dere med jente :)

humletumle

Forelsket i forumet
Hei :)

som guttemamma er jeg ganske blank nå når jeg plutselig har ei lita jente også :)

Nå lurer jo jeg på hvordan man vasker nyfødte jenter nedentil? hvor mye skal man vaske "bak" kjønnsleppene? vil ikke ødelegge normalfloraen og vil heller ikke at det skal være skittent der..hvordan gjorde/gjør dere det?
 
hei :-) eg fekk beskjed om at me ikkje skulle vaske mellom kjønnsleppene. så eg syntes da va greit å bare bada ho i vatn uten olje og såpe når eg syns da såg skitttent ut, bare for å få det vekk :-) så bada eg ho ca 2 gonger i veko med olje/mild såpe i vannet :-) snuppa her var aldri sår eller nåke så eg syntes da fungerte greit :-)
 
Oi!
Da Amalie ble født og vi tok første bleie, fikk jeg beskjed om å alltid vaske mellom leppene, fordi bakteriene vokste så fort der :O  Og at jeg alltid måtte vaske godt der når hun bæsjet!
Hun har aldri vært sår, untatt litt i stumpen... Skal google dette litt...
 
Vi fikk også beskjed om å aldri vaske mellom leppene, kun om det var kommet mye avføring der. Derfor har jeg aldri gjort det, og hun har aldri vært sår heller.
 


Veroniceen skrev:
Vi fikk også beskjed om å aldri vaske mellom leppene, kun om det var kommet mye avføring der. Derfor har jeg aldri gjort det, og hun har aldri vært sår heller.


Men, Amalie har ofte "halvbløt" avføring, og det kommer ALLTID mellom leppene... en gang vasket ikke pappaen hennes godt nok mellom der, og hun var sååå sår...
 


mommy_to_be skrev:


Veroniceen skrev:
Vi fikk også beskjed om å aldri vaske mellom leppene, kun om det var kommet mye avføring der. Derfor har jeg aldri gjort det, og hun har aldri vært sår heller.


Men, Amalie har ofte "halvbløt" avføring, og det kommer ALLTID mellom leppene... en gang vasket ikke pappaen hennes godt nok mellom der, og hun var sååå sår...

Som sagt, vasket kun om det var avføring der;)
 
Back
Topp