Dere med IKEA sniglar stellebord

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Hvordan har dere organisert stellebordet? Tenker ha noen kurver under og en lav boks med lokk på bakken under stellebordet med ekstra kluter, bleier osv for å fylle opp med etterhvert.

Kom gjerne med tips/løsninger og bilder :)

Prøv å søk etter #ikeasniglar på Instagram, da finner du kjempemange eksempler. Også Google bildesøk på Ikea sniglar, eller enda bedre: Ikea sniglar hack, kan gi mye inspirasjon

Kjøp noen kurver til å henge på siden, IKEA har det også. Selv om det ikke er noe stor problem å bøye seg ned under stellebordet ved hvert bleieskift, er det veldig greit å slippe å rote rundt med en hånd (den andre er naturlig nok på babyen) mens det er bæsj og gulp overalt, og babyen hyler. :P

Kjøp noen kurver til å henge på siden, IKEA har det også. Selv om det ikke er noe stor problem å bøye seg ned under stellebordet ved hvert bleieskift, er det veldig greit å slippe å rote rundt med en hånd (den andre er naturlig nok på babyen) mens det er bæsj og gulp overalt, og babyen hyler. :p

Har dessverre ikke plass til det. Stellebordet må stå i et hjørne og det er trangt (dusjen på ene langsiden og doen på kortsiden).

Tok raskt bilde her (ignorer alt rotet, skulle bare prøve om det passet) :)

CCC7158E-C36D-453F-9C95-047773856853.jpeg

Den kassen helt til høyre på kortsiden kan dog bli stående :)

Tok raskt bilde her (ignorer alt rotet, skulle bare prøve om det passet) :)

Vis vedlegget 241228

Den kassen helt til høyre på kortsiden kan dog bli stående :)

Med tanke på at det ofte er nødvendig (eller i det minste veldig mye lettere) å bare bade babyen i vasken når uhellet er ute, hadde jeg byttet plass på stellebordet og den grå kurvhyllen, hvis det er plass.

Med tanke på at det ofte er nødvendig (eller i det minste veldig mye lettere) å bare bade babyen i vasken når uhellet er ute, hadde jeg byttet plass på stellebordet og den grå kurvhyllen, hvis det er plass.

Det blir alt for trangt.. Da er det umulig å komme seg frem. Og vaskemaskinen må stå der den står grunnet sluket. Ble eneste løsning, ellers hadde vi ikke kunne hatt stellebord. Gleder meg til større hus og bad :P

Er du sikker? For sånn det står nå tror jeg problemet blir større, når du må åle deg inn i dusjen (som ofte er våt) med babyen på armen. :P
Vi har også bittelite bad, og kjøpte sammenleggbart stellebord, med ambisjoner om å legge det sammen inntil veggen etter hvert skift. Haha, det ble ikke noe av, for å si det sånn. :P Vi bare lærte oss å åle oss rundt det når vi skulle forbi det, for å legge det sammen var altfor mye pes. :D Badet vårt er ca 160cm bredt, og på den plassen fikk vi plass til både servanten (som er dyp!) og stellebordet. :P
Hvis dere eier huset, kan jo kanskje vegghengt stellebord være en idé? Da tar det jo ingen plass utenom skiftene. :)

Er du sikker? For sånn det står nå tror jeg problemet blir større, når du må åle deg inn i dusjen (som ofte er våt) med babyen på armen. :p
Vi har også bittelite bad, og kjøpte sammenleggbart stellebord, med ambisjoner om å legge det sammen inntil veggen etter hvert skift. Haha, det ble ikke noe av, for å si det sånn. :p Vi bare lærte oss å åle oss rundt det når vi skulle forbi det, for å legge det sammen var altfor mye pes. :D Badet vårt er ca 160cm bredt, og på den plassen fikk vi plass til både servanten (som er dyp!) og stellebordet. :p
Hvis dere eier huset, kan jo kanskje vegghengt stellebord være en idé? Da tar det jo ingen plass utenom skiftene. :)

Helt sikker. Men er litt plass mellom doen og stellebordet så trenger ikke stå i dusjen, det bare gir litt mer armplass. Eier ikke, så kan ikke borre dessverre, ellers hadde vi gjort det :)

Bordet stod inntil veggen der du mente akkurat når jeg flyttet det frem og tilbake, måtte da klatre over doen og ved vaskemaskinen :P

Her er det ikke stor nok plass til stellebord.. så vi har hengt opp kroker over vaskemaskinen som kurver til bleier, servietter, potetmel ++ og så ligger stellematta oppå vaskemaskinen :yuck: livet med lite bado_O

Her er det ikke stor nok plass til stellebord.. så vi har hengt opp kroker over vaskemaskinen som kurver til bleier, servietter, potetmel ++ og så ligger stellematta oppå vaskemaskinen :yuck: livet med lite bado_O

Det var egentlig planen.. Men så røk vaskemaskinen og vi fikk av svigermor en nesten ubrukt maskin, problemet var bare at den er smal og toppmatet. Da fungerte den planen dårlig plutselig :P

Ja, da skjønner jeg at det kan være litt slitsomt å måtte flytte stellematte hver gang :/ så sykt typisk at sånne ting skjer når det passer så innmari dårlig

Back
Topp