Dere med lavt stoffskifte

mamma09og10

Elsker forumet
Hvilke verdier har dere på Fritt T4 og TSH? 
Ble litt usikker på hva som regnes som lavt stoffskifte, og om det evt er normalt å ha litt lave verdier i svangerskap..

husker ikke hva mitt ligger på normalt, men jeg måtte øke dosen under svangerskapet, vet også om enkelte som har fått påvist lavt stoffskifte under svangerskapet og måtte startet med medisiner og som også måtte gå på det etter fødselen

Hva som regnes som normalt kan variere fra person til person sa spesialisten til meg, noen kunne ligge innen for normalen men alikevel ha for lavt til sin kropp

Fritt T 4 husker jeg ikke, men TSH min er på rundt 1-1,5.

Er vel om tsh din er på 5 eller høyere at du har lavt stoffskiftet, Men er forskjellig fra sted til sted egentlig.

Økte til dobbel dose under graviditeten og gikk tilbake til vanlig igjen så fort han var ute.

Nå bruker jeg 100 mg levaxin om dagen

Det husker jeg ikke, men jeg bruker 100 mg Levaxin hver dag.
Når jeg gikk gravid brukte jeg 150 mg hver dag.

Ved første sjekk (uke 8) var T4 (tror jeg) på 17. Midt i svangerskapet var den på 9? Måtte da begynne med levaxin 0,25 g. Da gikk plutselig blodtrykket og blodsukkeret ned, i tillegg til at jeg fikk mer energi:) Fortsatte i 6 uker etter fødsel og da var det fint igjen. 

Tror normal er mellom 11 og 21?

Endokrinologen sa til meg at TSH skal ligge mellom 0-4, men at det mest optimale er 0-1, Fritt t4 skal ligge mellom 10-20. Men, at de hadde litt variasjoner fra sykehus til sykehus. Jeg måtte begynne på medisiner under svangerskapet, da TSH steg langt over det normale. Hadde ligget på rundt 4-5 før det. Tok ikke medisiner da. Nå etter svangerskapet måtte jeg fortsette, men har minska dosen.

Back
Topp