Dere med hunder på størrelse med en stor schæfer

Charl0tte

Gift med forumet
Hvilken størrelse har dere på bilburet?

Ville dere gått for 109 x 71 x 79,5 cm eller 92,5 x 57,5 x 65,5 cm (rette vegger)?

Det største av de to. HELT klart. Vår Labrador er ca 63cm i mankehøyde og veier 42kg. En Schäfer er større. Buret hans er D93,5 x B68 H68, og det er akkurat passe i og med at de skal ha det litt trangt under transport pga sikkerhet. En får heller være flink med å la de få strekke på bena under lengre turer. Men de må få ligge behagelig. SÅ trangt skal det ikke være. Så du må ha det største. Men rette vegger? Sorry at jeg blander meg, men er det sånn sammenleggbart bur?... Gå for noe sikrere i så fall. Fatter ikke at det er lov å reklamere med de der som transportbur. Om man krasjer, så klapper hele spetakkelet sammen og spidder bikkja. Anbefaler helsveiset! Jeg kjøper bur for å kunne krasje med det :-)

Takk for tipset :)

Bare hyggelig! Anbefaler å undersøke Herkules, Variocage, Kela og Trønderbur. Alle de er solide helsveisede bur. Kela tilpasser etter mål også, hvis du ikke får plass til de to førstnevnte i bilen din. Du bare sier hva slags bilmodell du har, og så lager de til deg :) Vi har Herkules Eagle L / Nr.8, og er storfornøyde! :)

Labbeliten skrev:
Det største av de to. HELT klart. Vår Labrador er ca 63cm i mankehøyde og veier 42kg. En Schäfer er større. Buret hans er D93,5 x B68 H68, og det er akkurat passe i og med at de skal ha det litt trangt under transport pga sikkerhet. En får heller være flink med å la de få strekke på bena under lengre turer. Men de må få ligge behagelig. SÅ trangt skal det ikke være. Så du må ha det største. Men rette vegger? Sorry at jeg blander meg, men er det sånn sammenleggbart bur?... Gå for noe sikrere i så fall. Fatter ikke at det er lov å reklamere med de der som transportbur. Om man krasjer, så klapper hele spetakkelet sammen og spidder bikkja. Anbefaler helsveiset! Jeg kjøper bur for å kunne krasje med det :-)

En schæfer er vel ikke større enn en labrador?

Vi har en golden, og har satt opp netting.
Vi VIL ha bur, men hunden min har angst for bur, og rister og hyler..
Da er netting den nest beste løsningen.

Jo, DET er den ;-) Labben er relativt kort og kompakt. Mye hund på få cm, og lite smidig sånn sett. Schäferen er lenger i cm, men noe slankere som oftest. En hannschäfer er tydelig større enn en Labradorhanne! Golden og Labrador derimot, er så og si like :)

Trøndeburet er verd å sjekke ut, stødig, og de tilpasser etter hund og bil, slik at du får utnyttet plassen i bagasjerommet. :)

Labbeliten skrev:
Jo, DET er den ;-) Labben er relativt kort og kompakt. Mye hund på få cm, og lite smidig sånn sett. Schäferen er lenger i cm, men noe slankere som oftest. En hannschäfer er tydelig større enn en Labradorhanne! Golden og Labrador derimot, er så og si like :)

Ok, har bare lest at idealvekten er 28-32 kg... Tispene hvertfall.
Og at shæferne ikke må veie for mye pga hofter osv.
Labrador/golden er jo oppmot 40-45 kg.

Men skal ikke diskutere med deg, du vet jo selv hvor stor hunden din er:)
Bare lest endel om slike ting på nett.

Jeg har blandingsbikkje av labrador, collie og rottweiler. Han hater bur, nekter og være der, og ligger bare og spyr hvis han blir satt inn. Vi bruker sele på han til vanlig når vi går tur, og kjøpte derfor en bare ekstra "sele", så han blir festa i beltet i baksete, med selen. Like sikkert som menneske sikring. ;)

Vi hadde blanding av New Foundlender og Chow Chow. Til ham brukte vi sikkerhetssele som vi klikket inn på vanlig måte liksom. Nå har vi en av rasen "liten golvracer", men når hun blir ferdig utvokst kommer jeg til å kjøpe sikkerhetssele til henne også. Det er tryggere enn bur. (Nå sitter hun i kattetransportbur,minste str. Men så er hun ikke mer enn to kg da.)

Back
Topp