Dere med IKEA kjøkken?

Cameleon

Gift med forumet
vi bygger hus, og henter inn tilbud fra forskjellige levrandører.. Men det er MYE å spare om vi velger IKEA kjøkken..

Svar meg ærlig:
Var det vanskelig å montere sammen skapene?
Hvor lang tid brukte dere?
Ville du gjort det igjen?

Og var det eventuelt noe problem som dukket opp?

Blir veldig glad om noen tar seg tid til å svare! [:D]

jeg har pusset opp kjøkken 2 ganger på 2 år! 2 forskjellige leiligheter.
Det første vi pusset opp, ble et IKEA kjøkken.

Det vi pusset opp nå, var HTH.

IKEA er desidert det enkleste. Er som lego å sette sammen. Enkelt for en jente på 27 år (ikke at det gjør noe altså.. [:D]).
IKEA tok kort tid. Vi brukte en liten dag på å kjøpe kjøkkenet, kjøre det hjem og montere det sammen. Og så tok det litt lenger tid å montere det opp på veggen. Vi hadde ikke noe kluss med bestillingen, og det gikk som hånd i hanske.
Noe jeg ikke kan si om HTH, det har vært forsinket levering, feil levering, og fortsatt mangler vi benkeplater!!! [:@]

Men, det var samme pris på IKEA og HTH på det kjøkkenet vi tegnet opp! Så derfor valgte vi HTH denne gangen.

ORIGINAL: Cameleon

vi bygger hus, og henter inn tilbud fra forskjellige levrandører.. Men det er MYE å spare om vi velger IKEA kjøkken..

Svar meg ærlig:
Var det vanskelig å montere sammen skapene? Sambo sier det er enkelt
Hvor lang tid brukte dere? Sambo fikk hjelp av broren min, og brukte ca 2 dager. Men må jo legge til at det kommer jo an på størrelsen på kjøkkenet da. Her er det snakk om 6 benkeskap, 2 benkehjørneskap, 1 høyskap og 8 veggskap.
Ville du gjort det igjen? Dette er andre kjøkkenet fra ikea. Vi satt opp et der vi flyttet fra også. Så ja vi gjorde det igjen!

Og var det eventuelt noe problem som dukket opp? Ikke på kjøkken nr 2 eller var jo "innredningen"/karusellen på hjørnebenkeskapene som manglet da de var tomme på ikea. Men det første vi kjøpte, var det saget hull i den ene stammen vi hadde kjøpt med oss. Måtte da få tak i ny. Så var det en skap front til et annet merke i stedetfor det vi skulle ha på hjørneskapet. Anbefaler egentlig å få ikea til å sende det til dere. At de plukker ut og sender det. For hvis det er noe feil og mangler så skal de frakte det til dere gratis.

Hjertlig takk for svar!! [:D]

ORIGINAL: Lille Lilla mumi

Var IKKE vanskelig og montere.. Er jo bare 4 sider som skal settes sammen... Vi har satt sammen 2 ikeakjøkken og skal sette sammen det tredje om 3 uker. Er super enkelt. Syns vi da.. Så lenge man har 2 sterke mannfolk. Trenger 2 stk til å holde skapene oppe når man monterer etc..
Benkeplatene må man som regel bestille etter mål og vil komme senere en kjøkkenet. Så det vi gjorde da er å sette opp skaper og slikt rett før benkeplatene kommer så er det bare og legge på de og taadaaa....[:D][:D][:D]

man må ikke nødvendigvis bestille alle benkeplatene. vi har valnøtt. Den fikk vi med oss der og da...

Det var IKKE vanskelig i hele tatt å montere kjøkkenet. Det var bare MORO[:D]

Alle delene er jo nummerert, og så ser du bare på kjøkkentegninga hvilke deler du skal ha der og der[:)]

Hvor lang tid vi brukte husker jeg ikke helt, 2 -3 dager sikkert. Men benkeplata var forsinket, så den måtte vi vente leeeeeenge på...

Men jeg vet iallfall at jeg skal ha Ikeakjøkken når vi en gang bygger hus også!![:)]

signerer de andre her og må legge til at jeg virkelig ikke ikke ikke angrer! kjøkkenet er nydelig, vi har lidingø, og er superfornøyde!! får så utrolig mye skryt, de aller ferreste tipper at det er ikea:) så det er ingenting å utsette på finishen heller:) ville absolutt valgt det om igjen! bra bra kvalitet!:)

Vår erfaring var: litt knot med første skapet så gikk resten som en "lek"

Tusen takk for gode svar dere!!

Fått tilbud fra flere levrandører nå, men på Hth, Norema, Sigdal osv. ligger prisen på over 100.000 uten hvitevarer!

På IKEA blir det 40 000 inkludert hvitevarer! [8D]
Så, da blir det nok ikea på oss jaa!! [:D][:D] Gleder meg!!

Var det vanskelig å montere sammen skapene? Nei, det var ikke vanskelig.
Hvor lang tid brukte dere? Vi brukte 1 uke ca..
Ville du gjort det igjen?  Tja.. kanskje.. hehe

Og var det eventuelt noe problem som dukket opp? Ikke noe annet enn ei skadd skapdør, men etter mye om og men (fikk 3 skadde dører før vi fikk ei som var hel), så ordnet det seg :)

ORIGINAL: Cameleon

Svar meg ærlig:
Var det vanskelig å montere sammen skapene? Det er kjempelett å montere skapene, bare å følge bruksanvisningen. Det er best å være tosammen når man skal henge opp overskapene.
Hvor lang tid brukte dere? Første gangen gjorde vi det på en dag, den andre gangen gjorde vi litt og litt over flere dager. Begge gangene stoppet vi før vi var ferdig, og brukte alt for lang tid på det lille som sto igjen, men det er bare slik vi er.[8D][>:]
Ville du gjort det igjen? Jepp, har allerede bygd to kjøkken fra IKEA, nå har vi kjøpt nytt hus, og skal starte på det tredje.[:D]

Og var det eventuelt noe problem som dukket opp? Det første kjøkkenet hadde litt rare mål, så vi bestemete oss for å bygge noen hyller av sideplater for å tilpasse kjøkkenet til det rare rommet. Da tok det flere måneder før vi somlet oss til å bygge hyllene. Det andre kjøkkenet hadde en luftekanal fra naboen som gikk fra gulv til tak, så vi måtte skjære til to skap og kjøkkenbenken så de skulle passe rundt. Litt ekstra arbeid, men ikke noe stort problem.

Samboer satt opp kjøkken og det gikk rimelig fort. Vi brukte ikke benkeplaten fra ikea pga likte ikke skjøten. Og så var ikke veggene rette. Så vi fikk hjelp av en lokal kjøkkenforhandler.
En ting jeg er missfornøyd med er kranen. Ikea selger kun 2 kraner med vannstopper for oppvaskmaskin. Er ikke fornøyd med trykk/utformingen, så neste gang blir det ikke IKEA kran.
Ellers er vi storfornøyde [:)]

En annet ting jeg må nevne er at vi hadde en del trøbbel med oppvaskmaskina fra Ikea.

Det lekket damp fra den når den var i gang, som førte til at "malingen" på skapfrontene ved siden av flasset av[&:] Det ble også skade på benkeplaten over oppvaskmaskina[&o]
Så klaget vi og fikk ny oppvaskmaskin (og nye skapfronter så klart), men den nye oppvaskmaskina var akkurat på samme viset. Så klaget vi igjen, og fikk opphevet kjøpet og fikk tilbake pengene for oppvaskmaskin.

Så neste gang jeg skal ha nytt kjøkken, skal jeg kjøpe oppvaskmaskin et annet sted enn Ikea.

Men sånn ellers så er vi superfornøyd med Ikeakjøkkenet vårt[:)]

Svar meg ærlig:
* Ikke i det hele tatt. Jeg og svigermor satte sammen skapa, svigerfar og sambo monterte de på veggen.
* En dag ca. Pluss noen timer når benkeplaten kom og noen timer til dill dall m/ dører og håndtak.
* Gjett om!! Elsker mitt ikea kjøkken! Og det var også en av grunnen til at vi kjøpte der, for da har vi faktisk råd til å kjøpe nytt etterhvert. Bruker man flere hundre tusen på kjøkken så er det der for å bli i vårt liv.

Og var det eventuelt noe problem som dukket opp?
* Ikke noen her. Sambo er veldig handyman, så han får til alt han vil[:)]

Har ikea kjøkken.. Bor med en handy man da.. Mamma og han skrudde sammen og monterte kjøkknet, Syns det gikk raskt..  Jeg skrudde skuffer, Gikk fort når man kom inn i det. Vi har ikke oppvaskkum og blandebatteri fra ikea... Vaskene fra ikea er super tynne (og stygge) Valgte en svart stenvask fra Blanco for å få prikekn over I`n på kjøkknet..

Fikk montert et ikea kjøkkent med "ikea" snekker for noen år siden, Likte kjøkknet, men snekkeren var slurvete.. Denne gangen gjorde vi det selv, og det er perfekt!

Ville så absolutt gjort det igjen.. Men et lite tips, Ikke sitt på ikea og tegn, det kan man gjøre hjemme[:D]

Lett[:D]

Back
Topp