Dere med litt eldre barn, Tiktok..

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hvor gamle var barna deres når du fikk lov til å bruke Tiktok?

Ser at det er 13 års grense, og ha for øyeblikket en veldig sinna 8 åring siden jeg fjernet det fra telefonen hennes

Hun var vel 9 år da hun fikk det, men det ble fjernet fra tlf etter 1 års tid.

Eldste på 10 får ikke. Vet det er mange i klassen som har.

Samboer er lærer, og jobber i 6.klasse.
Det er så mye konflikter og greier på TikTok, at han tok seg en prat med eldste her da det var på prat.

Og etter det har ikke eldstemann villet ha.

I tillegg er det jo sånn, at det kan dukke opp mye rart der som på snap....
Og så er det jo det at noen barn er blitt presset/oppfordret til å betale penger for at de skal bli nevnt ved navn i en film fra voksne folk..

Skal se om jeg finner artikkelen.

Sosiale medier er ikke å spøke med altså...

Husker ikke hvor gammel eldste var når hun fikk det. Men endte den gangen med å slette appen igjen, og vente litt. Tror hun fikk den igjen når hun var 12. (Dette var når appen het noe annet)

Yngste fikk TikTok i sommer. I en alder av tolv og ett halvt.

Avtalen vår her i huset er at de får ha appen, får se videoer, skal kun kommentere hyggelig ting. Får ikke lov til å legge ut offentlig videoer. De skal være lukket og låst/begrenset.
Ingen av dem har lagt ut noe enda. Heldigvis. Syntes det der er en dritapp.

De var vel 6-7 år når de fikk det, men det er ikke alt de får se på, og de får ikke sende ut offentlig. Mine er flinke til å spørre om hva de får lov til derfoe er det ingen problem at de har det synes jeg. Nå er eldste 13 da, og har mistet interessen for det, 8 åringen derimot elsker det.

Ingen av mine får ennå. 8 og 10 år. Helt uaktuelt. Jeg bryr meg ikke om hele klassen har osv. Mitt ansvar som foreldre å sette ned foten og faktisk tørre å ta upopulære valg.

Var 10 . Hun er litt mer moden enn feks. Broren når det kommer til sosiale media . De fleste i 4 klasse har tik tok, lager videoer og har det gøy med det. Bror på 9 har nettopp fått . Han lager masse snutter, men sitter å ser på masse morsomme videoer også. Han har ikke Snap enda fordi han ikke er klar for det , noe søster fikk i 2 klasse.

Jenta mi får ikke tik tok, men hun har heldigvis ikke bedt om det heller. Snart 8 år. Hun får kun bruke telefonen til å ringe, sende melding og høre musikk.

Hun er 10 blir 11 i år..Fikk det lastet opp i sommer av ei venninne.. Hadde det noen uker men vi krevde at hun skulle slette det. Har ikke hørt mere mas om det etter det..

Mine er 10 og 9 år og har tiktok. Yngste (gutt) ser endel videoer men ingen interesse av å lage video selv. Eldste hsr 4 videoer ute, men de ligger ikke offentlig , jeg er inne på telefonen deres flere ganger i uken pg går gjennom tiktok, galleri, meldinger osv.

Min på 9 har ikke tlf, og hadde han hatt tlf hadde han ikke fått hatt den appen.

9 år her og får ikke ha den.. Får heller ikke snap og lignende apper, selv om hun er moden for alderen.

Oppdaga Nettopp! At han på 9 år har laga seg bruker i skjul , og jeg konfiskert tlf hans øyeblikkelig med.
husarrest resten av helga.

Ga tydelig beskjed for et par uker siden At han ikke fikk lov å lage filmer , men har tydeligvis klart å lure meg trill rundt, selv m hans abonnement knytta til min Google konto

Er ikke noe fan av tik tok for unger som ikke forstår konsekvenser av å legge filmer ut i sosiale medier

Oppdaga Nettopp! At han på 9 år har laga seg bruker i skjul , og jeg konfiskert tlf hans øyeblikkelig med.
husarrest resten av helga.

Ga tydelig beskjed for et par uker siden At han ikke fikk lov å lage filmer , men har tydeligvis klart å lure meg trill rundt, selv m hans abonnement knytta til min Google konto

Er ikke noe fan av tik tok for unger som ikke forstår konsekvenser av å legge filmer ut i sosiale medier
Hva skal han lære av husarrest og at du tar mobilen? Da har han ikke lært noen ting annet enn at han synes du er urettferdig som tar mobilen hans og at om det skulle skje noe på nett senere så tør han ikke fortelle om det fordi han redd for straff. Det er konsekvens nok at du sletter tiktok og lager ny kode så han ikke får lastet ned spill uten tillatelse. Og sist, men ikke minst forklar hvorfor han ikke får ha det, hva som kan skje og hvorfor det er aldersgrense på slikt.

Back
Topp