Dere med lavt jernlager

*IdaTherese*

Elsker forumet
Jeg mistet mye blod under fødselen og har følt meg ganske dårlig til tider etter dette. Har tatt jern hele tiden, men har vært en periode nå hvor jeg har glemt å kjøpe nye jernpiller og nå føler jeg meg ikke bra. Jeg er skikkelig svimmel, kvalm og har vondt i hodet. Skal til legen om ett par uker, hvis jeg føler meg like dårlig. Hvordan går det med dere andre som var plaget med dette? Er det vanlig å være plaget så lenge? Blir så lei av dette... [&:]

kjedlig å gå slik da.. Men det kan jo faktisk være at du mangler annet enn bare jern .. eller ferritin som jernlageret kalles.. Folsyre mangel kan også gi slike symptomer. Jeg anbefaler deg å få tatt en del blodprøver. Jeg mistet mye blod under fødselen jeg også, men jeg er oppe i normalområdet igjen..

ORIGINAL: IrenePirene

kjedlig å gå slik da.. Men det kan jo faktisk være at du mangler annet enn bare jern .. eller ferritin som jernlageret kalles.. Folsyre mangel kan også gi slike symptomer. Jeg anbefaler deg å få tatt en del blodprøver. Jeg mistet mye blod under fødselen jeg også, men jeg er oppe i normalområdet igjen..

Ja, legen ville jeg skulle ta jern en stund også komme tilbake. Så blir å ta blodprøver når jeg skal dit. Var forresten å sjekket synet mitt i dag, siden jeg myser mye osv. Og det viser seg at jeg er litt langsynt og har litt skjeve hornhinner[8|] Så det kan jo være derfor jeg har vondt i hodet også...bah...[&:]

ja det kan ha noe å si det.. kan bli svimmel og dårlig av bare det.. Håper det gir seg snart!

ORIGINAL: IrenePirene

ja det kan ha noe å si det.. kan bli svimmel og dårlig av bare det.. Håper det gir seg snart!

Takk, det håper jeg og[:)]

ville sjekket opp i det meste. Jeg får b-12(sprøyer) og jern(intravenøst) regelmessig. Og blir veldig dårlig når verdiene er for lave.

Jeg var mye slik dårlig etter fødselen og fikk påvisk nesten helt tomme folat-lager... [&:]
Begynte å ta folat og fikk både ansiktsfargen og formen tilbake [:D]

Jeg kan legge inn før og etter bilder, så ser dere forskjellen [8D]

En uke etter fødsel [:-]

3 månder etter fødsel:

Nooooe forskjell på ansiktsfargen tørr jeg å påstå... *kremt*

Jeg mistet ikke mye blod, bare har lavt jern.
Og jeg er mye svimmel og rar, tar nå jerntablett hver dag og glemmer jeg den merker jeg det.
Skal nå etter 3mnd kur ned å ta nye blodprøver og holde øye med det for det er ikke sundt.

Sjekk det opp snarest, det svartnet en gang for meg med Theodor Alexsander i armene og det er en ekkel følelse [:(]

ORIGINAL: Dinedama

Jeg var mye slik dårlig etter fødselen og fikk påvisk nesten helt tomme folat-lager... [&:]

3 månder etter fødsel:

Oj, det var forskjell! Du var jo helt hvit på det første bildet, stakkars. Ser du har fått tilbake fargen på neste bilde ja. Vakker mamma med vakker baby!

ORIGINAL: mormarion

ville sjekket opp i det meste. Jeg får b-12(sprøyer) og jern(intravenøst) regelmessig. Og blir veldig dårlig når verdiene er for lave.

Sist jeg tok bl.prøver så var b-12 bra, men skal få sjekket en gang til. Må du på sykehuset ofte å få jern?

ORIGINAL: BirgitteB

Jeg mistet ikke mye blod, bare har lavt jern.
Og jeg er mye svimmel og rar, tar nå jerntablett hver dag og glemmer jeg den merker jeg det.
Skal nå etter 3mnd kur ned å ta nye blodprøver og holde øye med det for det er ikke sundt.

Sjekk det opp snarest, det svartnet en gang for meg med Theodor Alexsander i armene og det er en ekkel følelse [:(]

`
Huff, så ekkelt! Etter fødselen turte jeg ikke være alene med Amelia. Var så redd for å besvime eller miste henne. Men så ille er det ikke nå heldigvis. Men er ikke bra, så må nok få tatt nye prøver. Takk for svar[:)]

ORIGINAL: *IdaTherese*

ORIGINAL: Dinedama

3 månder etter fødsel:

Oj, det var forskjell! Du var jo helt hvit på det første bildet, stakkars. Ser du har fått tilbake fargen på neste bilde ja. Vakker mamma med vakker baby!

Jepp... hvit som et laken, og jeg hadde det også som deg.. Jeg turde ikke å være alene med Dina itilfelle jeg skulle besvime mens jeg bar henne eller noe lignende [&:]

Takk for komplimanget da [:)]

ORIGINAL: *IdaTherese*

ORIGINAL: mormarion

Sist jeg tok bl.prøver så var b-12 bra, men skal få sjekket en gang til. Må du på sykehuset ofte å få jern?

Viss verdiene blir for lave får jeg en kur over 6 uker, 1 gang i uken. Ellers er det annenhver mnd. Men pga sykdommen så synker verdiene ofte, og raskt! B-12 får jeg hver 6 uke nå! Tåler ikke jerntabeletter.

Back
Topp