Her får storesøster gave når hun kommer på sykehuset. Hun skal ha med en koffert (som det står lillesøster på), der hun har med en bamse som hun har vært med å velge ut til sin kommende lillesøster (i tillegg til noen av alle tegningene hun har laget så langt til babyen). Når hun kommer på sykehuset skal hun selv få en likedan koffert/boks som det står storesøster på med noen småting oppi som fenger henne. Gaven blir ikke så stor, men nok til at hun føler hun blir gjort stas på hun også. Vi tenker også at hun skal være den første, utenom meg og barnefar selvsagt, som får treffe det nye tilskuddet til familien. I tillegg skal pappan ikke sove på barselhotellet, men være sove hjemme slik at hun ikke føler begge skal "være" med lillesøster og ikke henne.
Foreløbig er jeg ikke bekymret for henne, hun er særdeles opptatt av babyer og kan nesten ikke vente med å bli storesøster
Magen for utrolig mye kos og kyss og hun prater mye om henne, og hun synger også for magen *smelt* Men man vet jo aldri hvordan hun vil reagere, så vi prøver å gjøre unna alle endringer som må til nå før lillesøsteren kommer, så det ikke skal føles like som om alt skjer pga lillesøsteren.
Videre tenker vi at hun ska få hjelpe mye til, som å finne klær, hente nye bleier, å spille litt på det at hun er stor og vi kan gjøre ting i lag som lillesøster ikke kan være med på ennå. Det blir vel ekstra viktig med en til en-tid med henne uten lillesøster for både meg og faren.
Noe jeg også gjør om vi besøker andre barn med små søsken, så henvender jeg meg alltid til det store barnet (om den andre er en baby), før jeg gir babyen oppmerksomhet. F eks vil nok vi henvende oss først til storesøster, f eks når pappaen kommer hjem fra jobb, enn til babyen, slik at hun føler seg sett i alt det nye. Det vil jo selvfølgelig endre seg over tid, hun skal jo ikke alltid være den som ses først da