Dere med hund med svarte klør

smash

Forumet er livet
VIP
Begge mine hunder har lyse klør, så de er lette å klippe klørne til...

Nå passer jeg en rottweiler med ekstreeeemt lange klør. Tenkte å klippe de.
Finnes det noen måte man kan finne ut hvor nerven er?? Klørne er helt sorte.. :/

Jeg har rottweiler, og klipper minst en gang i uken, nettop fordi det ikke går ann å se nerven, så klipper ofte! Hjalp sikkert ikke deg, men er hvertfall et dytt ;)

Jeg har rottweiler, og klipper minst en gang i uken, nettop fordi det ikke går ann å se nerven, så klipper ofte! Hjalp sikkert ikke deg, men er hvertfall et dytt ;)

Denne kan ikke ha blitt klippet på mange mnd.. Klørne er helt ekstreme..
Og jo lenger man venter med å klippe klørne, jo lenger blir nerven :S

klarer du ikke se den hvis du ser under heller??? for det klarte vi med vår... men noen er vanskelig og se de på asså....

har hunder med svarte klør og jeg klipper litt og litt ofte. vet ikke hvor lenge du skal passe hunden men ville klipt litt og litt ofte en stund framover.

Gjennomlyse de? Er ikke alltid det går, men har ei i familien som gjør det på hunden sin. (det beste er jo å ta de litt og ofte, men det er litt vanskligere når det ikke er din hund da) :D

Vår har svarte klør.

hvis du løfter opp poten og ser på klørne fra undersiden, så skal det være mulig å se hvor nerven begynner. Hos vår er det iallefall sånn at der hvor nereven er, er det "fyllt opp" inne i kloa. Og der det bare er klo er det på en måte et hulrom. Så jeg klipper inntil der det oppfylte rommet begynner.

Men vår er så kilen at vi må til veterinær å få klipt dem ned med jevne mellomrom. Nå er de dessverre blitt ganske lange. Men fikk faktisk tatt en del selv her om kvelden.

Uff da. Ville i hvertfall klippet den tynneste delen, nerven kommer ikke til det helt ytteste. Etterhvert som du klipper så skal det dukke opp en "trekant" som indikerer hvor nære du er nerven. Nå kjenner jo jeg mine hunder og dems nerver (klipper hver til annenhver uke) så hvor lett denne beregningen er vet jeg ikke.

Men klipp litt etter litt :) Hundene reagerer litt hvis du nærmer deg nerven også, uten å klippe den av :) Og finner du en nerve så er de aller fleste på samme lengde :)

Hunden kom i går og skal hjem i morgen, så får ikke klipe litt og litt hver dag..
Skal sjekke ut tipset ditt klatremus.
Er jo vondt for en hund med så lange klør :(

Nei, det er ikke mulig å se nærven på sorte klør.
Klipp i vei. Ta klipp 3 mm og så kan du etter det klippe en og en mm, neglene er seigere nært nærven. Prøv å klipp så nye du tror du kan klippe, etter 3 dager kan de klippes på nytt for da er kloen trekt tilbake.

Klippet klørne nå.
Klippet noen millimeter, og klørne var harde som murstein! Er helt sliten i henda nå, for jeg måtte klemme klosaksa skikkelig hardt! Men nå ser klørne litt bedre ut hvertfall:) Så tar jeg en ny runde i morgen. Litt utålmodig hund ;)

Klippet klørne nå.
Klippet noen millimeter, og klørne var harde som murstein! Er helt sliten i henda nå, for jeg måtte klemme klosaksa skikkelig hardt! Men nå ser klørne litt bedre ut hvertfall:) Så tar jeg en ny runde i morgen. Litt utålmodig hund ;)

Jeg har rottis selv, klipper klørne litt men engang i uka, du skal kunne se under ca hvor nerven er, men om du ikke er vant med sorte klør så ta litt og litt, du ser når du nærmer deg, og du merker når du treffer nerven, har gjort det engang på min, og hu striblødde helt til det lukka seg etter ett minutt Max:)

stol på deg selv, du klarer det :)

Klippet klørne nå.

Jeg har rottis selv, klipper klørne litt men engang i uka, du skal kunne se under ca hvor nerven er, men om du ikke er vant med sorte klør så ta litt og litt, du ser når du nærmer deg, og du merker når du treffer nerven, har gjort det engang på min, og hu striblødde helt til det lukka seg etter ett minutt Max:)

stol på deg selv, du klarer det :)

Back
Topp