dere med lavt stoffskifte

Lillerosin89

Glad i forumet
syns dere det er enkelt å slanke dere?

jeg har prøvd å slanke men siden jeg var 15 år, var da jeg fikk påvist lavt stoffskifte. men ikke pokker om vekta vil ned[X(]
familien min, spesielt min morfar tror at slanking er verdens letteste ting å gjøre, jeg syns det er vanskeligt for vekta går jo ikke ned samma f*** hva jeg gjør.. jeg bare eser ut[&o] venter på å bli slankeopperert som siste utvei

Går du på levaxin da? Jeg synes det ble enklere når jeg fikk medisin[:)]

Jeg har vært til ernæringsfysiolog, prøvd reductil og xenical, trent, spist sunt, 3 Grete Roede kurs, vært på overvektsklinikken (så ble jeg gravid) +++

Det er IKKE enkelt! Jeg går ned 5 kg, blir kjempe dårlig, og legger på meg 10 kg[&:]

VERSTE jeg vet er folk som kommer med gode råd og suksesshistorier... "Det er da bare å bevege på seg!", "Ei jeg kjenner ble slank etter å ha bestemt seg for å bare slutte å pakke så mye i mathullet!", "Har du prøvd å slutte å spise brød?" bla bla bla...

Kan trøste deg med at det er ikke noe bedre på andre sden[&o] Jeg har høyt og får høre det romelig ofte at folk tror jeg har spiseforstyrrelser.Jeb blir så sinnsykt forbanna rett og slett! Jeg spiser som bare det,dytter på med både fett og karbs,men det hjelper ikke! HATER folk som dømmer uten å vite årsaken til problemet[:@]

ORIGINAL: Bahama Mama

Går du på levaxin da? Jeg synes det ble enklere når jeg fikk medisin[:)]

ja 50 mikrogram til dagen. tok det lang tid før det ble enklere?

Har høgt stoffskifte eg òg og har alltid sett ut som ei flis uansett hva eg stapper i meg, mens søstrene mine + mamma har lavt og har så og si alltid slitt med overvekt. Så eg vett det ikkje er lett!

Jeg synes det hjalp etter noen måneder...sliter fortsatt men ikke like mye som før. Men kan hende det var tilfeldig da... regner med de tar blodprøver av deg jevnlig for å se om du trenger å forandre dosen?
Men jeg er helt enig i at det er forferdelig vanskelig[;)]

Ønsker deg lykke til i allefall!

ORIGINAL: Destiny85

Jeg har vært til ernæringsfysiolog, prøvd reductil og xenical, trent, spist sunt, 3 Grete Roede kurs, vært på overvektsklinikken (så ble jeg gravid) +++

Det er IKKE enkelt! Jeg går ned 5 kg, blir kjempe dårlig, og legger på meg 10 kg[&:]

VERSTE jeg vet er folk som kommer med gode råd og suksesshistorier... "Det er da bare å bevege på seg!", "Ei jeg kjenner ble slank etter å ha bestemt seg for å bare slutte å pakke så mye i mathullet!", "Har du prøvd å slutte å spise brød?" bla bla bla...

jeg har også prøvd reductil, ingen kilo ned, istedenfor gikk jeg opp, har snakket med legen om kosthold og trening, gikk på et grete roede kurs ned 3 kilo opp igjen 4 med engang.

alle sier det, bare beveg deg så raser kiloene av, men ikke søren om de gjør det, morfar leste om ei jente i avisen som hadde gått ned 40 kilo, prakka avisutklippe på meg og la ut den historien om at jeg og måtte nå klare det når hun hadde klart det[&o]

Jeg har ikke fått påvist det enda, de tar prøver som viser jeg er helt på grensen.. har ikke peiling på hva det er eller gjør med kroppen...!!
men har lagt på meg endel og går ikke nd i vekt, trener ganske mye å....

ORIGINAL: forvirretmor

Kan trøste deg med at det er ikke noe bedre på andre sden[&o] Jeg har høyt og får høre det romelig ofte at folk tror jeg har spiseforstyrrelser.Jeb blir så sinnsykt forbanna rett og slett! Jeg spiser som bare det,dytter på med både fett og karbs,men det hjelper ikke! HATER folk som dømmer uten å vite årsaken til problemet[:@]

vet hvor mye jeg sliter den veien jeg sliter så kan tenke meg hvordan det er den veien for dere med for høyt stoffskifte [&o] må være utrolig slitsomt

Jeg la på meg når jeg var rundt 7 år,fikk påvist lavt stoffskifte som 11 åring og har vært feit siden[8D]
Men fra spøk til alvor,så må jeg signere Destiny85 over her. Jeg har også prøvd ALT,og kroppen går sakte ned men stopper på en vekt. (Da er jeg fremdeles overvektig)
Eneste som har hjelpt var når jeg fikk feil dose med levaxin,og fikk litt for høyt stoffskifte[8D]Da rant kiloene av.
Nå tar jeg 100 mg daglig,og har gjort det i noen år. Kroppen fungerer fint,men jeg går ikke ned i vekt noe særlig.

ORIGINAL: Bahama Mama

Jeg synes det hjalp etter noen måneder...sliter fortsatt men ikke like mye som før. Men kan hende det var tilfeldig da... regner med de tar blodprøver av deg jevnlig for å se om du trenger å forandre dosen?
Men jeg er helt enig i at det er forferdelig vanskelig[;)]

Ønsker deg lykke til i allefall!

nå har jeg gått av og på i 7 år på disse pillene, har blitt så ufattelig sint å sur tidligere at jeg ikke har kunnet vært sammen med andre når jeg gikk på de.
men nå har jeg begynt igjen å er ikke sint enn så lenge[:)]
ja jeg er inne og tar prøver hver 3. måned

ORIGINAL: lenah

ORIGINAL: forvirretmor

vet hvor mye jeg sliter den veien jeg sliter så kan tenke meg hvordan det er den veien for dere med for høyt stoffskifte [&o] må være utrolig slitsomt

en ting er jo det å legge på seg,en annen ting er hva folk får seg til å si. Virker ikke som det er noen sperrer i det hele tatt når man er tynn. Har aldri vært plaget andre veien så det er godt mulig det er like ille... Samme hvor jeg går så får jeg høre"nå har du blitt tynn.Nå er du undervektig!! Spiser du??Du var finere før..."[:@]

hvordan finner man ut at man har lavt stoffskifte??
kan man bare be legen om å sjekke det??
hva er symptom?

ORIGINAL: *Babytutta*

hvordan finner man ut at man har lavt stoffskifte??
kan man bare be legen om å sjekke det??
hva er symptom?

man ber legen ta en blodprøve for å sjekke det.
symptomene kan være Tretthet og økt søvnbehov
Tendens til å fryse
Vektøkning
Tørt hår og hårtap
Tørr og ru hud
Tynne og flisete negler
Hes og dyp stemme
Forstoppelse
Hevelse i hender og føtter
Muskel- og leddsmerter
Konsentrasjonsvansker og dårlig hukommelse
Nedstemthet

Har lavt stoffskifte, men har stabil normalvekt. Den ble stabil da jeg begynte med medisiner (bruker 75 mikrogram 5 dager og 100 2 dager). Lurt å få sjekket det ofte, for det kan være vanskelig å få riktig dosering. Det som hjalp for meg er jo at nå har jeg energi til å trene og leve litt mer aktivt. Før var det å komme seg gjennom dagen og sitte halvsovende i en stol etter ungene var lagt for kvelden.
Så ja, med medisiner ble det lettere

Hvor bor du? I trondheim er det en lege som heter Bård Kulseng som er kjempeflink på dette! Han er veldig forståelsesfull, støttende og tar pasientene sine på alvor. Anbefales!

I tilegg kan du kanskje sjekke ut dette forumet: http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/

jeg bor i stavanger[:)] hun legen som jeg har er super duper hun også[:)]
takk for link, den skal sjekkes ut

Kjempevanskelig, iallefall å holde det nede. Sliter med å finne riktig dose på medisinene, har måttet bytte også.
Har hormonforstyrrelser i tillegg + andre kroniske lidelser. Hjelper ikke på ledd og muskler å ha den ekstra bagasjen [:o]

Back
Topp