Dere med hvit Ikea-sofa. Hva vasker dere den med?

mommy_to_be

Gift med forumet
Vel, da har den første flekken komt på sofaen... Jeg har lite lysst å vaske hele trekket, i frykt for at det skal krympe..

Noen tips?

ektorpen? du må nok vaske hele trekket ja, mendet krymper ikke hvertfall ikke gjort her, jeg sprayer på vanish spray og har i vanish pulver også så vaskes de på 60 grader,men pass og ta trekket på mens det er vått da krymper dte ikke

Jeg slengte faktisk alle pute-trekkene på vår hvite Ektorp i går (i 2 omganger da). Var litt små-flekkete her og der, og jeg lider litt av vaske-mani når det bare kan kastes i vaskemaskinen :p
Har vasket trekkene tidligere også, på 60 grader- hatt litt zalo (min beste flekkfjerner-venn det!) rett på flekken, og vips- skinnende rent :)
I går gikk trekkene på 75 grader, gikk så fint så! Ikke noe stress hverken med flekker eller krymping! Men ville gått for lavere temperatur de første gangene, just in case..
Og jeg har alltid hatt på trekkene i tørr tilstand- no problem !

Marit_mor skrev:
Jeg slengte faktisk alle pute-trekkene på vår hvite Ektorp i går (i 2 omganger da). Var litt små-flekkete her og der, og jeg lider litt av vaske-mani når det bare kan kastes i vaskemaskinen :p
Har vasket trekkene tidligere også, på 60 grader- hatt litt zalo (min beste flekkfjerner-venn det!) rett på flekken, og vips- skinnende rent :)
I går gikk trekkene på 75 grader, gikk så fint så! Ikke noe stress hverken med flekker eller krymping! Men ville gått for lavere temperatur de første gangene, just in case..
Og jeg har alltid hatt på trekkene i tørr tilstand- no problem !

oi så bra da, ser her at trekkene her må vaskes nå :( men det erblitt flekker somikke går vekk med vanish så lurer på om jeg må bleike de men har aldri gjort det så vt ikke åssen man gjør det da.

noen som vet det??

Back
Topp