Dere med hormonspiral?!?!?!?

helen79

Forumet er livet
Hvordan reagerte dere de første dagene etter den ble satt inn?

Jeg har endel gul utflod[:'(], så verker jeg endel i korsryggen.

Dytter litt på denne, jeg!!!

Hadde X antall livmorbetennelser i løpet av et år,hadde 10 dager der jeg ikke blødde under samme året...trenger jeg å si at jeg kommer aldri til å ha sånt svineri igjen[;)]

Ojsann.[:'(]

JEG SATTE DEN INN FOR NOEN DAGER SIDEN, OG MERKER IKKE NOE TIL DEN. SÅ HÅPER DET FORTSETTER[:)]

Satte min inn i slutten av januar...blør fortsatt[:@][:@]
Legen sa det var helt normalt med "mensensmerter" den første tiden... Men blir det stikkingen og du kjenner spiralen lissom, ubehagelig....DA er det noe som er galt...

jeg blødde og hadde veldig mensensmerter[:'(] satte inn spiralen i juli/august og blødde helt til januar..sånn ca hver dag, hadde kanskje 1-2 dager pause innimellom før det begynte igjen. nå endelig har det stabilisert seg, men har hatt mye mensensmerter..også de dagene jeg ikke har mensen...men virker som om det blir bra nå,,[:)]

Hadde skikkelig menssmerter/ubehag de første to ukene (husk at jeg ikke hadde barn før jeg fikk satt inn spiral), og var bekymret for infeksjon - men alt var fint.
Gikk fra utrolige menssmerter 1. dag i syklusen, til moderat ubehag alle dagene i TR i stedet - til å begynne med.
Tok noen måneder før ting stabiliserte seg, men fikk alt i alt langt mindre bivirkninger og ubehag enn jeg hadde med p-piller og p-sprøyte.
Hadde den i fire år, de siste 3 årene fikk jeg bare TR annenhver gang eller så, laaaangt mindre og lettere enn jeg hadde før, mindre smerter, mindre blødninger etc.
Etter at jeg fjernet den (for å planlegge barn) tok det ganske lang tid før syklus begynte å stabilisere seg, men har alltid hatt litt ustabil syklus.
Ble dog gravid i første PP når vi satte i gang, ustabil syklus eller ikke! [:)]

Kommer til å skaffe hormonspiral igjen etter at knøttet er kommet. Det første prevansjonsmidlet som a) ikke har hatt et tonn bivirkninger, og b) hjalp mot de forferdelige menssmertene jeg alltid har hatt.

Back
Topp