dere med jenter med langt hår..

bøllefrøene

Forelsket i forumet
når lot de dere "dulle" med håret?
feks sette i spenne, flette, sette strikk osv. og når lot de alt sitte i?

jenta her blir såå nydelig med hestehale og jeg har så lyst til å flette, men hun klarer ikke sitte rolig, pluss at det virker som hun ikke liker det.

hun er straks 2 år

jenta vår er 20 mnd , og ho lar meg flette og sette i strikk .. ikke alltid ho sitter like rolig , men prøver å tulle å tøyse litt mens vi gjør det , og da er det greit

Begynte å bruke spenner da hun var 8mnd eller noe, da var luggen så lang at det var best. Hestehale og fletter tillot hun meg å lage da hun var ca halvannet år mener eg å huske.

Min er 2 år og 4 mnd og nå kan hun sitte litt stille mens vi setter i strikk og spenne, men sjelden hun beholder det i håret, det dras som regel ut igjen rimelig kjapt :D

Jeg får som regel lov til å sette i både strikk og spenne, men det er ute igjen før vi forlater badet som regel  Fletting har hun ikke tid til.

nei hvis jeg er så heldig at jeg får sette i en strikk (må som oftest gjøre det mens jeg løper etter henne)  så drar hun den stort sett ut med engang.. svæært sjelden at den sitter i mer enn 1 min..

spenner kan jeg bare glemme, så her må luggen klippes :( jeg som ønsker at hun skal ha lang sidelugg...

Det MÅ gjøres hver eneste morgen ellers blir det bare mat, snørr og annet staselige ting i det. Så om hun lar meg eller ei, det er jo irrelevant, for hun vet det må gjøres. Noen dager er mindre kamp enn andre dager. 

Har blitt en kløpper på å feste strikk i bevegelse...
Jenta har langt hår som faller rett frem mot ansiktet så det må festes med klemmer eller strikk oppå toppen. Hun har litt tålmodighet og en vanlig strikk eller klemme får lov til å bli der, men hun er stadig i bevegelse selv om hun står stille til og med!

Men jeg får lov å lage hestehale og musefletter men ikke lov til å flette (for glatt hår, det tar for lang tid og da gidder hun ikke stå stille lenge nok)

Trone skrev:
Har fått "lov" til det siden hun var baby 

Ikke veldig langt, men hun har hår som må stelles. Børster med Ole Brumm børsten hennes, da synger hun og koser seg. Liker å være fin, derfor jeg får lov. Fletter eller setter i strikk, bruker de tynne små i gummi fra Glitter, eneste som sitter siden ho har tynt hår.

Jenta vår har aldri protestert. No var ho nesten 2 år før håret blei langt nok til at det var nokon vits i å ha klemme i det (då måtte vi enten ha klemme i luggen eller klippe den), men etter det har ho hatt strikk og klemmer i kvar dag og har det framleis. Har lang lugg, så ho må få den vekk frå ansiktet.

Viss ho ikkje hadde godtatt hårstrikk måtte vi klipt luggen.

ho har hår litt ned for skuldrane. å ho har likt at ej har fikset ho på håret fra ho var rundt 1år=) å ho har for det meste alltid latt det være i. men så er ho veldig bevisst på å "fikse" se litt. ho er 2år å skal bestemme selv hva ho skal ha på seg.travelt! å dermed viktig me å fikse håret, ha på smykke å armband.

her er det litt forskjellig... Eldste har likt det fra dag 1... (jåledokke)

nr.2 liker å bare ha det rastaløst! eller av og til så er det "greit".. Tar som regel noe i håret, for hun har to kroner som gjør at håret legger seg naturlig foran ansiktet... heheh

Trone skrev:
Har fått "lov" til det siden hun var baby 

Samme her! Hun var vel 5 mnd første gang hun begynte med hårspenne i panneluggen :)

Hun lar meg som regel flette det føre hun drar i barnehagen (om hun ikke har ønske for åssen håret skal være) fordi hun vet at ellers blir hun fletta der (de liker ikke at hun går med løst hår :P).

Hjemme får hun velge åssen hun vil ha håret og om hun vil ha det løst setter jeg bare i et strikk mens vi spiser..

Hun er 4,5 og har hår til midt på rompa når det er tørt og sitter på det når det er vått hehe

Jeg og MÅ fordi jeg nekter klippe lugg på ho. Ho er jente og skal ha langt hår og lang lugg så lenge jeg kan bestemme.

Hun har alltid likt det! Helt siden hun var liten! Hun var knapt 1 år da jeg kunne lage hestehale på hun.. Alle i bhg syns det er så kjekt å fikse hun på håret.. Hun sitter heeelt i ro! =) hehe

Hun er snart 3.5 år og ELSKER å bli fikset på håret! 

har satt i hårspenner og hårpynt siden hun ble født jeg...
Her er hun helt fersk.
*borte*
Hun er riktignok ikke så glad i å kamme håret, og når jeg fletter, men blir veldig fornøyd etterpå.

Back
Topp