Dere med kløe?

Flangre

Elsker forumet
Husker det var flere som var plaget med kløe tidligere. Hvordan går det med dere? Fant dere noe som hjalp? Jeg har hatt utrolig kløe over hele kroppen de siste dagene. Forsøkte å smøre meg med en lotion jeg hadde liggende i går kveld, og våknet opp i natt med utslett over hele meg :( Tror jeg må innom apoteket en tur i løpet av dagen! Var på jobb i går og lurer nesten på om jeg reagerer på arbeidsklærne, selv om jeg aldri har gjort det før ... Jeg har også våknet på natta av sinnsyk kløe og svie i håndflatene de siste 3 nettene. Det varer gjerne noen timer før det gir seg. Var innom legen i dag, og skal tilbake å ta blodprøver dersom det ikke blir bedre utover uka :(

Huff, det hørtes ikke noe godt ut. :/ Du får ta også finne ut av de fort tror jeg... jeg sliter ikke med kløe slik som deg.. men klør ofte overt hele kroppen... men ikke så ille som dette.
Hvis ikke noe hjelper, så kanskje legen kan gi deg litt tips?? er veldig fersk i dette her.. hehe... men Jeg ønsker deg masse lykke til.. og håper du blir kvitt kløen og utslett fort. For dette høres ikke noe godt ut.

Høres ut som om du reagerte på kremen du brukte iallefall, prøv en krem uten parfyme og parabener ;)

I første svangerskap var jeg plaget med kløe siste månedene, da spesielt inni håndflatene og under fotsålene. Hadde opphopning av gallesyre og ble lagt inn til observasjon på dagen og satt i gang to uker før termin. Men dette er noe som stort sett kommer på slutten, ikke så tidlig som du er nå. Om du er i stuss så ville jeg dratt å få tatt blodprøvene bare for å utelukke!

Prøv å bruke en nøytral dusjsåpe/olje når du dusjer uten for mye parfyme. Tror nok huden vår er mer sensitiv når man er gravid, merker det selv med tanke på kløe over hele meg. I tillegg til det er kaldt å en uttørkende tid for huden vår.

Håper du finner ut av det!

Flangre skrev:
Husker det var flere som var plaget med kløe tidligere. Hvordan går det med dere? Fant dere noe som hjalp? Jeg har hatt utrolig kløe over hele kroppen de siste dagene. Forsøkte å smøre meg med en lotion jeg hadde liggende i går kveld, og våknet opp i natt med utslett over hele meg :( Tror jeg må innom apoteket en tur i løpet av dagen! Var på jobb i går og lurer nesten på om jeg reagerer på arbeidsklærne, selv om jeg aldri har gjort det før ... Jeg har også våknet på natta av sinnsyk kløe og svie i håndflatene de siste 3 nettene. Det varer gjerne noen timer før det gir seg. Var innom legen i dag, og skal tilbake å ta blodprøver dersom det ikke blir bedre utover uka :(

Hei og hopp. Jeg har tidligere skrevet at jeg slet ille med kløe, noe jeg fortsatt gjør : /  Det klør igrunn fra topp til tå, det sære med det er at jeg også klør mellom fingre og tær og i hånd- og fotsåler, og dette er en INTENS kløe. Kløen er der hele døgnet men blir 10 x værre da jeg skal legge meg og jeg kan gjerne ligge i et par timer og bare klø !!!  Jeg har nå vært plaget med dette i over 2, snarere nesten 3 mnd, og det eneste min fastlege gjorde etter at jeg selv hadde begrenset bruk av sterke vaskemidler, såpe, parfyme etc i tro om at det var problemet var og skrive ut en mild kortison krem, ba meg kuttet ut folat og eventuelt prøve hvitvask. Da dette ikke hjalp noe igrunn sendte han meg en henvisning til hudlege som ikke kunne ta meg inn før 4 mnd !! Så jeg nevnte i går på telefon til jordmor som skal ha min ordinær UL om en uke angående kløen min. På telefon til meg sa hun at dette hørtes fryktelig ut som svangerskapsskløe, men at det isåfall var nokså tidlig og få den da dette oftets forekommer i slutten av svangerskapet. Men det er slettes ikke umulig og få det nå heller. Da min fastlege er nokså lat med alt som er bestilte hun en blodprøve-takning av meg i dag på sykehuset for og sjekke leververdiene mine (tror det var lever : S heh) for og avklare om det er dette jeg har. Jordmor skulle kontakte meg å fort hun fikk svarene på prøvene mine, og jeg håper bare på og få et endelig svar etter og ha vært plaget med dette nokså lenge. Det er ikke akkurat gøy og klø som en spedalsk 24/7 !

Håper kløen går over for din del, og eller at du eventuelt finner ut av det. LYKKE TIL :)

hegenordseth skrev:
Hei og hopp. Jeg har tidligere skrevet at jeg slet ille med kløe, noe jeg fortsatt gjør : /  Det klør igrunn fra topp til tå, det sære med det er at jeg også klør mellom fingre og tær og i hånd- og fotsåler, og dette er en INTENS kløe. Kløen er der hele døgnet men blir 10 x værre da jeg skal legge meg og jeg kan gjerne ligge i et par timer og bare klø !!!  Jeg har nå vært plaget med dette i over 2, snarere nesten 3 mnd, og det eneste min fastlege gjorde etter at jeg selv hadde begrenset bruk av sterke vaskemidler, såpe, parfyme etc i tro om at det var problemet var og skrive ut en mild kortison krem, ba meg kuttet ut folat og eventuelt prøve hvitvask. Da dette ikke hjalp noe igrunn sendte han meg en henvisning til hudlege som ikke kunne ta meg inn før 4 mnd !! Så jeg nevnte i går på telefon til jordmor som skal ha min ordinær UL om en uke angående kløen min. På telefon til meg sa hun at dette hørtes fryktelig ut som svangerskapsskløe, men at det isåfall var nokså tidlig og få den da dette oftets forekommer i slutten av svangerskapet. Men det er slettes ikke umulig og få det nå heller. Da min fastlege er nokså lat med alt som er bestilte hun en blodprøve-takning av meg i dag på sykehuset for og sjekke leververdiene mine (tror det var lever : S heh) for og avklare om det er dette jeg har. Jordmor skulle kontakte meg å fort hun fikk svarene på prøvene mine, og jeg håper bare på og få et endelig svar etter og ha vært plaget med dette nokså lenge. Det er ikke akkurat gøy og klø som en spedalsk 24/7 !

Håper kløen går over for din del, og eller at du eventuelt finner ut av det. LYKKE TIL :)

Huff, det hørtes utrolig slitsomt ut! Håper du får raskt svar på blodprøvene, så du får svar på om det er sv.skapskløe iallefall!! Du kan jo ikke gå slik resten av svangerskapet!!

Jeg kjøpte en krem, fri for alt, på apoteket i går, og idag føles det mye bedre. Klør fortsatt litt i håndflatene, men på ingen måte så ille som de siste dagene! Avventer litt før jeg drar og tar blodprøver, håper i det lengste at det er noe forbigående. Hva jeg skal gjør med arbeidsklær vet jeg ikke, må vel prøve å finne noe å ha under slik at det blir minst mulig direkte kontakt med huden. Jeg hadde jo kløen i håndflatene før jeg begynte på jobb igjen også, men regner med at hyppig håndvask og desinfeksjonssprit ikke gjorde underverker med huden i hendene akkurat Men det kan jeg jo ikke unngå ...

Her er kløen rolig nå, og deilig er det!! Hjalp å sette ned tempo på jobb, jobber kun 70% nå. Forrige gang hadde jeg ekstrem kløe og atopisk eksem, så jeg fikk jo sår overalt! Det tok lang tid før de fant ut hva det var, ingen av de legene jeg var til hadde vært borti så ekstrem kløe før uke 15. Jeg smørte meg masse med Aderma sin Exomega-krem, den hjalp litt, men redningen min ble en hudlege der jeg gikk til lysbehandling (et slags stående solarium). Det holdt virkelig kløen min i sjakk! Men det var helt ubeskrivelig grusomt når det klødde som verst.. Kan ikke beskrives, må oppleves! Så priser meg jo overlykkelig at jeg ikke har det slik denne gangen!

Om du klør inni hendene og/eller under fotsålene, bør du ta blodprøver ja, da det er tegn på opphoping av gallesyre i blodet.

Jeg plages veldig med kløe på puppene.. Det klør inmari hele dagen, men er verst om kvelden.. Jeg har prøvd diverse kremer uten hell. Og når jeg klør ser det ut som skikkelige sugemerker etterpå som varer i flere dager før de forsvinner..

Noen som vet hva dette kan være, eventuelt har tips mot klølindring? :) Da blir jeg veldig glad!

Huff, så slitsomt det høres ut :( håper du finner noe som hjelper. Apoteket har kanskje noen råd. Jeg har en helt vanvittig kløe på den ene brystvorter, men føler ikke noe hjelper. Kløe er noe dritt!! :)

Jeg klør veldig på hele kroppen........og det er grusomt.

Men jordmor sa at så lenge jeg ikke klør inni hendene og under føttene,så var det ikke noe farlig.
Men jeg måtte kontakte lege med en gang jeg begynte å klø inni hendene og under føttene.

Benytter meg av denne her.

Jeg klør noe inni granskauen under brystene, og der er det kommet masse små nupper, og jeg mistenker sterkt at det er dem som klør. De har vel vært der en uke eller noe, men jeg er ikke sikker på om de alltid har vært der eller om jeg bare nettopp oppdaget dem fordi jeg hadde klødd dem røde/tilblods.

Jeg er ikke allergisk mot vaskemiddel eller skyllemiddel, men har byttet vaskemiddel sånn i tilfelle. Skyllemiddelet mitt er allergivennlig anyways ^^

Back
Topp