Dere med høyrisikosvangerskap!

Kontroll hver 4 uke til uke 28, så annen hver uke til 34 og hver uke etter det. Ultralyd hver 4 uke hele svangerskapet. Vert på 4 ul allerede. Er 16+1. Blodprøver hver 4 uke. Skal også ha samtaler på sykehuset om fødsel når det nermer seg. Vet ikke om det blir ks etter igangsettes. Ul med kontroll av blodgjennomstrømning i navlestrengen i uke 24 og vekstkontroller.
 
Hei!

Hvordan har oppfølgingen deres vært til nå?
Tenker på svangerskapskontroller og ultralyd, blodprøver kanskje?

Ultralyd uke 8, 10 og 12 hos gyn etter henvisning fra lege. Første kontroll hos jordmor uke 12 med blodprøver (samme kontroll som alle gravide har).
Undersøkelse hos Fostermedisin i uke 13.
Så skal jeg ha UL på sykehuset i uke 16 og oul uke 18. Videre ultralyder blir enten hver fjerde uke etter dette, eller oftere om jeg har behov for det av psykiske årsaker.
Sist ble jeg igangsatt to uker før termin, men det avtales ikke for denne gangen før uke 32-34.

Hva slags oppfølging man har, er helt avhengig av hvorfor man har et risikosvangerskap :)
 
Er gravid med tvillinger, så har fått TUL i uke 12, men ellers ikke noe ekstra oppfølging så langt. Har blitt fortalt at det blir ekstra oppfølging senere i svangerskapet.
 
Jeg har blitt fulgt opp av både gyn og fastlege. Vært på 5-6 kontroller til nå. Er 14+5 i dag. Blodprøver og urinprøver er tatt et par ganger, men skulle nå begynne å ta blodprøve hver uke. Skal på UL om to og tre uker (uke 16+5 og 17+5). Så blir jeg innlagt på sykehuset om vi kommer oss over uke 22+5.
 
Jeg har blitt fulgt opp av både gyn og fastlege. Vært på 5-6 kontroller til nå. Er 14+5 i dag. Blodprøver og urinprøver er tatt et par ganger, men skulle nå begynne å ta blodprøve hver uke. Skal på UL om to og tre uker (uke 16+5 og 17+5). Så blir jeg innlagt på sykehuset om vi kommer oss over uke 22+5.

Jeg ønsker og håper av hele meg at dere kommer i mål denne gangen og endelig får babyen deres ❤
 
Back
Topp