Dere med hund og katt!

smash

Forumet er livet
VIP
Hva fikk du først?
Er de venner nå? Evt, hvor lang tid tok det?
Og hva gjorde du for å få de venner?

Laban på 8 mnd og katta på 13 uker er IKKE venner i det hele tatt[&:][&:][&:]
Katta freeeeeeser og er skikkelig sur på Laban, mens Laban er veldig flink å bare sitter der.. Men han logrer veldig med halen, så kanskje det som stresser katta ekstra mye opp.
Når han er med oss i stua, gjemmer katten seg under sofan.. Og så fort Laban er på tur eller på kjøkkenet, kommer katta frem...
Gleder meg til katta blir såpass stor at han ikke får plass under sofan lenger..
Noen tips? Har hatt katta i 2,5 uker og ingen forbedring[&:]

[:D]

fikk katta i sommer da hadde vi hatt bikja i 4 år. kata var kjempe tøff i begynnelsen bare fresa og sto og rista så sinna var han haha men det gikk over etter noen uker da han skjønnte at bikja ikke var farlig, nå er de verdens beste venner de ligger i kurva sammen de leke sloss sammen og herjer rundt.

men så fikk vi katta til bropren min her i oktober siden de ikke kunne ha den og hu er sinna hu hu fresa og stakk vær gang bikja kom inn i rommet men nå etter 2 mnd tåler hu bikja bikja kan gå bort til hu, men hu oppsøker ikke bikja men de er i samme rom og kan stå ved siden av hverandre og sånn

Skal vi se jeg har enn hund. Men før jeg fikk ho hadde jeg enn katt som var 2 år gammel.
De ble aldri ordentlige venner, men de gikk jo sammen på ett vis.
Desverre døde denne pusen av nyresvikt og mitt savn etter katt gjorde at vi skaffet oss enn ny.
Da hadde vi hatt hunden vår i nesten 1 år.
Det gikk mange mnd før de var bestiser, men det beste du kan gjøre er å la de styre på selv. Ikke forstyrr bare følg med at ingen av de får noe vondt.
Jeg fikk meg enda enn puse katt for ett år siden, så jeg har vært igjennom dette nå tre ganger med hunden vi har i hus nå, pluss en tidligere hund.
Beste råde er å la de være, la de bli kjent på sine premisser, og laban må forstå at han er ikke lenger sjef i huset, det er puse katten som er.
De snakker to forskjellige språk så det er ikke rart det tar litt tid[:D]
Når laban logrer så betyr jo det bare for laban at han er glad, men for katta betyr jo det jeg er sint, og angriper snart.

jeg har 3 katter. 2 av kattene flyttet inn før hundene og siste katta flytta inn etter hundene. kan ikke si at de er så kjempegode venner men.

ORIGINAL: søteste

Skal vi se jeg har enn hund. Men før jeg fikk ho hadde jeg enn katt som var 2 år gammel.
Desverre døde denne pusen av nyresvikt og mitt savn etter katt gjorde at vi skaffet oss enn ny.
Det gikk mange mnd før de var bestiser, men det beste du kan gjøre er å la de styre på selv. Ikke forstyrr bare følg med at ingen av de får noe vondt.
Jeg fikk meg enda enn puse katt for ett år siden, så jeg har vært igjennom dette nå tre ganger med hunden vi har i hus nå, pluss en tidligere hund.
Beste råde er å la de være, la de bli kjent på sine premisser, og laban må forstå at han er ikke lenger sjef i huset, det er puse katten som er.
Når laban logrer så betyr jo det bare for laban at han er glad, men for katta betyr jo det jeg er sint, og angriper snart.

ja, prøver å la de styre det selv, men når pus gjemmer seg hver gang Laban kommer, så får de ikke vært sammen..
Jeg tok katta med inn på kjøkkenet og lukket døra. Satt der sammen med Laban og pus, og kosa med de begge to.
Katta fresa og Laban bare lå der.
Jeg tok katta å la den oppå Laban, og Laban brydde seg ingenting. Lå bare å halvsov.
Katta blei litt stressa, men knurra ikke..
Håper bare de kan komme overens etterhvert..

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: søteste

ja, prøver å la de styre det selv, men når pus gjemmer seg hver gang Laban kommer, så får de ikke vært sammen..
Jeg tok katta med inn på kjøkkenet og lukket døra. Satt der sammen med Laban og pus, og kosa med de begge to.
Katta fresa og Laban bare lå der.
Jeg tok katta å la den oppå Laban, og Laban brydde seg ingenting. Lå bare å halvsov.
Katta blei litt stressa, men knurra ikke..
Håper bare de kan komme overens etterhvert..

Katta kommer frem når han er klar[:D]
Bare ha litt is i magen, regner med at det er enn kattunge og alt er jo nytt for den nå, nytt hjem, barn i hjemmet, enn stor hund.
Han trenger nok bare tid på seg. Min å gjemte seg under senga i førsten, men nå er de beste venner allesammen her[:D]

Tror det er lettest å få katten sist. Det går seg nok til. Unngå situasjoner der katten kan bli skremt av hunden. Ikke ha de sammen ved matfatet ennå.

Lykke til[:D]

Det går nok seg til [:)] kan ikke garantere at de blir venner, men de vil venne seg til hverandre iallfall!

Jeg hadde ikke mindre enn 3 katter når vi kjøpte vår schæfer. To på rundt 1 år og en på 10 år. Vi lot det bare "gå sin gang" og la de finne ut av ting selv, og de gikk fort overens. De to minste kattene ble bestevenner med hunden, hannkatten på 10 bare unngikk henne mest mulig (skal sies at han er en sæær katt som ikke liker andre dyr enn seg selv ;p). Noen måneder senere fikk jeg en ny voksen hunnkatt i hus og ÅTTE kattunger. Det gikk også veldig bra :)

tror det er lurest å ha katten først å så få hunden seinere. hadde en hann colli som også het laban[;)] som var helt ekstrem på kattene hjemme. så fort han så noe som i det hele tatt kunne likne på en a kattene, så løp han å gjorde det han kunne for å tak i de.. å dette foregikk i maaaaaange uker. men etter noen mnd så hjalp det seg litt etter litt, så slapp det totalt. de ble perlevenner.. utenom ute da, der skulle de fremdeles jaktes på..

hunden vi har nå har det aldri være noe problem med, han er så glad i katter han. han koser med katten vi har, vasker på de to kattene som mine foreldre har å er bestevenn og slåsskamerat med katten til søstera mi[:D]
så du får nok bare gi de tid, tid å atter tid.. de finner helst ut av det sjøl[:)]

ORIGINAL: Jane2

Tror det er lettest å få katten sist. Det går seg nok til. Unngå situasjoner der katten kan bli skremt av hunden. Ikke ha de sammen ved matfatet ennå.

Lykke til[:D]

Nei, de er veldig separat.
Laban har maten og plassen sin oppe på kjøkkenet, og pus har do og mat nede i gangen. Også sover pusen med meg om natta.
Ja, får bare la det gå sin gang. Går seg vel mere til når katta blir for feit for å komme under sofan[8D]

Vi hadde hunden først [:)]
Da vi fikk kattungen gikk alt veldig greit egentlig, katten var litt skeptisk og redd helt i begynnelsen selvfølgelig, men bikkja var tålmodig og trakk seg unna når hun måtte [:)]

De er bestiser nå, så kunne igrunn ikke ha gått bedre. Helt klart katten som har makten da, hehe [:D]

Hadde en katt på 4 år da bikkja på 7 mnd flytta inn.

Katta var ikke fornøyd, men bikkja skjønte fort at katta var sjefen.

I fjor fikk vi en kattunge, tok ikke mange dagene før den helst ville ligge inntil bikkja og sløve.

Nå godtar de hverandre og alle 3 er med når vi er ute å går tur, men ikke noe mer enn der. Får bikkja øye på en annen katt derimot[:D]..

Vi hadde først hokatt, så kom hunden. Tok 3-4 uker før de ble venner. Og da kjempe gode venner, sov i samme seng og katten med hue på labben til hunden og sånn.
Så fikk vi en hannkatt når hun ble borte. Og det tok lengre tid. Ikke for hunden. (Han elsker katter!) Tok over 6 uker før katten sluttet å frese. Men ble bestevenner de og. Første katten går og koser med når den kommer inn er hunden...[8D]

Katten var 7 år da vi fikk hunden... Katten ålte seg over gulvet når valpen sov de første ukene, men var veldig nysgjerrig og var borte å luktet på han når han sov... Helt til plutselig en dag hun skjønte at han ikke var farlig... Det gikk over sånn PANG!! Men det er kun vår katt hunden godtar da [8D] De andre kattene utenfor jager han lett inn i skogen [8D]

SUSS [:D][:D]

ORIGINAL: Augustspire!

Katten var 7 år da vi fikk hunden... Katten ålte seg over gulvet når valpen sov de første ukene, men var veldig nysgjerrig og var borte å luktet på han når han sov... Helt til plutselig en dag hun skjønte at han ikke var farlig... Det gikk over sånn PANG!! Men det er kun vår katt hunden godtar da [8D] De andre kattene utenfor jager han lett inn i skogen [8D]

SUSS [:D][:D]

Ååå, det er noe av det nydeligste jeg har sett!!!

Hund først, så katt. Satte dem bare inn på samme rom, og ignorerte mer eller mindre i to uker så katten ble venn med hunden til slutt rett og slett fordi hun ikke fikk oppmerksomhet av noen andre [8D]

da jeg fikk katta i hus hadde jeg tre hunder.. startet med og ha katta på ett rom sånn att den hadde ett fri sted fra hundene og flere ganger om dagen blei det tilvenings turer til katta starta med og sitte i fanget mitt til og slutt og bli slipt ned brukte lengre og lengre tid på disse tilveningsturene nå er katta 5-6 år og sover ved siden av bikjene.. sånn gjorde i hvertfall jeg det..

men noen katter og hunder går bare ikke sammen.. "valpen" han er 10 mnd) kan være litt for brå da fresser hu og viser tegn til att hu vill han skal gå bort..

Jeg hadde bikkja først... og de er perlevenner... lot de bare holde på (nå er hunden ikke liten, men mer mindre mellom.. eller hva jeg skal kalle han..;)

bare pass på at katten har et sted å komme seg unna.. som f.eks banegrind.. eller la den hoppe opp på benken, eller et annet sted hunden ikke rekker..

æ har en hund på 11 år, å fikk i kattunge på 6mnd, å katta roa sæ på ei uke.

Back
Topp