan ha til kvelds for eksempel

nope det er bare en halv ja...men det er vist du spiser 6 måltider om dagen som jeg gjør...hvist du bare spiser 3 så kan du godt spise en hel en...men du skal ha 3 slike om dagen..(om du ikke spiser noe annet da )

ORIGINAL: karaoke

Jeg har brukt nutrilette selv, og tror jeg må kaste meg på en ny kur snart da jeg står bom fast. Da jeg startet (før graviditet) spiste jeg 4 pulvermåltid og kun middag. Da var det masse grønsaker eller salat. Lite poteter, ris osv. Å passe med kjøtt, fisk. Du må huske å drikke veldig mye vann. Jeg fikk vondt i hodet om jeg trakk for lite vann en dag. Lurt å erstatte 2 måltider, da tar det nok litt lenger tid, men kroppen får god tid til å gå ned kiloene i stede for å rase ned, og rase opp igjen. Nå finnes det supper pgså som du kan ha til kvelds for eksempel

Prøvde kyllingsuppen og jeg brekker meg når jeg tenker på den-... grøss og gru....hehe.

Det gjelder vel å spise veldig lite av akkurat ris, pasta, brød etc, og heller spise mer grønnsaker og fisk - er i hvert fall det jeg gjør nå. Skal prøve shaken imorra - håper den er god, så kan jeg bytte på med barer og shaker. Syns den brownie baren er såååå god da... Og den dekker faktisk søtbehovet - får ikke lyst på sjokolade [:)]

ORIGINAL: Exotic

nope det er bare en halv ja...men det er vist du spiser 6 måltider om dagen som jeg gjør...hvist du bare spiser 3 så kan du godt spise en hel en...men du skal ha 3 slike om dagen..(om du ikke spiser noe annet da )

så du spiser feks 1/2 bar 5 ganger dagen og drikker mye vann og spiser middag?
jepp....men noenganger så spiser jeg kvelds eller frokost og..så da blir det 4 halve..

ORIGINAL: karaoke

Prøvde kyllingsuppen og jeg brekker meg når jeg tenker på den-... grøss og gru....hehe.

Det gjelder vel å spise veldig lite av akkurat ris, pasta, brød etc, og heller spise mer grønnsaker og fisk - er i hvert fall det jeg gjør nå. Skal prøve shaken imorra - håper den er god, så kan jeg bytte på med barer og shaker. Syns den brownie baren er såååå god da... Og den dekker faktisk søtbehovet - får ikke lyst på sjokolade [:)]

før kjøpte jeg en slik istedenfor vanlig sjokolade[:)]
ja jeg har ikke søtbehov lenger...og tror det har my og si...for jeg er veldig glad i det søte[8|]

jepp....men noenganger så spiser jeg kvelds eller frokost og..så da blir det 4 halve..

så THATS it?? spiser du ikke noe mer? HVor mye gikk du ned da?
ja..er vel det...hadde ikke matlyst etter vi kom hjem fra sykehuset så det var egentlig for og få i meg mat at jeg begynte..jeg har somsagt gådd ned 40 kilo meg unge og alt da..[:)] noen ganger bruker jeg mindre noen ganger mer...alt etter som hva jeg føler for den dagen..så det er ikke natzi slanking...for det gidder jeg rett og slett ikke...

Jeg synes det høres litt skummelt ut med de pulver diettene og kutte ut et måltid med en liten energibar. Er veldig spent på å høre om de som har gjort det har holdt vekten etter de har sluttet?

Samboeren min gikk med 19 kg i fjor sommer ved å spise mye salat, fisk og et slankebrød som hans søster lager. Men de viktigste forandingene han gjorde var å spise mindre porsjoner og gå lange turer med bikkja i skogen. Desverre gikk han opp igjen 15 kg når jeg ble gravid og nå er porsjonene like store og sofaen veldig god. Så da er det en stk lat bikkje og en stk overvektig gubbe.... Satser på å dra han ut så fort det blir skiføre, synes høsten er en vanskelig tid å komme i gang med trening.

Har du forressten prøvd den suppa som rikshospitalet bruker for rask vekt nedgang? Jeg brukte den for noen år siden som en detoks kur, fikk masse energi[:D] De som jeg jobbet sammen med gikk ned med den, men jeg vet ikke hvor varig det var. Men med den så får du ivertfall i deg sunne friske grønnsaker, ikke masse kunstige fremstillte stoffer.

Her er den.

2 bokser tomat
2 bokser brekk bønner
2,5 l vann
2 grønne paprika
3 store purreløker
1 kilo gullerøtter
1 halv hodekål
16 terninger Toro buljongterninger
2 ts. salt
1 ts pepper

La suppen småkoke i ca 1 time til grønnskaene er møre. Avkjøl og ha suppen i en beholder. Suppen holder seg i kjøleskapet i en uke. Den kan også fryses. Denne suppen kan spises når som helst, og så mye du bare vil. Jo mer suppe du spiser, -desto større vekttap. Er du ute hele dagen, kan du ta med deg suppe på termos.

Dag 1
All frukt untatt bananer. Spis bare frukt og suppe.

Dag 2
Alle grønnsaker. Spis deg mett på all slags friske, rå eller boksgrønnsaker. Prøv å spise mest bladgrønnsaker, og hold deg unna bønner, erter og mais. Alt sammen spises sammen med suppen. Til middag unner du deg en bakt potet med smør.

Dag 3
Spis all den suppe frukt og grønnsaker du ønsker.

Dag 4
Bananer og skummet melk. Spis så mye som 3 bananer, drikk så mye skummet melk du kan klare, sammen med suppen. Bananer er rike på kalorier og karbohydrater, det samme gjelder melk. Men akkurat i dag trenger kroppen din kalium, karbohydrater, proteiner og kalsium for å minske din trang til sukkertøy.

Dag 5
Biff og tomater. Du kan spise ca 300 gram biff og en boks tomater, evt 6 ferske. Prøv å drikke minst 6-8 glass vann i dag for å skylle vekk urinsyren i kroppen din. Spis suppen minst en gang i dag.

Dag 6
Biff og grønnsaker. Spis etter hjertet. Du kan tom spise 2-3 biffer med bladgrønmnsaker. Vær sikker på å få spist suppen minst en gang i dag.

Dag 7
Brun ris. Usukret frukt juice og grønnsaker. Igjen spis deg mett. Suppen bør spises minst en gang i dag også.

* * *

Etter 7 dager skal du ha mistet 5-8 kg. Hvis du har mistet mer, avstå fra dietten i 2 dager før du begynner igjen. Denne 7-dagersdietten kan brukes så ofte du vil. Hvis den blir fulgt korrekt vil den rense kroppen din for slaggstoffer og gi deg en mer behagelig følelse. Dietter er raskt fettforbrennende, og hemmeligheten er at du vil forbrenne mer kalorier enn du tar inn.

Definitivt NEI-mat: brød, alkohol og kullsyreholdig drikke. Hold deg til vann, the uten sukker, svart kaffe, fruktjuice uten sukker og skummet melk. Har du bestemt deg for å drikke alkohol, hold deg unna dietten i minst 24 timer først.

Du kan spise kokt eller bakt kylling uten skinn i stedet for kjøtt. Du kan også bytte ut kjøtt med kokt fisk, men da kun en av dagene. Dette fordi du trenger det høye proteininnholdet i biffen en av dagene.

Bruk urtesalt som erstatning for vanlig salt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hadde sikkert vært fin denne suppen hadde jeg likt det som skal oppi [:D]

Fant denne linken, så slapp jeg å skrive opp[:D]
http://www.slankere.com/frameset2.asp?url=/oppskrifter/oppskrift.asp?id=155

Den nisa skrev opp var mer lik den jeg hadde:) Høres bedre ut og:)
Synn du ikke liker ingrediensene nisa, men har du smakt suppa?

så THATS it?? spiser du ikke noe mer? HVor mye gikk du ned da?

ja..er vel det...hadde ikke matlyst etter vi kom hjem fra sykehuset så det var egentlig for og få i meg mat at jeg begynte..jeg har somsagt gådd ned 40 kilo meg unge og alt da..[:)] noen ganger bruker jeg mindre noen ganger mer...alt etter som hva jeg føler for den dagen..så det er ikke natzi slanking...for det gidder jeg rett og slett ikke...

har 15 kg jeg vil ned før jeg er fornøyd[8D] og egentlig "redd" for å prøve slankedietter og mislykkes[8D]
ja det er ikke noe morro...jeg har vel ca 15 kilo igjen jeg oxo før jeg er fornøyd..men skal ikke slutte med de da...er vel blitt litt avhengig av og ha mat lett tiljengelig[8D]  lat som jeg er..men har meldt meg på trening nå for og få stramma litt opp hist og pist[:D] håper jeg klare og holde ut...er en latsabb u c[:D]

Back
Topp