Jeg hadde alfor lite i st 50 sist, og brukte det ganske lenge på babyen. Så jeg tror jeg hvertfall hadde en 10 - 15 bodyer i den størrelsen da babyen gulpet mye og vi måtte skifte mange ganger om dagen.
Med mine kjøpte vi lite i 50 før fødsel. Kjøpte noen bodyer og bukser. Første var liten ved fødsel 47 cm og brukte 50 i nesten 2 mnd. Da kjøpte vi heller mer etter fødselen. Nr to var 53 cm og brukte 50 i 1 uke bare. Så ville kjøpt noe for så å heller kjøpe mer ved behov
Jeg hadde ikke mye, men valgte heller å brette opp armene på 56 bodyer og liknende. Tror jeg hadde mellom 4-6 skift, og førstemann var 49 cm når han kom til verden. Det er umulig å vite hvor mye man trenger av hver enkelt str. Plutselig hoppet han nesten over en hel str.
Vi kjøpte litt i str. 50, ikke mye men litt. Gutten var 50 cm når han kom, og jeg syntes det var veldig greit å ha litt i 50. Følte han ble så liten i 56 i starten
Jeg hadde ikke str 50 i det hele tatt. Jenta vår var 3, 9 kg og 52 cm lang, og gutten 4, 2 kg og 53 cm lang. Begge la på seg over 1 kg den første uka og str 56 ble fort for lite. De var 8,6 kg og 9, 6 kg til dåpsdagen, og da var de 3,5 mnd ca.
Jeg hadde ikke kjøpt str 50 om du får antatt fødselsvekt opp mot 4 kg. Det er også stor variasjon i hvor store klærne er. Jeg brukte noen plagg i str 62 allerede på barselavd.
Gutten vår brukte str 50 i 1 mnd, tatt vare på noe etter han.
Har nå; 2 bukser, 1 body, 5 par sokker, 1 strømpebukse (50/56), 1 pysj og 1 bomullslue.
I tillegg skal vi ha;
2 pk med strømpebukser (50/56), 5 bodyer, 2 pysjer, 1 bomullsbukse, 1 ekstra bomullslue, en genser/jakke til vi skal på tur (56?)
Kjøper mer om det skulle være nødvendig etter fødsel.