Dere med KS ☺

kooala

Glad i forumet
Er dere flinke å holde dere til restriksjonene om løfting etter KS? Jeg er ikke såå flink alltid, idag løftet jeg litt på storebror, 3 1/2 uke siden snitt.. Kjenner ikke noe galt når jeg løfter,, men det er jo en grunn til at man ikke skal løfte tyngre enn baby i 6 uker etter snitt..

Jeg prøver å være flink til det. Har forberedt ungene på at jeg ikke får lov til å løfte de, men at de får lov å klarte opp i fanget. Har lite lyst til å få brokk og operere igjen... Men det er ikke enkelt. 5 kg er virkelig lite.

Jeg har klart å la være så langt (1.5 uke siden), men siden jeg ikke merker noe til snittet har jeg holdt på å glemme meg et par ganger

Her har eg faktisk ikkje nåke valg med ein på 15 mnd heima i tillegg til babyen...løfte forsiktig og heilt inntil kroppen og så lite som mulig.
Småen skal ut og inn av sengo, og opp og ned frå stellebord og spisestol. Løfte ikkje når da e andre i hus så kan gjera da.
Har ikkje kjent ubehag eller smerter ved løfting.

Står i mitt brev fra ahus etter ks at aktivitet skal gå etter smertegrense for ks såret går ikke opp igjen. Så jeg har bært ved, kleskurver, matvarer fra butikk, 3 åringen.. Ja endel, men selvsagt ikke tøyd smertegrensa mi da:) arret ser helt fint ut, ingen smerter eller noe. 12 dager i dag.

Står i mitt brev fra ahus etter ks at aktivitet skal gå etter smertegrense for ks såret går ikke opp igjen. Så jeg har bært ved, kleskurver, matvarer fra butikk, 3 åringen.. Ja endel, men selvsagt ikke tøyd smertegrensa mi da:) arret ser helt fint ut, ingen smerter eller noe. 12 dager i dag.
Sier du det, for jeg har heller aldri fått vondt når jeg løfter, jeg bærer også kleskurveer og handleposer. Så man kjenner hvis man strekker strikken for langt? Jeg bærer bilstol med henne oppi også.. Er det noe annet enn brokk man kan få problemer med hvis man ryker noe inni der? :-)

Her har eg faktisk ikkje nåke valg med ein på 15 mnd heima i tillegg til babyen...løfte forsiktig og heilt inntil kroppen og så lite som mulig.
Småen skal ut og inn av sengo, og opp og ned frå stellebord og spisestol. Løfte ikkje når da e andre i hus så kan gjera da.
Har ikkje kjent ubehag eller smerter ved løfting.
Nei det er jo slik realiteten er for mange :-)

Nå blei jeg usikker men brokk kan man løfte på seg ja, men det kan man løfte på seg uavhengig av sår el ikke.

Sier ikke at dere skal tolke mitt brev slik men sånn jeg tolket det selv. Og presser meg ikke over noen grense og utfordrer ikke å løfte masse masse.

Jeg synes faktisk det er rart at ikke vi blir sykmeldt i starten,slik at far kan ta over permisjonen di ukene. Hadde vi vært i jobb, hadde vi blitt sykmeldt etter en såpass stor operasjon. For det er virkelig vanskelig og ikke løfte mere.

Jeg synes faktisk det er rart at ikke vi blir sykmeldt i starten,slik at far kan ta over permisjonen di ukene. Hadde vi vært i jobb, hadde vi blitt sykmeldt etter en såpass stor operasjon. For det er virkelig vanskelig og ikke løfte mere.
Er så enig med deg. Skulle virkelig ønsket å ha mannen hjemme litt lengre. Mange løft jeg ikke skulle ha gjort, men som det har blitt.

HELT ENIG med deg her. Jeg skal selv ha KS i morgen, og vet hva jeg går til. Skulle så ønsket at sambo kunne fått overtatt min del av permisjonen, for så å ta ut sin permisjonsdel etterpå. Sist gang sparte han ferien sin til etter fødsel, så da var han hjemme sammen med oss i 5 uker. Det hjalp utrolig mye siden det endte med KS.

Er så glad for å komme fort i rutiner igjen jeg, mannen på jobb, unger på SFO og Bhg og at jeg må være i bevegelse:) når jeg tok ks for 7 år siden kunne man ikke trene på 12 uker, er nok en grunn til at tiden er kortere nå enn da. Jo mer man er i bevegelse jo fortere kommer man seg jo, utover smertegrense selvsagt :)

Back
Topp