Dere med hund :)

*Håpefull*

Glad i forumet
Hvordan har dere håndtert det i perioden når barna er i fasen hvor de skal lære seg å krype og generelt ligge på gulvet på magen feks? Merker særlig godt nå at det er ekstremt mye hår fra hunden. Samme hvor mye vi vasker og støvsuger er der alltid mye hår og det setter seg jo på bla fingerer til minsten her som nå ligger en del på gulvet på magen for å lære å krype. Fingrene puttes jo i munnen i hytt og pine også så jeg syns det er litt ekkelt. Prøver å avverge mest mulig hår men det er ikke lett å få til 100% hårfritt med hund i hus som røyter masse:laughing002 Har til og med et eget pledd til minsten som hun kan ligge på når hun ligger på magen for å lære seg litt kryping osv. men selv der kommer det hår.
Hvor hysterisk skal man være og hvordan har dere andre med hund gjort dette? Heldige barn som får vokse opp med hund må jeg bare få si. Den gleden fikk ikke jeg som barn men jeg er veldig glad for at mine barn får den muligheten:love017:love017:Heartbigred

Jeg er enig i at barn er heldige som får vokse opp med hund. Jeg var ganske hysterisk første tiden ifht bakterier,hår osv. Men man må rett og slett bare leve. Tenk når barna er større og spiser på mark og sand liksom. Da er ikke hundehår så ille.

Vi har flere hunder. Pels blir det da samme hvor mye jeg vasker, så noe vil de alltids smake på (deriblandt selve hunden også :P ) jeg er ikke hysterisk på det og tenker at da blir de godt herdet tidlig :glasses1

Vi har ikke hund, men hester. Mine har vært mye i stallen, også i røyteperioden, og de har garantert fått i seg mye hestehår fra shettiser med mammutpels :p jeg har aldri vært så nøye på det, og ungene har klart seg helt fint :) det blir hår i hele huset når det står på som verst, sånn er det bare ;)

Har et særdeles avslappet forhold til det. :P Har brukt en gymmatte som hårene ikke festa seg så lett på, og ellers bare latt det stå til. Hadde tre hunder en periode også, så innså at det var bare å glemme å ha det så godt som hårfritt. :hilarious:

Robotstøvsuger har hjulpet veldig på mengde pels inne her da, og støv og skitt generelt. I verste røyteperioden så har den gått sin vante runde, og så har jeg i tillegg hatt klar en tørr microfiberklut på moppen og bare kjapt fjerna det verste. Går fortere enn å dra fram støvsugeren i alle fall.

Har et veldig avslappet forhold til dette. Ungene har godt av litt hår og en tunge i fjeset er ikke så farlig. Merker at mange jeg kjenner uten dyr , har oftere syke barn enn de med dyr.

Nå røyter de ikke så fælt , katta er værst. Matskålene er bare spennende en kort periode, så veldig spent på om nr 3 bryr seg :p

Jeg tar heller støvsugeren kjapt over om så .Er langt ifra hysterisk :)

Vi hadde hund med kort pels, det var jo hår overalt, men syntes ikke så godt
.
Mopp og støvsuger, men ikke hysterisk. Trolig mindre og mindre for hver unge...

Hunden ble avlivet før påske i fjor og fortsatt har vi hundehår både her og der. De gjemmer seg og kommer frem åpenbart.

Hehe, her skikker hunden ungen og ungen tar igjen.. To år nå vel og merke. Men sånn har dem holdt på. Jeg g opp på et tidspunkt.

Vår hund røyter nesten ikke. Men jeg hadde en Gymmatte som jeg satt opp på høykant når hun ikke lå på den. Den ble derfor aldri full av hår.

Hadde besøk av søsteren med hennes hund, da støvsugde vi 2 ganger per dag...

Jeg var veldig avslappet rundt det, men vi har heldigvis en hund som røyter lite

Aldri tenkt mye over det :p så er nok ganske avslappet. Støvsuger jevnlig, hunden røyter ikke mye hele året. I babyperioden ble både hundeleker og babyleker brukt av både guttungen og valpen. Sikkel fra begge, pels ol ja.. :p det fikk helt fint.

Vi har to hunder, og jeg satte opp grind over lekeområdet til lille fra hun var ganske liten for å venne hundene til at de ikke skulle legge seg eller gå på leketeppet/matten. Når hun begynte å krabbe så ble det litt vanskeligere, men i permisjon på dagtid så holdt jeg hundene mye i gangen og var sammen med de når babyen duppet (sov sinnsykt mye).

Hun begynte å gå ganske raskt etter at hun krabbet så da slapp vi unna det verste. Hun har helt sikkert spist litt pels og jeg var ikke hysterisk, men jeg kommer nok til å holde hundene litt unna neste baby også. Så var jeg så heldig at jeg kom over en robotstøvsuger på salg kort tid etter at vi fikk barn som går over stuen vår hver eneste dag og den holder unna det meste.

Var mer opptatt av at han ikke skulle få tak i legoklosser og andre småting han kunne sette fast i halsen enn hundehår.

Haha, Jeg har vært litt mer restriktiv i forhold til resten her tror jeg:laughing002:laughing002 Er kanskje litt fordi det er vår første fødte og at man da har litt mindre senka skuldrer generelt:laughing002 Men jeg er for såvidt enig i det at barn tåler for all del litt hår og diverse....tror jeg blir litt farga av resten av familien som stadig skal kommentere hvor forsiktig vi må være med baby og hunden sammen osv..dere kan sikkert høre det for dere:stop::rolleyes: Men vår hund røyter ekstremt mye, så å få bort det aller verste tror jeg vi alle har godt av, men skal senke skuldrene litt mer :) Har en matte som hun får ligge/krype på som er forbehold henne, og den holdes stort sett fri for pels selvom det smyger seg litt hår overalt likevel:p Men samme hvor mye jeg støvsuger gulvteppet før jeg legger henne der så ser det ikke ut som det er blitt støvsugd på 100 år:laughing001 Vår hund må ha rekord i røyting tror jeg...jaja, det har sin sjarm det også si. Elsker hunder så litt spor etter henne her og der det er absolutt ikke verdens undergang:love7

Vi hadde hund med kort pels, det var jo hår overalt, men syntes ikke så godt
.
Mopp og støvsuger, men ikke hysterisk. Trolig mindre og mindre for hver unge...

Hunden ble avlivet før påske i fjor og fortsatt har vi hundehår både her og der. De gjemmer seg og kommer frem åpenbart.

Ååh, så trist å høre at den ble avlivet:sad010Og spesielt er det da når man finner hår etter de i ettertid:Heartred Vi og måtte avlive den forrige, noe av det vanskeligste valget jeg har tatt... vart alltid ganske emosjonell når vi fant hår etter henne og andre ting som minnet om henne....Savner henne sykt mye fortsatt, men jommen så godt det er å ha den vi har nå så er ikke tomrommet så stort:love7:love7:Heartbigred

Vi har to hunder, og jeg satte opp grind over lekeområdet til lille fra hun var ganske liten for å venne hundene til at de ikke skulle legge seg eller gå på leketeppet/matten. Når hun begynte å krabbe så ble det litt vanskeligere, men i permisjon på dagtid så holdt jeg hundene mye i gangen og var sammen med de når babyen duppet (sov sinnsykt mye).

Hun begynte å gå ganske raskt etter at hun krabbet så da slapp vi unna det verste. Hun har helt sikkert spist litt pels og jeg var ikke hysterisk, men jeg kommer nok til å holde hundene litt unna neste baby også. Så var jeg så heldig at jeg kom over en robotstøvsuger på salg kort tid etter at vi fikk barn som går over stuen vår hver eneste dag og den holder unna det meste.

Oi, haha, to hunder og kid:happy: Respekt! :D Hvordan var lufteturene med så mange på tur? Jeg syns det kan være krevende nok med en hund og barnevogn om jeg ikke skulle hatt to hunder og barnevogn:laughing002

Har et særdeles avslappet forhold til det. :p Har brukt en gymmatte som hårene ikke festa seg så lett på, og ellers bare latt det stå til. Hadde tre hunder en periode også, så innså at det var bare å glemme å ha det så godt som hårfritt. :hilarious:

Robotstøvsuger har hjulpet veldig på mengde pels inne her da, og støv og skitt generelt. I verste røyteperioden så har den gått sin vante runde, og så har jeg i tillegg hatt klar en tørr microfiberklut på moppen og bare kjapt fjerna det verste. Går fortere enn å dra fram støvsugeren i alle fall.

TRE HUNDER???:D:D:eek: Det må jo være drømmen å være omringet av disse herlige skapningene på den måten:joyful::joyful: Men da fikk du sannsynligvis hjelp til hundelufting på dagtid i småbarnstiden? Strever selv bare med en hund og barnevogn lissomxsmile9xsmile9

Back
Topp