Dere med kolikkbarn?

Cameleon

Gift med forumet
Vi begynner å misstenke at lillegutten kanskje har kolikk...
Og trenger erfaringer og synspunkt..

Leste at det bare er snakk om 3 timer sammenhengende gråt hver dag, for at det er kolikk(?)
Vår skatt gråter mer sammenhengende hver eneste dag. Han har en gråteperiode på formiddagen (ca 2 timer) så er det ettermiddag, kveld, natt, hvor han kan gråte i 5 timer sammenhengende, uten at noe (pupp, bleie, kos, byssing) hjelper.. Han må bæres ca fra 4 om ettermiddagen til vi legger oss i 23-24 tiden, og endel bæring i løpet av natten..
Han HYLER, og skriker utrøstelig, så mye at det nesten virker som han skal miste pusten...

Han har høye rumlelyder i magen, og krøker seg sammen, med beina opptil magen. Han blir helt rød, og tar i så han får hvite områder i fjeset. Han hiver seg bakover og krummer hele rygg/nakken VELDIG.

Har vært inne på tanken om han kan ha låsninger i nakken. Under fødselen satt han fast, i mange timer, å sto å stanget mot symfysebeinet, dette kan kanskje ha påvirket nakken/ryggen? Eller...?

Er det noen som kan fortelle om dette høres ut som kolikk? Eller om det høres ut som noe annet?
Gutten gråter stortsett alltid når han er våken... Og gråter helt til han sovner, utslitt...

Stakkars liten, vi vet jo ikke hva vi skal gjøre, så alle tips mottas med STOR takk! Føler vi har prøvd det meste... Skulle ønske vi kunne hjelpe han mer... Han har jo tydelig smerter...[&o]

Skal på 6 ukerskontroll med han om en uke, tenkt å høre med legen hva hun tror..

Har dessverre ikke så mange råd, men da jeg var liten og hadde kolikk, fikk jeg minifom. Vet ikke om det kan være noe? Ellers ville jeg prøvd akupunktur eller gått til en fysioterapeut.
Masse god bedring og lykke til![:)]

Takk Camela!
Ja, jeg har kjøpt minifom, og tenkte vi kanskje skulle prøve dette! Ellers skal jeg ringe litt rundt til akupunktur og fysioterapauter tenkte jeg, å bestille timer..
Krysse fingrer for at det hjelper lillegutt!

Skal lese litt mer om kiss.
Eneste jeg har lagt merke til med hodet, er vel at han strekker seg bakover.. Men ikke tenkt over at han har det til en side..

Glad for alle inspill som kan hjelpe oss til å la hverdagen til lillemann bli bedre..![:)]

Har lest litt nå, og funnet ut at her er en slik manuellterapaut som har spesialisert seg på babyer, så vi får nok kontakte han, og håpe i det lengste at han kan hjelpe Olander. Det gjør så vondt i mammahjertet å se skatten ha det så vondt...
Olander også spenner hele kroppen slik du beskriver *Mina Min*.. Og når han setter igang med hylingen, er det hvirkelig ingenting som kan trøste/hjelpe han....[:(]

Har dere prøvd sukkervann? Om han har mye luft som ikke kommer noen veier, så kan det hjelpe..

ORIGINAL: lovibem

Har dere prøvd sukkervann? Om han har mye luft som ikke kommer noen veier, så kan det hjelpe..

Ja, dette har vi prøvd, men det "utsetter" jo bare problemet.. varer jo bare i ettpar timer, og han har like vondt etter "smertestillende" har gitt seg.. Men, det hjelper han jo såklart å slappe av akuratt der og da, om ikke annet.. Men vil gjerne finne en mer langvarig løsning. Men tusen takk for råd! [:D]

ORIGINAL: Cameleon

ORIGINAL: lovibem

Ja, dette har vi prøvd, men det "utsetter" jo bare problemet.. varer jo bare i ettpar timer, og han har like vondt etter "smertestillende" har gitt seg.. Men, det hjelper han jo såklart å slappe av akuratt der og da, om ikke annet.. Men vil gjerne finne en mer langvarig løsning. Men tusen takk for råd! [:D]

Okei..Her funket det veldig fint å få ut luften. Gikk ikke 5 min engang etter inntak av sukkervann før luften kom ut. Men da er det nok det som de sier over her.
Lykke til hos manuellterapeut[:)]

Har nå ringt rundt til forskjellige, men manuellterapauten hadde ikke time ledig før slutten av mnd!
Han annbefalte meg å ta kontakt med en Osteopat. Noen som har erfaring med osteopat? Hva er egentlig forskjellen på en manuellterapaut og osteopat? [8D]
Må innrømme at jeg egentlig ikke vet hva en osteopat gjør... hehe..

Håper vi får time fortere der... Lenge å vente i 3 uker når lillegutt har så vondt!!

om Silje har kolikk eller ikke med tanke på definisjon, så kaller jeg det det. gråter fra 7 om kvelden til 1 om natta.

det som har vist bedring hos oss er kiropraktor. dr brown flaske, sukkervann og minifom.

Eller nå vet jeg ikke hva av dette som har hjulpet, for vi begynte med alt på en gang, og nå tør jeg ikke ta bort noe. Selv drikker jeg ikke melk og ikke noe med kullsyre i.

Ammete kan visst også hjelpe mot kolikk.

Vet at osteopat, manuellterapeut og naprapat også kan hjelpe.

For oss prøver vi alt, om det er kolikk eller ikke. Ungen har vondt i magen og vi vil ikke ha det sånn her.

Masse lykke til!

jeg ringte rundt og hørte og kiropraktor hadde time dagen etter, så da begynte vi med det:-) Helt rådvill etter påsken.

Back
Topp