Dere med litt erfaring...

Raro

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Hvor mye klær kjøpte dere i str 50..? Vet jo at de vokser fort, men hvor mye trenger man?

Jeg hadde alfor lite i st 50 sist, og brukte det ganske lenge på babyen. Så jeg tror jeg hvertfall hadde en 10 - 15 bodyer i den størrelsen da babyen gulpet mye og vi måtte skifte mange ganger om dagen. :)

Med mine kjøpte vi lite i 50 før fødsel. Kjøpte noen bodyer og bukser. Første var liten ved fødsel 47 cm og brukte 50 i nesten 2 mnd. Da kjøpte vi heller mer etter fødselen. Nr to var 53 cm og brukte 50 i 1 uke bare. Så ville kjøpt noe for så å heller kjøpe mer ved behov:)

Jeg hadde ikke mye, men valgte heller å brette opp armene på 56 bodyer og liknende. Tror jeg hadde mellom 4-6 skift, og førstemann var 49 cm når han kom til verden. Det er umulig å vite hvor mye man trenger av hver enkelt str. Plutselig hoppet han nesten over en hel str.

tusen takk for svar.. :)

Kjøpte ikke noe i 50, og det var bra for meg! Lang gutt, så 50 ville blitt for lite til han :)

Kommer nok veldig an på hvor stor babyen er når den blir født. Har født to ikke så store barn før og har brukt mye 50. Spesiel på jenta.

Vi kjøpte litt i str. 50, ikke mye men litt. Gutten var 50 cm når han kom, og jeg syntes det var veldig greit å ha litt i 50. Følte han ble så liten i 56 i starten ;)

gutten vår var 53 cm men så slank at han drukna jo i 56 så jeg angra på at jeg ikke hadde mer i str 50. det skal endres på denne gangen. :)

Med vår førstefødte kjøpte vi ingenting i str 50 etter råd fra andre.

56 var altfor stort, så på vei hjem fra føden med et 3dager gammelt varn måtte vi på senteret og kjøpe mindre tøy.

Hadde vel 10bodyer, 4heldresser og en haug med strømpebukser.

Han var 51cm ved fødsel og brukte str 50 i nesten 6uker.

Med nr 2, som også var 51cm (men over 4, 5kg) så passet aldri str 50.
Han vokste ut av str 56 etter 3 uker :p

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Vi hadde en del i str 50, og han brukte det vel i 5-6 uker. Han var 50cm når han kom, og 3700 gr.

Jeg hadde ikke str 50 i det hele tatt. Jenta vår var 3, 9 kg og 52 cm lang, og gutten 4, 2 kg og 53 cm lang. Begge la på seg over 1 kg den første uka og str 56 ble fort for lite. De var 8,6 kg og 9, 6 kg til dåpsdagen, og da var de 3,5 mnd ca.
Jeg hadde ikke kjøpt str 50 om du får antatt fødselsvekt opp mot 4 kg. Det er også stor variasjon i hvor store klærne er. Jeg brukte noen plagg i str 62 allerede på barselavd.

Gutten vår brukte str 50 i 1 mnd, tatt vare på noe etter han.
Har nå; 2 bukser, 1 body, 5 par sokker, 1 strømpebukse (50/56), 1 pysj og 1 bomullslue.

I tillegg skal vi ha;
2 pk med strømpebukser (50/56), 5 bodyer, 2 pysjer, 1 bomullsbukse, 1 ekstra bomullslue, en genser/jakke til vi skal på tur (56?)

Kjøper mer om det skulle være nødvendig etter fødsel.

Back
Topp