Dere med hormonspiral. Trenger litt hjelp.

~allegodetingerfire~

Elsker forumet
Har dere mensen med hormonspiral? Jeg hadde det første halvpret ikke mensen. Men det siste har jeg hatt regelmessig mensen. Men denne gangen kom den 3 dager forseint. Og er skikkelig rar. Kun litt brunt blod når jeg tørker meg. Har dere det slik og?

Har dere mensen med hormonspiral? Jeg hadde det første halvpret ikke mensen. Men det siste har jeg hatt regelmessig mensen. Men denne gangen kom den 3 dager forseint. Og er skikkelig rar. Kun litt brunt blod når jeg tørker meg. Har dere det slik og?

Hatt hormonspiral i over 3 år nå og har ikke hatt mensen på nesten 3 år :) hvor lenge har du hatt spiralen? Mensen er ganske uregelmessig de første mnd eller første året mener jeg på :)

Har hatt den i over ett år. Forrige gang jeg hadde den. Hadde jeg ikke mensen. Men denne gangen. Hadde jeg ikke mensen det første halve året. Må nå dette halvåret har jeg hatt mensen. Kan slenge med et bilde av en test jeg tok hin dagen. Det kan vel være en kjemisk graviditet også. Eller skyggestrek. Er litt bekymret for at jeg kan være gravid. ImageUploadedByBV Forum1463350494.725356.jpg

Kjenner du trådene?
Den KAN jo falle ut.

Ellers vet jeg og om dem som har mistet blødningene helt, men etterhvert som det blir mindre hormoner i spiralen, så vil blødninger etterhvert komme tilbake, sakte og forsiktig.

Nei. Trådene har jeg ikke kjent siden den ble satt inn. Sist jeg var å tok celleprøver. Sjekket de med ul. Og da sa de at trådene var blitt klippet altfor kort. Og ville trenge narkose for å få den ut igjen. Dette ble muligens gjort under koniseringen. For de på sykehuset mente de hadde klippet de litt under koniseringen.

Nei. Har mista mensen totalt. Begge gangene jeg har hatt/har den. Har den nå. Nærmer meg år 3 med den. Null mensentull.

Ja jeg har mensen med hormonspiral. Hatt den i to år til høsten.

Var mange og lange blødninger det første året, så mindre og kortere. Men jeg har fortsatt en type blødning hver mnd.

Men jeg hadde veldig lange og kraftige blødninger før jeg satte den inn og.

Jeg kan heller ikke kjenne trådene på den, men gyn som satte den inn sa også at de kunne snurre seg rundt livmorhalsen sånn at jeg ikke skulle kjenne dem. Men nå har jeg ikke akkurat kjent etter heller da..

Hatt den i 5 mnd nå. Blør regelmessig hver mnd. Men har blitt mindre de to siste gangene nå. Men varer i mange dager fortsatt. Men fikk beskjed på gu at dette var normalt et årstid. Bestill deg en time hos lege/ gynokolog?

Hatt hormonspiral 2 ganger, aldri hatt blødninger med den. Kjenner det stikker litt rundt tiden mensen pleide å komme, men utenom det ingenting :)

Ville absolutt fått det sjekket ja. Lykke til. :)

Da jeg hadde spiral hadde jeg ikke mensen, men det siste året hadde jeg et par små blødninger, ikke noe regelmessighet i det.

Hadde den i litt over 2 år. Hadde mensen som var helt tullete innimellom. 2 mnd med vanlig mensperiode for så 2 mnd uten, og så kom den plutselig hver mnd og varte mye lengre enn jeg var vant til. Etter 2 år ramlet den plutselig delvis ut og satte seg fast i livmorhalsen. Endte med akutt innleggelse på sykehuset og masse undersøkelser før de fant ut årsaken til magesmertene.

Nå har jeg p-stav, og ikke hatt mensen på snart 4 år.

Back
Topp