Dere med litt babyerfaring =)

MyFairytale <3

Glad i forumet
Slik ca hvor mange skift trenger en baby hver dag??
Jeg prøver å få litt kontroll over hvor mange vi må kjøpe av hvert plagg.. =P
Og hva er det viktigste å ha?? =P
Begynner å innse at jeg har jo egentlig ikke peiling!! =)

Når min gutt var liten skiftet vi klær hver 2.-3. dag. Han gulpet ikke, og ingen lekasjer. Mens tanteungen min gulpet hele tiden, og de skiftet 10-12 bodyer pr dag. Så det varierer veldig. Så en må nok bare ta det som det kommer. Bedre å kjøpe litt lite, og heller supplere ved behov. En får jo ofte endel gaver også.

Oii.. det var stor forskjell ja.. =) Regner med det er bodyer og siklesmekker det går hardest utover?!??
Vi får kjøpe inn så vi har litt skift iallefall de første dagene, så er det jo ikke noe i veien for å handle mer etterhvert =)

Oii.. det var stor forskjell ja.. =) Regner med det er bodyer og siklesmekker det går hardest utover?!??
Vi får kjøpe inn så vi har litt skift iallefall de første dagene, så er det jo ikke noe i veien for å handle mer etterhvert =)

Ja, det varierer veldig mye. Det samme med bæsjing. Min gutt bæsjet hele tiden nesten. En liten prupp, og det var med litt bæsj, mens venninna mi sitt barn bæsjet en gang pr uke. Vi skiftet 10-12 bleier i døgnet i begynnelsen, mens de slapp unna med halve. (babybleier er veldig billige da, så ingen krise... hehe) Det var bare litt slitsomt syntes vi. Redd for sår rumpe vettu.. hehe

Men, det er nok siklesmekker og bodyer som det går mest av.
Ofte trenger en jo bare å skylle/vaske de i vasken når det er sikkel/gulp så en trenger ikke å ha de i vaskemaskina hver gang. De er jo så små de plaggene og tørker over natta. Eller på noen timer på fins sommerdager.

Vi trengte heller ikke mange skiftene i begynnelsen. Hadde nok 3 bodyer i str 50 og 3 bodyer i str 56 før han ble født. Resten handlet vi inn/gaver etterpå. Vi visste jo heller ikke kjønn før han kom ut, så da begrenset det seg av naturlige årsaker..

Det er umulig og si, spørs om du får rn bæsjr/sikle unge eller ikke :)

Hun første min gulpet veldig mye, så der ble det en del skift;) andre gulpet mindre og det ble mindre skift:)

Jenta vår gulpet ikke og bæsjet aldri gjennom klærne, men vi brukte de aldri mer enn en dag, så vasket vi de... Kanskje ett luksusproblem, men syns også det var koselig å skifte til rene klær hver dag :)

Med nr en så byttet vi masse 10-15 bodyer om dagen,2-3 pysjer og brukte en haug med kluter.Han var en ekstrem gulper,de som kom på besøk og ville holde måtte ha med skift ;)

Med nr 2 så var det 2-3 ganger jeg byttet og kansje noe ekstra innimellom.

Tja. Vesla var gulpe dronning, så på det meste ble det vel 5-10 bodyer om dagen. Kom helt ann på.

Gutten min bæsjet 1 gang i uken de første månedene, og han var ingen gulpeunge. Hvis ikke det var fordi jeg synes det var så gøy å bruke alt det fine vi hadde fått av klær hadde jeg ikke trengt å skifte klær før hver 3. dag.

de aller miste str er uansett lurt å ikke kjøpe så masse av med engang, for babyene vokser jo så sinnsykt fort, da er det bedre å kjøpe mer om man får en supergulpeunge eller nesten ikke får gaver i den str :)

me skifta ca 1 -4 bodyer til dagen pga han gulpet en del. men han dreit seig aldri ut så vi slapp heile skift pga basj øve alt . :P mens veninna mi måtte skifte på gutten sin flerne ganger til dagen for han konne ha 10-15 basje bleier til dagen samtidig som han dreit så pass at d gikk fra nakken å ned til beina . så alle unger er forskjellige :)

Back
Topp