dere med hunder...

mom4the1time

Forelsket i forumet
Samarbeider dere med hvem som skal gå tur og sånn nå? eller er det mest deg eller mannen som er ute å går? Her er det meg, selv om jeg har hatt bekkenløsning store deler av svangerskapet, så er det nesten jeg som går tur med hund.. jeg må jo selvfølgelig ut å gå når han er på jobb, men når han kommer hjem, i helger og sånn så er det meg... virker som det har blitt en vane for han at det er jeg som må ut, at han kommer seg unna hele tia... kjenner jeg begynner å bli veldig sliten av alle disse gåturene, men virker ikke som han forstår det helt... :(

her har mannen gjort dette..spesielt når det har vert på det glatteste. gleder meg stort til jeg skal begynne å rusle igjen. både for meg selv og bikja

Her er det han som tar seg av langturene, med meg på slep hvis ikke han skal gå så altfor langt[:)]

Hvis han er på jobb blir ikke turene så lange, men da trener vi lydighet, spor og klikker.

Klikker kan man jo trene inne hvis det er skikkelig dårlig vær ute, og jeg merker at hun blir dritsliten av å måtte tenke så mye selv[:D]

Om jeg har dårlig tid en dag, så hender det hun får maten sin ute, spredd utover plenen. Da bruker hun ca 15 minutter på å finne den, bedre for magen er det også! Vi har en glupsk hund...[8D]

Vi bruker ikke å sette hunden ute i bånd alene, og ikke har vi hundegård. Derfor ser jeg det som viktig med hjernetrim. Hun er glad og fornøyd - uten at jeg løper 5 mila hver dag[:D][:D]

Her er det eg som oftest tar meg av hunden og turgåingen med hunden selv om det begynner bli tungt så er det best for meg å holde meg i bevegelse for å ikke stivne totalt i bekkenet.. jo mer bevegelse i hverdagen jo bedre for min del hvertfall.. :)

min hund er snill og lufter seg selv:) Og veeeldig lat når jeg er lat! :)
Blir spennende å se når vi flytter....for der har naboen hund...spørs om vi må investere i løpestreng kanskje??
Har ikke blitt mye tur i vinter da jeg har vært henvist til sofaen!! :(
Og det merker vi nå når hun skal gå i bånd!! Må begynne på nytt!

Men skal bli godt å komme i gang igjen:)

jeg går med hunden i ukedagene da sambo jobber ett godt stykke unna så han sover på brake. men går ikke lange turene.. å hvso jeg er ikke er form en dag så skommer søs hans å går.. men når han kommer hjem i helgene så er det han som tar med seg bikja på laaangturer.. i skogen.. å da er dem borte i nest 4-5 timer... så er heldig der [:D] men gelder meg sykt til å gå lage koselig turer [:D]

her er det meg[:)]sku gjerne hatt litt hjelp nå på slutten..men sambo er ikke så gla i hund..men det går bra..er bare noen uker nå så:)ho overlever nok..pleier la ho springe løs,men nå er det snart båndtvang igjen:(
er jo mange andre aktiviteter en kan gjøre om en ikke orker gå tur nå spå slutten..

vi lufter hundene løse så det er ikke noe problem, men det er mest sambo som lufter de.

Har en svigerfar som er ute og går tur hver dag,så han bruker å ta med seg bikkja..Ellers pleier sambo og ta noen turer i helgene..Jeg klarer bare å gå litt rundt i nabolaget her,og det er ikke nok for store bikkja vår!

Er nok mannen som har tatt mesteparten av turene de siste månedene, ja. På et mystisk vis ser det ut til at hunden vår ikke regner tur med meg som tur. Tror hun synes det er dritkjedelig fordi jeg går så sakte. [:D]Gleder meg til å være i stand til å gå ordentlig igjen. [:)]

Jeg er stort sett mye alene hjemme så det er iall hovedsak min oppgave å lufte hunden... har en snill hund så på de verste bekken dagene går det ikke så fort men gud bedre disse turene hjelper faktisk.. rolige turer i ulendt terreng gjør kjempe godt.-)
mannen lufter når han har anledning, jeg kommer han stort sett i forkjøpet med mindre hunden ordner dette selv... går mye løs her vi bor på landet.-)

sånn til vanlig har det vært meg som går lang tur om morran å han lang tur etter jobb, men nå etter graviditeten å glatta å sånn så blir det helst korte turer fra min side, å så er sambo kjempe flink til å gå lang tur før han drar om morran å når han kommer hjem, så hunden vår har iallefall fått trimmen sin i dissa 9 mnd selv om jeg ikke har vært i stand til å utføre turene bestandig[:D]

sambo har bestemt seg for å bli slank å i god form før den lille kommer så han å hunden pleier å forsvinne avgårde i et par timer med hver sin bagasje. hunden har kløv å sambo har stor tursekk å så bærer de noen liter med vann begge to[;)] kan tro det sovnes fort her om kveldenen[:D] vi har en stor berner sennen hund på 60 kilo så han tåler å bære litt vekt altså, bare sånn om noen lurte nå[:D]

Back
Topp