Dere med lavt BT...

ElisabethRB

Forumet er livet
Hvor lavt ligger det på?

Mitt lå på 85/50 her om dagen, og det har ikke gått opp...

Er liksom ikke noe å gjøre for å få det opp heller.... Bare ta det med ro...

Min ligger vel på 95/55 sist legen målte. Har ligget rundt der hele tiden. Var visst bare sånn det var. Har ikke hørt om at det går an å gjøre noe med, nei...

Lå på 90/70 og da ble jeg småkvalm og svimmel om morgenen (men svimte aldri av el no), men etter at jeg gikk ned fra 100 til 50% stilling på jobb er det 110/70, så nå merker jeg ingenting [;)]

Jeg får alltid beskjed av legen om å spise mere salt og drikke mye. Gjerne drikke buljong og sånt, for det er salt. Da er det jo fint å spise salte kjeks, salte stenger, Trøndersodd, mr.Lee(og få i seg mest mulig av buljongvannet) og generelt bare salte maten ekstra...

Hadde 98/59 sist, ikke veldig lavt, men lavere enn jeg bruker å ha...
Men de sier jo at lavt BT ikke er farlig, verre hvis det blir for høyt...

Det er ikke farlig, men veldig ubehagelig og utrolig slitsomt, tapper en for energi. Sist svangerskap lå mitt jevnt over på 90/50-55. Så var vel en grunn til at jeg var totalt utmatta i svangerskapet. Denne gangen så ligger det på 100/60-65, og selv om det fortsatt er lavt så merker jeg veldig stor forskjell. Men så har jeg vel ikke langt unna det når jeg ikke er gravid heller.

Blodtrykket mitt var rundt 90/55 før jeg ble gravid, men overtrykket mitt har gått opp en del, så nå sist var blodtrykket 115/53.

Fikk tips av legen før jeg ble gravid om å ta "tå-stå" minst ti minutter om dagen for å øke muskelmassen/blodgjennomstrømningen i leggene.

Back
Topp