Dere med hodepine...

Freya

Elsker forumet
Hvor sitter den?
Hvordan utarter den seg?
Smerteskala (1=lav, 5=høy)
Hvor ofte har du?
Hvordan behandler du den? Og hjelper det?
Svangerskapsforgiftning?
Hvor langt på vei er du og når startet det?

Hvor sitter den?
Ofte sitter den på ene siden. Akkurat nå er den over høyre øye, ut mot tinningen og oppover pannen. Har også vondt i høyre nakke (ut mot skulderen), så mistenker at det er spenningshodepine. Noen ganger er det som et bånd over pannen.

Hvordan utarter den seg?
Den starter ofte på natten, og våkner med det på morgenen. Blir verre utover dagen. Vet ikke om det er noe som utløser det. Er 100% sykemeldt, så er minimalt med stress for tiden.

Smerteskala (1=lav, 5=høy)
1-3
Hvor ofte har du?
50% av tiden ++. Har ofte i tre dager, så noen dager uten smerte, også er det på'n igjen.
Hvordan behandler du den? Og hjelper det?
Vært hos naprapat to ganger, men ikke blitt bedre enda.
Tidligere i svangerskapet tok jeg paracet, men det ble så ofte, så nå er jeg redd for at jeg er avhengig av det, så har bestemt meg for å kutte det helt ut. Har ikke tatt paracet på 3 uker.

Svangerskapsforgiftning?
Blodtrykk normalt, ingen ødemer og ingen proteiner i urin.

Hvor langt på vei er du og når startet det?
Jeg er nå 18+5. Det startet rundt uke 9 kanskje.

Hodesmerter vedr svangerskapsforgiftning fikk jeg i forrige svangerskap. Rett i panna når blodtrykket hoppet i taket.
Nå får jeg mest gr for lite væske!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har hodepiner/migrener på grunn av psykiske påkjenninger, væskeforandringer og svangerskap generelt (hadde mye siste også). Litt forskjellig hvor den sitter, men gjerne på en side og mot/over øynene. Varierer når den kommer og hvor sterk den er. Migrenene varer flere dager i strekk, mens hodepinen kan ha opphold. Er ingen svangerskapsforgiftning på gang her enda i alle fall (hadde ikke sist heller) :)

Stort sett i 1-3 dager. Så 1-3 dager uten.
Har vart fra ca uke 9 her og. Er og 18+5 i dag, og har prøvd paracet. Særlig de dagene jeg våkner med hodepine. Men nå kan jeg ikke mer. Er redd det blir for mye.
Går til kiropraktor en gang i mnd for å knekke opp litt her og der.
Men er fryktelig slitsomt, hypermesis og hodepine!
Men noen dager er alt super fint da.
Tar gjerne i mot tips til å bli kvitt det :) Drikker masse vann :)

Sliter litt med jevne mellomrom her også :(
Må ty til paracet hvis det er skikkelig ille. Har litt høyt blodtrykk, men urin fin foreløpig, så håper det går ned til neste kontroll. Drikker også mye vann og merker at litt lenge mellom måltid og sterkt lys trigger det så langt. Kiropraktor hjelper litt her og, men noen dager er det bare å kapitulere...

Back
Topp