Dere med hund.

Miolykke

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Smånissene 2022
Merker hunden deres graviditeten?
Her er det ikke fre å få. Sitter jeg i sofaen skal han ligge oppå meg/ inntil meg. Går jeg på do følger han etter. Er jeg i dusjen ligger han utenfor døren. Når jeg lager mat sitter han å ser på meg, noe han vet han ikke har lov til. Når vi er ute dilter han hakk i hel. Gidder ikke å stå opp med mannen noe han gjorde før. Når jeg ligger meg for kvelden slår han følge med meg i seng. Han pleier å vente til den av oss som er sist i seng. Han er også mer på "vakt" noe han ikke er til vanlig.
Så her merker jeg at adferden har forandret seg den siste tiden.
 
Her merker jeg ingen forskjell, MEN hun har alltid vært veldig mammadalt. Alltid vært klengete på meg og er det fremdeles.
Men det du beskriver tror jeg er veldig vanlig! Mener jeg har hørt flere ganger at hunder merker baby og endrer atferd
 
Min var klengete fra før, blitt enda værre nå i den siste tiden. Nå i helgen har vi besøk av tantebarn, en baby på 3 mnd. Hunden skal passe på baby hele tiden. Der baby er, er også hunden :) passer veldig på
 
Har ikke merket noe som helst forskjell på min. Jeg er jo alene-mamma til ham, så han dilte jo etter meg uansett og ligger i seng med meg. Men han har hjort det før også. Tror det blir først annerledes når jeg faktisk kommer hjem med tvillingene at han skjønner det.
 
Min følger etter meg litt mer enn til vanlig, ellers lite forskjell.
 
Merker hunden deres graviditeten?
Her er det ikke fre å få. Sitter jeg i sofaen skal han ligge oppå meg/ inntil meg. Går jeg på do følger han etter. Er jeg i dusjen ligger han utenfor døren. Når jeg lager mat sitter han å ser på meg, noe han vet han ikke har lov til. Når vi er ute dilter han hakk i hel. Gidder ikke å stå opp med mannen noe han gjorde før. Når jeg ligger meg for kvelden slår han følge med meg i seng. Han pleier å vente til den av oss som er sist i seng. Han er også mer på "vakt" noe han ikke er til vanlig.
Så her merker jeg at adferden har forandret seg den siste tiden.
Jeg synes det hørtes skikkelig koselig ut jeg. At hunden passer på deg :D
 
Jeg har også en hund som er veldig mammadalt fra før, og jeg kaller henne skyggen min på tull, for hun er stortsett alltid bare 2 skritt bak meg uansett hvor jeg er. Har ikke verket særlig forskjell hos henne.
Men på den andre hunden vår som vanligvis ikke er så klengete har blitt det nå, i tillegg til at hun fikk løpetid et par dager før jeg fikk positiv test i uke 5. Det slår ikke feil, det skjedde sist også, hun fikk løpetid når jeg var ca. 5 uker på vei, jeg fant det ut uke 7. Og 2 ganger skjedde det samme med tidligere eier. Hun har vanligvis kun en løpetid i året, men har da lagt inn en ekstra når omsorgsperson har blitt gravid! Synes det er ganske festlig, så her er visst hunden like sikker som en graviditetstest. Haha.
 
Min hund er litt mer kontaktsøkende når jeg er gravid. Kommer oftere å «maser» om kos og vil helst være der jeg er og passer på.

Det kjipe er at han bjeffer på andre hunder når jeg er gravid. Aldri ellers, men når jeg er gravid gjør han det. Skikkelig sjenerende. Han er også mer ivrig på å hilse på andre mennesker og veldig glad, som om han skal fortelle de at vi har en hemmelighet. Det er ganske søtt da Heldigvis ingen som skjønner det ❤️
 
Min hund legger seg helst oppå meg og vil kose og passe på hele tiden. Den pleier alltid å kose- men det med å legge seg helt oppå meg er nytt:)
Hvordan er det foresten med sprelsk mellomstor hund i huset og baby? Dette blir min første gang med baby og hund samtidig, har tidligere bare hatt katt.
 
Merker hunden deres graviditeten?
Her er det ikke fre å få. Sitter jeg i sofaen skal han ligge oppå meg/ inntil meg. Går jeg på do følger han etter. Er jeg i dusjen ligger han utenfor døren. Når jeg lager mat sitter han å ser på meg, noe han vet han ikke har lov til. Når vi er ute dilter han hakk i hel. Gidder ikke å stå opp med mannen noe han gjorde før. Når jeg ligger meg for kvelden slår han følge med meg i seng. Han pleier å vente til den av oss som er sist i seng. Han er også mer på "vakt" noe han ikke er til vanlig.
Så her merker jeg at adferden har forandret seg den siste tiden.
Haha, det samme her!!
Staff du har? ;-)
Zorro følger som regel etter meg, men nå er han ekstra på vakt. Håper så inderlig det skal gå bra med baby og han ❤️
 
Min hund legger seg helst oppå meg og vil kose og passe på hele tiden. Den pleier alltid å kose- men det med å legge seg helt oppå meg er nytt:)
Hvordan er det foresten med sprelsk mellomstor hund i huset og baby? Dette blir min første gang med baby og hund samtidig, har tidligere bare hatt katt.
Hundene tar som regel veldig hensyn. Et tips for å unngå evt. sjalusi er å gi hunden lite oppmerksomhet, turer og kos de siste ukene før termin. Mindre enn det som blir etter baby er født. Når babyen kommer økes dette igjen. Da blir ikke babyen synonymt med mindre kos og oppmerksomhet, heller motsatt.
 
Haha, det samme her!!
Staff du har? ;-)
Zorro følger som regel etter meg, men nå er han ekstra på vakt. Håper så inderlig det skal gå bra med baby og han ❤️

Har du Staff også? Vi har Staff, crazy 6 åring som aldri hadde vært i nærheten av barn fordi hun var så voldsom. Hun har altså blitt verdens beste storesøster for vår 3 åring, var veldig ivrig i starten, men vi tok alt gradvis og det tar aldri vært noe problem. Hadde aldri trodd det var en baby som skulle til for at den bikkja skulle bli rolig :smiley-bounce022 men de to er bestevenner, nannydogen kom virkelig frem:Heartbigred
 
Har du Staff også? Vi har Staff, crazy 6 åring som aldri hadde vært i nærheten av barn fordi hun var så voldsom. Hun har altså blitt verdens beste storesøster for vår 3 åring, var veldig ivrig i starten, men vi tok alt gradvis og det tar aldri vært noe problem. Hadde aldri trodd det var en baby som skulle til for at den bikkja skulle bli rolig :smiley-bounce022 men de to er bestevenner, nannydogen kom virkelig frem:Heartbigred


Jeg har også staff! Beste rasen ❤️❤️
 
Sniker fra Mars gruppen. Min hund har også begynt å oppført seg annerledes etter jeg ble gravid. I starten ville hun ikke kose på meg i det hele tatt, men hun ble sykelig opptatt av lekene sine. Nå har vi fjernet de hun var veldig opptatt av og heller lagt frem noen andre, nå er hun litt mer normal igjen og vil oftere kose, men hun begynte å vise tegn på løpetid, uten at hun har løpetid, veldig merkelig :wacky:
 
Haha, det samme her!!
Staff du har? ;-)
Zorro følger som regel etter meg, men nå er han ekstra på vakt. Håper så inderlig det skal gå bra med baby og han ❤️
Ja, er staff jeg har. Her er det helt ekstremt, skal være oppi meg hele tiden.
Staffegutten din kommer til å bli verdens beste storebror. Det er helt utrolig å se hvor rolig og forsiktig de blir rundt barn. Det kommer til å gå kjempe fint.

Her er hvordan han ligger daglig. Mye kos å få
.CDBD55A5-0DBE-42B7-8F7A-4D885581A60C.jpeg
 
Merker ingenting på min
 
Har dessverre ikke min lenger pga alderdom. Men på første graviditet merker jeg ikke noe på han. Bless him, verdens snilleste hund, men ikke kjempeskarp :playful: Mops :joyful: ❤️
 
Back
Topp